Dziękuję misio777 i wszystkim z wątku, za wyjaśnienie jak zdrutować do kupy Modem AM200 i router WRT54GL.
Mam właśnie taką konfigurację u siebie w domu (dostawca - Netia) i sporo się naszukałem jak to skonfigurować (mimo, że jestem programistą, to w sieciowych sprawach nie jestem mocny).
misio777, wierzę, że Twoje instrukcję są bezbłędne, ale mi jakoś się nie udało się, korzystając z nich, skonfigurować mojej sieci
Dopiero ten post kolegi z Francji, poprowadził mnie za rączkę, jak to zrobić: http://jelnet.free.fr/forum/viewtopic....php?t=303
A teraz - pytanie
Chciałbym poeksperymentować z DNS-am, np. ustawić DNS-y Netii i Googla i zobaczyć, czy to coś da. No właśnie - ale gdzie te DNS-y ustawić: modem czy router?
Poza tym - dziś chodziłem po wszystkich stronach konfiguracyjnych modemu AM 200 i ... nigdzie nie znalazłem miejsca, gdzie mógłbym wpisać własny DNS
Czy ktoś ma pomysł gdzie / jak ten DNS ustawić?
Serdecznie pozdrawiam - to mój pierwszy post na forum
Adam
Moje problemy z WRT54GL + AM200 zaczely sie w sobote kiedy to nagle braklo pradu.
Kiedy prad wrocil nie moge polaczyc sie z internetem przez WRT, caly czas mam connecting. Przywrocilem domyslna konfiguracje i probowalem skonfigurowac od nowa, niestety bez zadnego pozytywnego efektu.
Dopiero gdy skonfigurowalem to w taki sposob: http://jelnet.free.fr/forum/viewtopic...php?p=1357 to zaczelo dzialac, niestety nie jestem w stanie zrozumiec czemu do tej pory modem potrafil dzialac w trybie bridge i router potrafil sie laczyc korzystajac z pppoe a teraz juz sie tak nie da. Prosze o wytlumaczenie czemu tak sie stalo.
Edytowany przez kuebk dnia 15-04-2012 18:32
Ponownie mam obecnie problem z trybem Bridge !
Przeniosłem się do Netii.
Do około 5-11-2013r. wszystko było OK, natomiast później - brak możliwości zalogowania z zewnętrznego router'a jak i Windows'a (sprawdzane na kilku różnych egzemplarzach).
Jedyne rozwiązanie to podwójny NAT (co jest wbrew sztuce) !!!
Na moją interwencję w Netii ,dowiedziałem się "autorytatywnie", że operator (w moim przypadku TPsa) nie gwarantuje poprawnej pracy w trybie Bridge - i już (a działało już ponad rok) !
Można rozwiązać umowę bez skutków ubocznych (kar) hehe.
Po następnych kilku telefonach, na chwilę obecną, status tematu jest: "w trakcie rozwiązywania przez techników".
Jak tu w temacie wcześniej pisałem, podobne przypadki miałem, gdy dawniej byłem bezpośrednio w TPsa (Neostrady od 640K do 20M).
Nagle (wiać - zły układ gwiazd na nieboskłonie) połączenie modem-router (tryb Bridge) + router (zewnętrzny) przestaje działać.
Interwencje w BOK nic nie dawały (podobny tekst "operator nie gwarantuje poprawnej pracy w trybie Bridge" ) - pozostawał tylko podwójny NAT.
Po jakimś czasie (około pół roku), ni z tego ni z owego (zmienił się układ gwiazd) połączenia - modem-router(Bridge) + router (zewnętrzny) zaczynają działać poprawnie - ciekawe.
Pozdrawiam Wszystkich borykających się z trybem Bridge(modem-router) + router(zewnętrzny) u naszych "wiodących" dostawców Internetu.