20 Września 2020 19:52:39
Nawigacja
· Strona Główna
· Galeria
· Forum
· Linki

· Tomato by Shibby

· Wiki-OpenWrt
· Wiki-DD-WRT
· Emulatory sprzętu

Darowizna
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Linksys WRT54GL połą...
· Selektywny routing V...
· Raspberry Pi 4B tomato
· [S] Asus RT-N18U
· WNR3500Lv2
· Wireguard na FreshTo...
· [MOD] FreshTomato-AR...
· Asus RT-N18U Asuswrt...
· Ustawienia Huawei E3131
· VPN and Portforwardi...
· IPsec na Tomato - Si...
· Asus AC66U+FreshToma...
· OpenVPN client TUN d...
· Asus ac56u + tomato ...
· Włączenie CTF (Cut-T...
· OpenVPN site-to-site...
· [Artykuł] Jakie toma...
· Jakie serwery adbloc...
· tomato net z hotspot
· Tunelowanie ruchu w ...
Najciekawsze tematy
· WNR3500Lv2 [711]
· [MOD] FreshTomato... [314]
· Ustawienia Huawei... [28]
· IPsec na Tomato -... [24]
· Raspberry Pi 4B t... [12]
· Wireguard na Fres... [5]
· Asus AC66U+FreshT... [5]
· Selektywny routin... [4]
· Asus RT-N18U Asus... [4]
· VPN and Portforwa... [3]
· [S] Asus RT-N18U [1]
· Linksys WRT54GL p... [0]
· OpenVPN client TU... [0]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
38% [140 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
51% [189 głosów]

Atheros
Atheros
6% [21 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
1% [2 głosów]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [4 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
3% [11 głosów]

Ogółem głosów: 371
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38

Archiwum ankiet
Reklama
Twoje IP
3.226.241.176
Reklama
Zobacz temat
OpenLinksys » :: OPROGRAMOWANIE :: » Tomato - firmware
 Drukuj temat
[MOD] Tomato by shibby
oswald
U mnie na Asus RT-N10 w Status->Lista Urządzeń nie pokazuje się nic w kolumnach RSSI oraz jakość

Do tego jeszcz jedno pytanie. Mam taki układ w mieszkaniu:

modem dsl======asus rt-n10))) (((tp-link 1043nd====PC


Asus RT-N10 192.168.1.2 [tomato 1.28 AP]
TP-Link 192.168.1.3 (statycznie) [openwrt bridge]
PC 192.168.1.4 (statycznie)

Akcja jest taka, ze tomato przydziela tp-linkowi adres 192.168.1.4 mimo, ze w statycznym DHCP jest ustawiony jako 192.168.1.3 Dlaczego?

pozdrawiam
Edytowane przez oswald dnia 30-12-2010 19:07
 
dudijack
Shibby niestety ale nowa wersja posiada jakiś "bug" dotyczący kompatybilności z rutorrentem.Dotychczas pracowałem na wersji tomato-K26USB-1.28.8052RAF-PL-MIPSR2-024H-Ext ( która suma sumarum nie sprawia żadnych problemów pod RT-16N) , dzis po upgrade do najnowszej i wyczyszczeniu nvram ( nawet dwukrotnie) nie miałem mozliwości dodania jakiegokolwiek trorrenta do rutorrenta , co więcej przestały działac pluginy.Niestety musiałem powrócić do wersji o24H.Pozdrawiam i mam nadzieje że moje uwagi zostana uwzględnione przy pracy bądź poprawkach nad obecną wersją.Suma sumarum - dobra robota shibby jak dotychczas. Smile
 
enigma
shibby napisał(a):
plik tomato-ND-1.28.8054RAF-PL-031H-VPN.trx zajmuje raptem 3,0MB wiec powinien bez problemu wejsc bo router ma 4MB flash. Podobnie zreszta wersje k.26 mips1 zajmuja odpowiednio 3,6 i 3.8MB (std i vpn) a wiec nadal ponizej 4MB.
Tym bardziej jest to dla mnie dziwne ze obraz nie wchodzi.

Obraz tomato-ND-1.28.8054RAF-PL-031H-Std.trx zajmuje 2.8MB wiec wnioskowac by mozna bylo ze router przyjmuje obrazy ponizej 3MB. Dziwne ze zostaje ci wtedy ok 64KB na jffs skoro powinno zostać z jakie 800-900KB patrząc na pojemnośc flasha...
BTW robiles czyszzcenie nvram?

@Bananes a sprawdzales tomato k2.4 na tym routerze?

@ka30r - nic dziwnego. Obrazy k2.6 mips zajmuja prawie 1MB wiecej niz obrazy k2.4. Dlatego tak malo miejsca ci zostało. Wgraj k2.4 to bedziesz mial wiecej miejsca na jffs.



tomato-K26USB-1.28.8054RAF-PL-MIPSR1-beta-031H-VPN.trx 27-Dec-2010 22:06 6.6M
opis z postu 1:
tomato-K26USB-1.28.8052RAF-MIPSR1-xxx-Ext - routery z mips1 i usb czyli wl500gp, dir-320 i wl500w
 
maglo18
Ja mam problem z serverem vpn. Przy zaznaczonej opcji aby stratował po uruchomieniu nie startuje. zawsze muszę go z ręki odpalać.
 
_MaRiO_
oswald napisał(a):
U mnie na Asus RT-N10 w Status->Lista Urządzeń nie pokazuje się nic w kolumnach RSSI oraz jakość

Do tego jeszcz jedno pytanie. Mam taki układ w mieszkaniu:

modem dsl======asus rt-n10))) (((tp-link 1043nd====PC


Asus RT-N10 192.168.1.2 [tomato 1.28 AP]
TP-Link 192.168.1.3 (statycznie) [openwrt bridge]
PC 192.168.1.4 (statycznie)

Akcja jest taka, ze tomato przydziela tp-linkowi adres 192.168.1.4 mimo, ze w statycznym DHCP jest ustawiony jako 192.168.1.3 Dlaczego?

pozdrawiam



Oswald, miałem podobny problem. Poczytaj kilka postów wyżej i napisz czy pomogło.
 
shibby
enigma - faktycznie moj blad.

W build-type na tomatousb.org pisze przt k2.6 "NoUSB-Std (4MB flash) only" tak wiec musisz uzywac k.24usb ze wzgledu na mala wielkosc flasha.
Router: Ubiquiti EdgeRouter ER-12 (FTTH + LTE/failover, OpenVPN, DPI, VLAN) - łącze 1000/1000mbps
Wi-Fi: Ubiquiti UAP-AC-Pro
NAS: Xpenology DS918+ (i5-6200u, 8GB ram, 3x 4TB/RAID5, SSD cache, Unifi, Pi Hole/DNS Server, Home Assistant, NextCloud+onlyOffice)
UPS: Eaton Ellipse Eco 650
 
dziubek
@shibby

wczesniej pislaem oproblemie z rozlaczaniem i znalezieniem sieci z twoim softem na pokladzie (wersja standard kernel 2.6 i 2.4) pomimo czyszczenia nvram,problem wystepowal nadal pomimo wpsisywania ustawien z reki lub przywracania konfiguracji z pliku. po kolejnym tel od rodzinki pojechalem i wpierw zmienilem firmware z powrotem na najnowsza wersje mariusz (bodajze 1.38 beta ze stycznia, bez problemu caly rok dziala). Problem ustal i jakosc sygnalu wzrosla (odczucia subiektywne bo wokol sporo sieci wifi i o roznych porach sprawdzalem bez zweryfikowania na zajetosc pasma ). nastepnego dnia postanowilem wgrac oryginalny 1.28 i dziala juz od 3 dni bz zadnego telefonu do mnie, pozdrawiam

p.s ruter:linksys 54gl
 
shibby
troche mnie dziwia problemy z k2.4 i k2.6 mips1. Wkoncu to tylko polonizacja, nic wiecej. W sterownikach badz konfiguracji wifi nic nie robie przeciez. Niestety nie mam zadnego starszego routera by zbadac problem. Mam 3 routery z tomato ale wszystkie mips2 i na zadnym nie wystepuje problem z wifi.

Czy mozecie sprawdzic czy takie problemy z wifi macie tez na kompilacjach teddy_beara? zarowno k2.4 jak i k2.6 mips1. Jezeli tam tez wifi bedzie sprawiac problemy to trzeba to zglosic teddiemu. Jezeli zas na jego softach bedzie dobrze to hmm sam juz nie wiem...
Router: Ubiquiti EdgeRouter ER-12 (FTTH + LTE/failover, OpenVPN, DPI, VLAN) - łącze 1000/1000mbps
Wi-Fi: Ubiquiti UAP-AC-Pro
NAS: Xpenology DS918+ (i5-6200u, 8GB ram, 3x 4TB/RAID5, SSD cache, Unifi, Pi Hole/DNS Server, Home Assistant, NextCloud+onlyOffice)
UPS: Eaton Ellipse Eco 650
 
oswald
@shibby

czy u Ciebie na RT-N10 tez nie pokazuja sie paski mocy zasiegu w zakladce Lista Urzadzen?

Drugie pytanie: RT-N10 ma niby te 150Mbps a tomato usilnie mi pokazuje ze wifi dziala na 54Mbps. Do tego 1043nd w trybie bridge z openwrt na pokladzie nie chce banglac szybciej niz 54Mbps z tym RT-N10
Edytowane przez oswald dnia 31-12-2010 13:44
 
shibby
wydaje mi sie ze pokazuje ale zeby byc pewnym to musze go podlaczyc. sprawde za jakas godzinke to odpisze.
Router: Ubiquiti EdgeRouter ER-12 (FTTH + LTE/failover, OpenVPN, DPI, VLAN) - łącze 1000/1000mbps
Wi-Fi: Ubiquiti UAP-AC-Pro
NAS: Xpenology DS918+ (i5-6200u, 8GB ram, 3x 4TB/RAID5, SSD cache, Unifi, Pi Hole/DNS Server, Home Assistant, NextCloud+onlyOffice)
UPS: Eaton Ellipse Eco 650
 
buniaczek
Uwalony link w pierwszym poście do strony MOUSE Systemy Komputerowe. Trzeba skasować z linku fragment [/url
obecnie wyglada tak: http://sieci.sklep.pl/[/url
Kawałek tagu się zaplątał Wink
Edytowane przez buniaczek dnia 31-12-2010 14:58
 
jacekb1
dziubek napisał(a):
@shibby

wczesniej pislaem oproblemie z rozlaczaniem i znalezieniem sieci z twoim softem na pokladzie (wersja standard kernel 2.6 i 2.4) pomimo czyszczenia nvram,problem wystepowal nadal pomimo wpsisywania ustawien z reki lub przywracania konfiguracji z pliku. po kolejnym tel od rodzinki pojechalem i wpierw zmienilem firmware z powrotem na najnowsza wersje mariusz (bodajze 1.38 beta ze stycznia, bez problemu caly rok dziala). Problem ustal i jakosc sygnalu wzrosla (odczucia subiektywne bo wokol sporo sieci wifi i o roznych porach sprawdzalem bez zweryfikowania na zajetosc pasma ). nastepnego dnia postanowilem wgrac oryginalny 1.28 i dziala juz od 3 dni bz zadnego telefonu do mnie, pozdrawiam

p.s ruter:linksys 54gl


Niestety potwierdzam problemy z wifi i niestety potwierdzam 64KB na jffs, obraz tomato-K26-1.28.8054RAF-PL-MIPSR1-beta-031H-Std.trx - router WRT54GL. Narazie wracam do oryginalu (tu wszystko jest ok), ale czekam na nowe i lepsze wersje tej komplilacji.

Pozdrawiam
Jacek B.
 
shibby
@buniaczek dzieki, poprawilem

@jacekb1 - uzyles wersji k2.6 a ona jest o 800KB wieksza od wersji k2.4. Nie uzywajcie na sile k2.6 na starych sprzetach. Ona nic nie wnosi w porownaniu do k2.4 a jest wieksza o bardziej wymagajaca. Na sprzetach mips1 wspaniale spisuje sie wersja k2.4 Smile

Ale wracajac do problemow z radiem na mips1 to prosze sprawdzcie czy wystepują tez na kompilacji teddy_beara. Sprawdzcie tez czy wystepują na mojej 024H. Pytam dlatego, ze w nowszej wersji teddy wprowadzil nowy sterownik wifi i stad moga wynikac problemy. Wlasnie przez ten sterownik nowy build nie dziala na rt-n10.

Jak juz pisalem nie mam zadnego routera na mips1 wiec nie moge tego potestowac. Sprawdzcie i dajcie znac zebym wiedzial na czym stoje.
Edytowane przez shibby dnia 31-12-2010 16:39
Router: Ubiquiti EdgeRouter ER-12 (FTTH + LTE/failover, OpenVPN, DPI, VLAN) - łącze 1000/1000mbps
Wi-Fi: Ubiquiti UAP-AC-Pro
NAS: Xpenology DS918+ (i5-6200u, 8GB ram, 3x 4TB/RAID5, SSD cache, Unifi, Pi Hole/DNS Server, Home Assistant, NextCloud+onlyOffice)
UPS: Eaton Ellipse Eco 650
 
jacekb1
shibby napisał(a):

@jacekb1 - uzyles wersji k2.6 a ona jest o 800KB wieksza od wersji k2.4. Nie uzywajcie na sile k2.6 na starych sprzetach. Ona nic nie wnosi w porownaniu do k2.4 a jest wieksza o bardziej wymagajaca. Na sprzetach mips1 wspaniale spisuje sie wersja k2.4 Smile

Ale wracajac do problemow z radiem na mips1 to prosze sprawdzcie czy wystepują tez na kompilacji teddy_beara.


Sprobuje wersji k2.4 ale moge tez przetestowac wersje teddy_beara jak tylko podrzucisz jakis link bo albo nie moge znalesc albo juz mi sylwester w glowie Smile

Pozdrawiam
Jacek B.
Edytowane przez jacekb1 dnia 31-12-2010 16:28
 
shibby
@jacekb1 - http://tomatousb.org/download

@oswald - faktycznie nie widac. Ale sprawdzilem tez wersje od teddiego i tez nie dziala wiec ufff to nie moja wina Wink Zobacze czy uda mi sie to naprawic
Router: Ubiquiti EdgeRouter ER-12 (FTTH + LTE/failover, OpenVPN, DPI, VLAN) - łącze 1000/1000mbps
Wi-Fi: Ubiquiti UAP-AC-Pro
NAS: Xpenology DS918+ (i5-6200u, 8GB ram, 3x 4TB/RAID5, SSD cache, Unifi, Pi Hole/DNS Server, Home Assistant, NextCloud+onlyOffice)
UPS: Eaton Ellipse Eco 650
 
oswald
Na 99% w wersji 011H działało. Także może zerknij do niej i coś przyjdzie do głowySmile
 
shibby
wgralem przed momentem build52 od teddiego na ktorym sie opieralem i tez nie pokazuje wiec u mnie tez nie moglo pokazywac Wink
Router: Ubiquiti EdgeRouter ER-12 (FTTH + LTE/failover, OpenVPN, DPI, VLAN) - łącze 1000/1000mbps
Wi-Fi: Ubiquiti UAP-AC-Pro
NAS: Xpenology DS918+ (i5-6200u, 8GB ram, 3x 4TB/RAID5, SSD cache, Unifi, Pi Hole/DNS Server, Home Assistant, NextCloud+onlyOffice)
UPS: Eaton Ellipse Eco 650
 
oswald
Hmm. W każdym razie fajnie byłoby mieć tą funkcję. Jeszcze jedno. Pisałem wyżej, że wifi usilnie chce działać z moim openwrt (klient-bridge tp-link 1403nd) tylko na 54Mbps. W tomato w Status też pokazuje się 54Mbps. I tak się zastanawiam dlaczego tak się dzieje.

Mam w domu też lapka z N-ką i kiedy jest zalogowany to Tomato na Asusie pokazuje wartosci TX/RX w okolicach 150Mbps... Za to 1043nd uparcie stoi na 54Mbps. Transfery idące z pc-ta przez 1043nd do lapka nie przekraczają 1Mbps... i mnie to trochę wkurza Wink
 
shibby
pokaz config wifi z openwrt
Router: Ubiquiti EdgeRouter ER-12 (FTTH + LTE/failover, OpenVPN, DPI, VLAN) - łącze 1000/1000mbps
Wi-Fi: Ubiquiti UAP-AC-Pro
NAS: Xpenology DS918+ (i5-6200u, 8GB ram, 3x 4TB/RAID5, SSD cache, Unifi, Pi Hole/DNS Server, Home Assistant, NextCloud+onlyOffice)
UPS: Eaton Ellipse Eco 650
 
oswald
root@Gargoyle:~# cat /etc/config/wireless

config 'wifi-device' 'radio0'
option 'type' 'mac80211'
option 'macaddr' '94:0c:6d:e6:9f:ce'
option 'hwmode' '11ng'
option 'htmode' 'HT20'
list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40'
list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40'
option 'channel' '11'

config 'wifi-iface' 'cfg2'
option 'device' 'radio0'
option 'network' 'lan'
option 'mode' 'sta'
option 'client_bridge' '1'
option 'ssid' 'Asus'
option 'encryption' 'psk'
option 'key' '0987654321'

Próbowałem ustawiać na sztywno '11n' oraz HT40 i HT40+. Nic nie pomogło... qos jest wyłączony.
Edytowane przez oswald dnia 31-12-2010 17:47
 
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 5

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 23,956
· Najnowszy użytkownik: Hagnar
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tamtosiamto
19-09-2020 22:43
wydawalo mi sie, ze okreslilem jak ma to wygladac-ac88u loguje sie do orange-, dsl68u jako drugi, moze byc po wifi

Adooni
19-09-2020 22:06
to proste aimesh moze byc po wi-fi lub przewodowo (nie okresliles o co pytasz). w Twoim przypadku tylko po wi-fi

tamtosiamto
19-09-2020 20:42
nie rozumiem, oswieci mnie ktos? Wydalwalo mi sie, ze znam ang, ale cytat @Adoni mnie przerasta

Adooni
19-09-2020 18:47
wystarczy google: DSL-AC68U/R support both AiMesh primary/node modes now. However, for node only Wireless backhaul mode supported, do not support Ethernet backhaul as this model lacks dedicated WAN

tamtosiamto
19-09-2020 14:48
czy dsl ac68 u nada sie do aimesh? Jako glowny ruter chce dac ac88u do pppoe(orange swiatlowod), tylko nie wiem, czy w aimesh dsl ac68u moze byc jako ten drugi, ofw oczywiscie

tomeq62
16-09-2020 21:57
Dzięki wielkie za pomoc

Adooni
16-09-2020 14:11
w tutoriale masz artykuł IPsec na Tomato - wkleilem tam link ostatni post do opisu jak to zrobic EN

tomeq62
15-09-2020 21:29
czy ma obsługę ipsec ikev2 bo w features nie ma info na ten temat

Adooni
15-09-2020 18:15
jest na niego FreshTomato-ARM

tomeq62
15-09-2020 17:23
mam pytanie dawno juz nie bylem na forum i działam na wrt merlin na sprzecie asus ac68u hardware version a2, co w chwili obecnej jest najlepsze dla tego sprzetu

swie99
14-09-2020 19:05
Witam, czy komuś udało się do swojego routera podłączyć androida przez USB lub cokolwiek przez MTP ?

lolo2
12-09-2020 19:36
Witam, mam pytanko. Tomato 1.28 i asus ac56u. podpiety dysk zewnetrzny 5tb. Zawsze działało ok. Miałem dysk odłączony na dłuższy okres czasu. teraz podłączyłem aby ściągnąć dane i bardzo wolne transfe

pedro
12-09-2020 13:35
To pytanie do @shibby

servee
11-09-2020 21:07
Ten okres liczy się w dniach, tygodniach, czy miesiącach?

pedro
11-09-2020 13:33
Nie, trzeba poczekać aż zniknie z którejś z tych list.

servee
11-09-2020 13:10
IP z automatu zostanie usunięte po czasie (po jakim czasie?), czy powinienem to komuś zgłosić?

pedro
10-09-2020 11:18
Forum ma blacklistę zaciąganą jak w Adblocku, na które trafiło Twoje IP - trzeba poczekać

42,424,690 unikalne wizyty