02 Lutego 2023 18:14:56
Nawigacja
· Strona Główna
· Forum

· Tomato by Shibby
· FreshTomato


Wątki na forum
Najnowsze dyskusje
· Problem z FreshTomat...
· Co kupić po uszkodz...
· Jaki router wybrać-...
· [S]QNAP TS-653B-4G
· [MOD] FreshTomato-AR...
· [S]Ubiquiti EdgeRout...
· [S] ER-6P | ER-12 |U...
· Zawieszony RT-AC56U
· RT-AC86U pod Merlina...
· [MOD] FreshTomato-MI...
· [S] ASUS :DSL N17U ,...
· Merlin na AC68U - Pr...
· Separacja urządzeń...
· Torrenty na tomato -...
· Powrot do oryginalne...
· RT-N16 reanimacja / ...
· Wsparcie dla nowych ...
· [HOWTO] Link Aggrega...
· Asus Merlin
· Linksys EA6400 cegła
Najpopularniejsze obecnie wątki
· [MOD] FreshTomato... [769]
· Jaki router wybra... [73]
· Co kupić po uszk... [28]
· Problem z FreshTo... [2]
· [S]QNAP TS-653B-4G [0]
· [S]Ubiquiti EdgeR... [0]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
37% [150 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
51% [210 głosów]

Atheros
Atheros
5% [22 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
1% [3 głosów]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [5 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
3% [14 głosów]

Ogółem głosów: 408
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38
Twoje IP
34.225.194.102
Zobacz wątek
OpenLinksys » :: ROUTERY :: » Asus
 Drukuj wątek
Jaki router wybrać-prośba o poradę
rafi22
To wyjaśnie jeszcze raz, w garażu jest światłowód doprowadzający internet i on dochodzi do modemu. Do niego można podłączyć tylko jeden kabel lan (modem ma jedno wyjście) i teraz jest podłączony kabel od salon. Natomiast chwilowo za modemem podłączyłem router i do niego wszystkie cztery kable lan. Pytanie, czy musi być jakiś router (za modemem) aby wszystkie cztery kable podłączyć i puścić nim internet?
 
jurekk
Znaczy światłowód konczy się konwerterem no i dobrze.
Nadal nie bardzo rozumiem twego problemu.
Rozumiem ze tak sa rozprowadzone kable ze w garażu powinien być centralny router.
Dlaczego nie postawisz tam ax58u?
Jezeli potrzebujesz w salonie więcej urządzeń połączyć po kablu to postw tam switch 1 Giga i rozdzielisz net.
Ok w Salonie nie bedzie mkas sygnału 5GHz wifi ale cos za cos.

Natomiast na górze drugi router z Aimesh łączony po kablu z siecią ta cała.
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
rafi22
Kupiłem switcha Tp-link i drugi router AX 56U, ale mam kłopot. Za tym konwerterem w garażu wsadziłem switcha i podpięłem wszystkie 5 kabli. Router w salonie AX58U działa. Kłopot się zaczyna z drugim router 56U Nie mogę sobie poradzić jak mam go skonfigurować aby działał w Aimesh. Podpiełem go na pierwszym piętrze do kabla LAN ale nie ma internetu (wszystko robię przez apkę asus router). Czy ktoś może mi wytłumaczyć po kroku co mam zrobić? Niestety człowiek się uczy tego i nie wiem gdzie robię źle.
 
jurekk
Za konwerterem powinien być router w garażu bo wtedy wszystkie urządzenia masz widoczne w gui głównego routera.
W salonie postaw switcha i do niego łącz tv i drugi router.
Co do Aimesh.
Musisz zresetować router , ktory bedzie robił za node do fabrycznych ustawień.
Trzymasz okolo 10 sekund przycisk WPS jak włączasz router , migną wszystkie diody , puszczasz WPS.
Rutery staja kolo siebie około np. 1 m. i nie są połączone kablem
I wciskasz parowanie i czekasz az wykryje ten node. Jak wykryje klikasz odpowiednia opcje i ustanawia po jakism czasie polaczenie aimesh.
Jak jest. Przenosisz te nrouter w docelowe miejsce i go odpalasz , powinno po wifi dzialac połączenie aimesh.
Podlaczamy kabel rj45 z lan głownego rutera do wan node.
W opcjach aimesh zminiamy preferowana droge komunikacji miedzy routerami aimesh z wifi na kabel i cieszym ysie z dzialajcego aimesh.
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
komputerowylamer
Podepnę się pod temat. Mam łącze światłowodowe 300/30 obciążone kilkoma użytkownikami. Zastanawiam się czy zmiana routera z AC68U A2 na AC86U lub AX58U polepszy działanie sieci ?
Asus RT-AC56U - Tomato Firmware 1.28.0000 -2017.3-kille72- K26ARM USB AIO-64K
Netgear WNR3500L v2 - Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-132 K26 USB AIO
 
tamtosiamto
www czy netflix nie beda dzialac szbciej. Najwiecej zalezy od propagacji sygnalu wifi w domu, bo wifi6 nie bedzie lepiej penetrowac zelbetonu czy chocby drewna niz wifi5
nic nie mam
 
komputerowylamer
Rozumiem jeśli chodziło by o pojedyncze urządzenia.

Mam jednak na myśli sieć w której dwójka dzieciaków gra jednocześnie przez neta, na dwóch tv leci netflix lub hbo a dwie inne osoby siedzą na laptopach lub smatfonach. Mam liczną rodzinę Wink
Nie planuję stawiać VPN'a. QoS by się przydał ale wygląda na to że jego stosowanie znacznie przytnie mi łącze wiec nie wiem co zrobić

Tak czy inaczej planuję AiMesh. Zakupiłem AC66U_B1 na węzeł a teraz zastanawiam się czy jako router główny wykorzystać testowany AC68U A2 czy też nie zainwestować np. w AC86U ewentualnie AX58UFrown
Asus RT-AC56U - Tomato Firmware 1.28.0000 -2017.3-kille72- K26ARM USB AIO-64K
Netgear WNR3500L v2 - Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-132 K26 USB AIO
 
tamtosiamto
Na to, o co pytasz wystarczy AC, w sensie sprzetowo-wydajnosciowym. A tak BTW za duzo pytasz, za malo robisz, albo robisz i nie piszesz, jakie sa efekty. Sadzac po powtarzajacych sie pytaniach w kolejnych watkach, chyba brak jakichs konkretnych dzialan z twojej strony. Uruchom, skonfiguruj, testuj i pisz. Qos przy 300/30? A na wuja? Chyba, ze 95% rodziny to gracze, wtedy bym zrozumial. Pzdr
nic nie mam
 
komputerowylamer
Dzięki. Działam. Cały czas działam. Zerknij są odpowiedzi Smile.
AC56 już wiem że nie uratuję.
Odpaliłem VoIP na Merlinie.
Teraz skupuję sprzęt do AiMesh. I zastanawiam się czy nie warto wyrzucic nieco kasy na używany AC86U ewentualnie AX58U zamiast AC68U A2?
Asus RT-AC56U - Tomato Firmware 1.28.0000 -2017.3-kille72- K26ARM USB AIO-64K
Netgear WNR3500L v2 - Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-132 K26 USB AIO
 
Adooni
jak będziesz ustawial AiMesh i masz urzadzenie i AX i AC to beidze dzialalo to jako AC wiec jak procka mocniejszego nie potrzebujesz to AX nie ma sensu. Uzywany AC86U to loteria ogolnie bardzo te routerki padaja po kilku latach.

ja mam QoS (Shapper) na 300Mbit i tak samo bym mial na 1Gbit Smile to ze zwykly router nie pociagnie to nie powod żeby uważać ze nikt nie potrzebuje. Do giercowania bardzo przydatny. Torrenty sciagam całym łaczem i nie widze sensu przycinać tego itd.

jak juz myslisz o ciekawym routerku to bym pomyslal o AX86S przyszlosciowy sprzet z 10 lat wytrzyma technologicznie. Tak jak AC56U juz ma 10lat i dla wiekszosci graczy to wciaz i tak za dobry routerek.
Orange 300/50 Mb/s + ONT Terminal
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 22.7.X-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
komputerowylamer
AC56U to ta sama konstrukcja co testowany przeze mnie AC68U. Mogę go ewentualnie zostawić.
Adooni
AC86U nie polecasz Frown Z drugiej strony mnie tez po paru latach padł AC56U Sad

1. Nie zależy mi na wifi nowej generacji ale pomysł sprzętu z lepszym zegarem przyszedł mi do głowy. Stąd też pytanie o AC68U.
Poszukam AX86S. Zobaczę po ile chodzą używki?
2. Nie będzie problemu z jeśli router będzie z serii AX a węzły z AC?
3. Adooni jak ci chodziła sieć po włączeniu QoS. Do ilu przycina?
Asus RT-AC56U - Tomato Firmware 1.28.0000 -2017.3-kille72- K26ARM USB AIO-64K
Netgear WNR3500L v2 - Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-132 K26 USB AIO
 
Adooni
1. AC86U jest bardzo awaryjny problemy z wi-fi itd - na SNB forum jest o tym duzo
2. Nie, ale wszystko bedzie dzialac jako AC. AiMesh nie polecam jak nie po kablu podpiete nody.
3. Obecnie jak widzisz mam Xeona wiec z Shapperem dobija mi do 1Gbit czyli do ograniczen HW. Dla AC56U z QoS mialem 150-170Mbit, Adaptive QoS to taka sciema wtedy idzie 400Mbit. Jezeli chodzi o AX86U/S to Qos pociagnie lacze 300Mbit to samo dla OpenVPN. Testowalem net 1Gbit, 500Mbit, 300Mbit i jakbym mogl to chyba bym u siebie postawil 150Mbit ogolnie to dążenie do szybszego neta to wyscig szczurów. Np znam firme ktora na 200os ma 500Mbit i im to wystarcza a my w domu musimy miec 1Gbit a moze juz niedlugo 2.5/10Gbit.

raczej uzywek AX86S nie znajdziesz gdyz to nowy produkt ponizej 1 roku. A AX86U ma 3 lata. AX86S 2 rdzenie brak 2.5GBit (AX86U 4 rdzienie) OpenVPN korzysta z 1 rdzenia np.
Orange 300/50 Mb/s + ONT Terminal
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 22.7.X-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
komputerowylamer

Adooni napisał:


2. Nie, ale wszystko bedzie dzialac jako AC. AiMesh nie polecam jak nie po kablu podpiete nody.
3. Obecnie jak widzisz mam Xeona wiec z Shapperem dobija mi do 1Gbit czyli do ograniczen HW. Dla AC56U z QoS mialem 150-170Mbit, Adaptive QoS to taka sciema wtedy idzie 400Mbit. Jezeli chodzi o AX86U/S to Qos pociagnie lacze 300Mbit to samo dla OpenVPN. Testowalem net 1Gbit, 500Mbit, 300Mbit i jakbym mogl to chyba bym u siebie postawil 150Mbit ogolnie to dążenie do szybszego neta to wyscig szczurów. Np znam firme ktora na 200os ma 500Mbit i im to wystarcza a my w domu musimy miec 1Gbit a moze juz niedlugo 2.5/10Gbit.

raczej uzywek AX86S nie znajdziesz gdyz to nowy produkt ponizej 1 roku. A AX86U ma 3 lata. AX86S 2 rdzenie brak 2.5GBit (AX86U 4 rdzienie) OpenVPN korzysta z 1 rdzenia np.


Ad.2 - Nod bedzie pracowała na moście bezprzewodowym z Tp-linków
Ad.3 - AX86U/AX86S to jakieś bliźnizcze routery? S - okrojona wersja ?
Asus RT-AC56U - Tomato Firmware 1.28.0000 -2017.3-kille72- K26ARM USB AIO-64K
Netgear WNR3500L v2 - Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-132 K26 USB AIO
 
Adooni
Tak jak pisałem wersja S ma procka 2 rdzenie zamiast 4 I jie ma WAN 2.5 Gbit

https://dongknows.com/asus-rt-ax86s-v...ax86u-pro/
Orange 300/50 Mb/s + ONT Terminal
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 22.7.X-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
Przejdź do forum
Zaloguj
Wprowadź adres e-mail lub nazwę użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
· Gości online: 20

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 24,115
· Najnowszy użytkownik: Ja
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

zakk87
31-12-2022 19:13
Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku, oby był jeszcze lepszy niż poprzedni.

Maniek91PL
27-12-2022 18:35
Wesołych Grin Szczęśliwego Nowego Roku!

tamtosiamto
24-12-2022 17:17
Wesolych swiat wszytskim uzytkownikom ol

shibby
18-12-2022 23:02
potrzebuję czegoś z 2.5G

p1vo
16-12-2022 17:31
Na co zamieniasz?

shibby
14-12-2022 09:48
btw, przed świętami będę miał ER-12 na sprzedaż jakby ktoś był zainteresowany Wink

shibby
14-12-2022 09:15
@damianssj661 - tomato trzyma cały config w zmiennych nvram zaś sam firewall jest budowany "w locie" na podstawie tych zmiennych. Łatwiej ci będzie zrobić tunnel przez ssh do gui Smile

Adooni
07-12-2022 21:54
juz od pewnego czasu nie siedize na tomato osobscie tylko mam u innych postawione - jest taka sciezka prerouting/postrou
ting/nat//mangle ?

Adooni
07-12-2022 21:53
nie kumam why? przeciez mozesz latwo dodac i pozmienaic wszysko przez ssh - wpisz w google iptables commands.

damianssj661
07-12-2022 14:20
Gdzie tomato trzyma plik z konfiguracją firewall? Potrzebuje zmienić przekierowanie portu i wyłączyć hsts a mam dostęp tylko przez ssh

59,256,462 unikalnych wizyt