18 Czerwiec 2018 19:13:02
Nawigacja
· Strona Główna
· Galeria
· Forum
· Linki

· Tomato by Shibby

· Wiki-OpenWrt
· Wiki-DD-WRT
· Emulatory sprzętu

Darowizna
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· [MOD] FreshTomato-ARM
· [S] Router Netgear ...
· [MOD] Tomato by shibby
· [K] Karta WiFi half ...
· Jaka wersja Tomato n...
· sieć domowa w domku ...
· [S] UniFi AP LR + Un...
· ASUS RT-N18U + E3372...
· Podatność VPNFilter ...
· Multiroom N z wykorz...
· Własna kompilacja to...
· [MOD] FreshTomato-MIPS
· Dostęp z lan do VLAN...
· R6400v2 & Tomato - c...
· ASUS RT-AC88U czy AS...
· ASUS RT-AC5300 kto...
· jaki router do multi...
· Wgranie konfiguracji...
· Jaki modem LTE do ro...
· Potrzebna pomoc przy...
Najciekawsze tematy
· [MOD] Tomato by s... [13651]
· Multiroom N z wyk... [932]
· [MOD] FreshTomato... [106]
· ASUS RT-N18U + E3... [9]
· Podatność VPNFilt... [5]
· Jaka wersja Tomat... [3]
· sieć domowa w dom... [2]
· [S] Router Netge... [0]
· [K] Karta WiFi ha... [0]
· [S] UniFi AP LR +... [0]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
40% [132 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
48% [158 głosów]

Atheros
Atheros
6% [19 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
0% [1 głos]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [3 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
3% [10 głosów]

Ogółem głosów: 327
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38

Archiwum ankiet
Reklama
Twoje IP
54.80.247.119
Reklama
Zobacz temat
OpenLinksys » :: PORTAL :: » Testy i recenzje
 Drukuj temat
Ubiquiti NanoStation M5
JunoPL
Wlasnie sie zastanawiam. Smile
Potrzebuje w domu (w sumie 3 poziomy i moze ogrod) mocnego wifi.
I to wydaje sie rozwiazaniem idealnym, choc drogim.
Rozumiem, ze jedna wpinam po eth do routera i bedzie np AP lub bridge , a druga moze stac gdziekolwiek i byc np. bridgem i jednoczesnie moge jakies urzadzenie podpiac po eth do tego?
Pozdrawiam.
 
shibby Dziekuje za dotacje
nie jakies tylko drugie ubnt, tylko i wylacznie. Pamietaj ze ubnt jest panelem a wiec ma dosc niskie kąty. Nie jest to antena dookolna.

przy takich rozleglych powierzchniach nie uzywaj jednego APka tylko uzyj paru np 4 APki w roamingu.
 
JunoPL
Czyli tymi Nanostation w domowych warunkach lepiej zrobic jeden z nich jako AP, bo nie moge go podlaczyc do routera (poki to nie jest router od Ubiquity)?
Jak je w takim razie wlaczyc w istniejaca sie LAN?
I czy jesli moja siec WLAN jest 2.4 to moge uzywac tylko Nanostation M2/LOCO M2?
Pozdrawiam.
 
shibby Dziekuje za dotacje
M2 posiadaja radio 2,4GHz, M5 posiadają radio 5GHz.

Nie zrozumiałeś trochę mojej wypowiedzi. Jednym APkiem moze nie udac ci sie pokryc takiej powierzchni. Pamietaj, żę to iż widzisz w zasięgu danego APka to nie znaczy ze uda ci sie z nim połączyć. Oznacza to tyle, że AP jest na tyle silny, że go widzisz. Natomiast karta wifi w urzadzeniu (komorka, laptop) moze byc zbyt slaba by wyslac sygnal do APka. Wkoncu transmisja wifi jest dwukierunkowa.

Lepiej wiec zamiast jednego AP zakupic parę np 3-4 tansze APki i rozmiescic je po domu i polaczyc w tryb roaming (IAPP). Wtedy chodzac po domu bedziesz automatycznie przepinany z jednego AP do drugiego, tak by zawsze miec zasieg.
 
JunoPL
Troszke jednak zrozumialem.
Chcialem nabyc dwie takie M5. Smile
Jednego czego nie kumam to jak te APki sa polaczone z istniejaca juz lokalna siecia.
 
majkel152 Dziekuje za dotacje
ma ktoś może takie 2 sztuki i próbował zbondować porty aby wydusić więcej niż setkę prędkości ? pytam z ciekawości bo mnie na nie bierze
nie znam się na tym ^^

kupię coś fajnego
sieć domowa:
główny router: asus n66 , linksys ea6200 nvram 64KB mod @ddwrt ap (ac867+ n300) vlan vap
ftth 250/40 @dasan h665 -wan1 N66,Lte play @ zte mf821 backup wan2
Netgear gs724ts(24gbit + 4 gbic) kilka vlanów, netgear gs108e
buffalo wzr-1750dhp@tomato still work in progress
test : hp t610plus + intel pro1000 pt 2Ge @opnsense : suricata ids , squid, ipsec l2tp server - 18W idlle
hypervisor: i5 3470S , 8GB, msi h61mu-e35 , boot ssd toshiba xg3 256GB nvme pcie 3.0 x4, 3x intel dualport ( 2x pcie + pci) pico psu 120w - 32W idlle /80W max/avg 30-45W @proxmox
 
backlit
Osobiście użytkuje nanobridge M5. Co masz na myśli dokładnie pisząć "zbondować"?
------------------------
Asus RT-N18U+ 1.28 -130 K26ARM USB AIO-64K
 
Art79
Podepnę się pod temat...
Ciekaw jestem czy mógłbym zestawić na tym loco link na 200m przy braku widoczności (na drodze stoi dom Sad.
Zależy mi na LANie aby 2 punkt był sieci. Obecnie nia ma tak Internetu.

Zastanawiam się czy można by dać na bazę Loco M2 jako AP i po drugiej stronie jakiś AP w trybie wisp itp?
Moim kosztem byłby zakup Loco M2.

W przypadku M5 musialbym zakupić 2 szt. więc koszt wyższy a i tak nie ma gwarancji, że pójdzie na 5 Ghz...
Art79 dodał/a następującą plik:
Nie masz uprawnień to pobierania załączników w tym temacie.

ART
 
majkel152 Dziekuje za dotacje
kiepsko widzę to w 5GHz, jak wysoki ten budynek? te apeki mają panelówki więc w 2,4 powinno bokiem złapać, jaką prędkość chcesz uzyskać ?
nie znam się na tym ^^

kupię coś fajnego
sieć domowa:
główny router: asus n66 , linksys ea6200 nvram 64KB mod @ddwrt ap (ac867+ n300) vlan vap
ftth 250/40 @dasan h665 -wan1 N66,Lte play @ zte mf821 backup wan2
Netgear gs724ts(24gbit + 4 gbic) kilka vlanów, netgear gs108e
buffalo wzr-1750dhp@tomato still work in progress
test : hp t610plus + intel pro1000 pt 2Ge @opnsense : suricata ids , squid, ipsec l2tp server - 18W idlle
hypervisor: i5 3470S , 8GB, msi h61mu-e35 , boot ssd toshiba xg3 256GB nvme pcie 3.0 x4, 3x intel dualport ( 2x pcie + pci) pico psu 120w - 32W idlle /80W max/avg 30-45W @proxmox
 
Art79
Polecono mi jeszcze kalkulator Ubiquiti i pomiar wychodzi tak:
http://artik.cal....0mubnt.png
więc teoretycznie chyba nie najgorzej Wink

Budynek 'przeszkoda' to klocek z lat 70 z podniesionym dachem (może z jakieś 12-13m).
Link miałby być pod jedną lub 2 kamerki.

Czytałem też, że przy użyciu 1x loco M2 to nie będzie miało sensu...

Niestety przy 2 x loco M2 za duże ryzyko inwestycji Wink - będzie link lub nie a jesli nie to utopione pieniądze...

Chyba, ze coś innego mocnego w trybie AP na bazę (stacja nr1)?
ART
 
shibby Dziekuje za dotacje
kup sprzęt na osobę prywatną w sklepie internetowym i jakby linku nie było to będziesz mógl towar zwrócić i nie utopisz kaski.
 
majkel152 Dziekuje za dotacje
, weź pod uwagę deszcz, śnieg itp , kup , zamontuj jak najwyżej i zobaczysz sam, w tym wypadku bym chyba jednak wziął nano nie loco, jak będą szerokie kąty bo na taką odległość będą to da sobie rady , grid raczej za wąską wiązkę będzie miał
nie znam się na tym ^^

kupię coś fajnego
sieć domowa:
główny router: asus n66 , linksys ea6200 nvram 64KB mod @ddwrt ap (ac867+ n300) vlan vap
ftth 250/40 @dasan h665 -wan1 N66,Lte play @ zte mf821 backup wan2
Netgear gs724ts(24gbit + 4 gbic) kilka vlanów, netgear gs108e
buffalo wzr-1750dhp@tomato still work in progress
test : hp t610plus + intel pro1000 pt 2Ge @opnsense : suricata ids , squid, ipsec l2tp server - 18W idlle
hypervisor: i5 3470S , 8GB, msi h61mu-e35 , boot ssd toshiba xg3 256GB nvme pcie 3.0 x4, 3x intel dualport ( 2x pcie + pci) pico psu 120w - 32W idlle /80W max/avg 30-45W @proxmox
 
kowalmisiek
Mam duzy problem z swoimi nanostation loco m5. A dokladniej wydaje mi sie to problem AP. Mam u siebie na dachu LOCO M5 jako AP a u 2 sasiadow tez sa LOCO M5 jako client. Problem polega na tym ze na poczatku widza sie z predktoscia TX/RX 300/300Mb/s AirMax Quality: 99% AirMax Capacity:98%. Po 2 dniach zauwazalnie spada wydajnosc i juz jest 180/180 AirMax Quality:57% AirMax Capacity: 50%. Po resecie clienta jest to samo a po resecie AP wszystko wraca do normy i jest znowu 300/300 przez jakis czas. Czym to moze byc spowodowane?
Edytowane przez kowalmisiek dnia 26-12-2012 16:59
kowal
 
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 11

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 23,713
· Najnowszy użytkownik: wloczykij45
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

overflow2
18-06-2018 07:24
Czyżbyś kupił na promce? Wink

PanRatio
17-06-2018 21:32
Czemu tomato nie wspiera RT-AC86U? Frown

mosfit
17-06-2018 18:05
Spokojnie wystarczy np. TEN > https://openlinks.
..d_id=21708

man1
13-06-2018 23:00
poszukiwany jakis bardzo prosty routerek dla lacza 200/20 mbit. brak klientow wifi ac. wystarczy nawet switch 2p, ale nie wiem czy dekoder nie wymaga switcha 1gb ?

Jacek5
10-06-2018 09:53
Nie mam. Sadzilem, ze skoro jest tak wielu pasjonatow, to sprawa wyglada doac prosyo. Ale fakt, jest z tym kiepsko.. Tak, jesli juz to xpenology...

balagaan
07-06-2018 21:43
Qnap ma zabezpieczenie sprzętowe, bez szans na instalację.

jack78
04-06-2018 04:22
A skąd masz ten system QNAP? Czy może myślałeś o Xpenology?

overflow2
29-05-2018 10:35
Ma odkręcane.

BK
29-05-2018 08:11
RT-N18U ma odkręcane anteny? RP-SMA?

overflow2
29-05-2018 06:37
p4v3u - w neo od zawsze jest publiczny, tyle że dynamiczny.

jurekk
28-05-2018 17:18
takkkkk ;-)

BK
28-05-2018 15:01
RT-N18U? :-)

BK
28-05-2018 14:36
Co byście polecili w alternatywie do Netgear WNR3500L/U/v2 ?

p4v3u
28-05-2018 11:30
Czy w neostradzie mozna dostac publiczny adres IP ?

Jacek5
27-05-2018 14:31
Czy ma sens wrzucanie do hp microserver systemu z qnap? Bo sam freenas jest dla mnie srednio pociagajacy Wink

branetre
25-05-2018 22:04
Aktualizacja regulaminu w dziale K/S/Z/O

fenir
23-05-2018 21:15

35,804,877 unikalne wizyty