07 Grudnia 2021 04:00:48
Nawigacja
· Strona Główna
· Forum

· Tomato by Shibby
· FreshTomato


Wątki na forum
Najnowsze dyskusje
· [MOD] FreshTomato-AR...
· [S] ASUS RT-AC66U
· Jaki Router ? PILNE !
· WNR3500Lv2
· AiMESH Asusa.
· Współpraca Tomato ...
· niepoprawny timestam...
· [MOD] FreshTomato-MI...
· Błąd nr 13 - insta...
· ASUS RT-AX86U+świat...
· [DIY] NAS bez kompro...
· Jaki router wybrać-...
· [S] Sprzedam Asus SC...
· Merlin/transmission ...
· Przekierowanie użyt...
· Debrick netgear R7000
· [S] Unifi U6-LITE
· Przepustowość łą...
· Multiroom N z wykorz...
· Słaby transfer po W...
Najpopularniejsze obecnie wątki
· WNR3500Lv2 [738]
· [MOD] FreshTomato... [640]
· [MOD] FreshTomato... [343]
· AiMESH Asusa. [37]
· Błąd nr 13 - in... [10]
· Jaki Router ? PIL... [9]
· [S] ASUS RT-AC66U [4]
· niepoprawny times... [2]
· Współpraca Toma... [0]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
37% [146 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
52% [205 głosów]

Atheros
Atheros
5% [21 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
1% [3 głosów]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [4 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
3% [12 głosów]

Ogółem głosów: 395
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38
Twoje IP
54.227.97.219
Zobacz wątek
 Drukuj wątek
Nastepca RT18
Roxbox
Witam.
Chce zmienic ruter na cos nowszego . Aktualny ogarnia 50m2 w bloku podlaczony pod UPC 500/250 i wisi na nim 3x pc,3x tel.,konsola,TV,drukarka,zmywarka.dysk sieciowy.
Wymagania :
alternatywne oprogramowanie majace w sobie transmission albo innego klienta
obsluga zew dysku
5ghz
koszt do 400pln no chyba ze warto odrobine dolozyc do czegos dobrego.

jak cos pominalem to pytajcie .

pozdr
Asus RT-AX56U-Merlin
 
jurekk
Jezeli zaczekasz do czarnego piątku to pewnie na jakim amazonie itd ustrzelisz w tej cenie ax56u a może i ax58u.
Niestety tylko RMerlin jest na serie ax ruterów Asusa jako alternatywny soft.
Downolader tam jest wbudowany Asusa typowy , jak ktos sie pogimnastykuje z entware jakiegoś menagera idzie wgrać.
Jako ciekawostka Asus jako betę wypuścił oprogramowanie mające nowy VPN tj WireGuard, na razie nie testowałem bo czekam az Merlin to zaportuje do swego fimware.
https://www.top10vpn.com/guides/wireguard-vs-openvpn/
https://www.snbforums.com/threads/asuswrt-386-rc3-2-public-beta.75355/
Edytowany przez jurekk dnia 06-11-2021 08:57
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
Roxbox
Czyli RMerlin nie ma klienta ech tak czułem że będzie problem z moimi wymaganiami. Nie mam pojęcia o kombinowaniu dlatego szukam czegoś gotowego. Tomato jest idealne dla mnie.
Nie ma nic innego na rynku odpowiedniego z obsługa Tomato?
Edytowany przez Roxbox dnia 06-11-2021 10:02
Asus RT-AX56U-Merlin
 
jurekk
To nie jest tak. Merlin ma filozofię taka by jak najmniej zmieniać firmware. Natomiast daje mozliwosc poprzez w tej chwil zautomatyzowane skrypty dodawania addonów np taki prawdziwy kombajn : amtm (addblock, skynet itd)
Standardowy downolader asusa obsluguje torenty i jest dostepny w menu : aplikacje USB i po kliknieciu sam sie instaluje na pendrivie
Tak wyglada : [img] https://ibb.co/rHyQJHt [/img]
Niestety dla nas i tomato ono zyje jedynie na nowym sprzęcie będącymi klonami ac68u a kupno czegos takiego nowego co ma technolgie sprzed 8 lat mija sie z celem i sensem.
Edytowany przez jurekk dnia 06-11-2021 09:55
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
Roxbox
Ok rozumiem. No dobra, czy obsługa tego ich klienta jest taka sama jak w Tomato, czyli przez przeglądarkę. Piszesz że się instaluje na pendrive,czyli w moim przypadku na zew dysku i tam trzebabybylo odmowa wszystko formatowac itp.
Asus RT-AX56U-Merlin
 
jurekk
Dysk raczej zostanie zamontowany, Asus obsluguje ext2,ext3 i chyba ext4 choc nie mozna z giu formatowac w tych systemach . By działało amtm musi byc wlasnie system ktorys z tych. natomist fat32 ntfs itd sa obslugiwne z gui i montowanie i formatowanie.
Jak zamontujesz i to i zainstalujesz bez formatowania.
Dostep do donoladera jest przez gui lub poprzez zainstalownie w windowisie nakladki bo jest taka. Wtedy masz to jako aplikacje windowsa jakby dostepne.
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
Roxbox
Mam chyba ext4 ale jakby co to sie sformatuje na nowo. Rozumiem ze ten downloader bedzie na zew dysku a tylko dostep bede mial z windowsa do niego i dzialanie klienta nie bedzie wymagalo wlaczonego kompa. Sory ze tak draze ale musze miec pewnosc ze to bedzie dzialalo tak jak chce bo inaczej nie ma sensu kupowania tego. Nie bardzo sie znam wiec musze miec jasnosc Smile
Nie ma zadnej alternatywy z tomato. Wszystkie nowoczesne rutery juz go nie obsluguja ?
Asus RT-AX56U-Merlin
 
jurekk
Dostep do dwonoladera jest przez gui/html lub aplikacje windowsa.
Natomiast on dzialał bedzie na routerze i dysku do niego podpietym
Nowe routery obsluguja toamto ale to sa klony technologiczne ac68u majace troszke wiecej np. pameci ram czy wyzej taktowny procesor. Lepiej kupic uzywke ac68u lub R7000 pod tomato.
Nowszy technologicznie sprzet nie ma otwartych sterowników co blokuje mozliwosc zrobienia na nie toamto.
Chcesz altertywy to muislabys przejsc na ddwrt lub openwrt bo oni maja swoje sterowniki kupowane od twórców układów tj. Broadcom itp.
Wszystko jest szyfrowane i poblokowane.
RMerlin współpracuje z Asusem to mu pozwalają robic te swe mody
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
Roxbox
Spoko i dzieki za wytlumaczenie. Widze ze te alternatywy tez nie obsluguja serii AX. Warto sie pchac w ac68, duza roznica od mojej 18 ?
Ax58u na francuskim Amazonie za 410 pln znalazlem wiec to niezla cena ale warto na BF poczekac.
Duzy problem jest z wganiem merlina a gdyby cos sie stalo to spowrotem oryginala?
Asus RT-AX56U-Merlin
 
jurekk
Moim zdaniem nie warto pchac sie w ac68u ale to kwestia priorytetów. Tomato to jakosc sama w sobie.
Rmerlin to jest soft równy prawach z OFW wiec możesz zamiennie z gui tzn z html strony routera flashowac , oczywiscie czyszczac nvram potem bo jednak to co innego jest.
Asusa nie uwalisz , zawsze masz jakby co Asus restoration tool
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
Roxbox
OK to czekam na dobra cene i go wezme. Troche poszperalem na temat tych addonow np. amtm,skynet itp. i jest to ciekawy temat i chetnie sie tym zajme i mam pytanie czy moge sie do Ciebie na priv odezwac jak bym mial probem z ogarnieciem tego ,konfiguracja itp . ?
Asus RT-AX56U-Merlin
 
jurekk
Sam ogarniesz temat, żaden ze mnie znawca.
Podpinasz dysk do usb i jezeli jest sformatowany w est2, ext3, ext4 i sie zamontował to logujesz sie po putty i wydajesz komendę: amtm a potem to juz domyslnie wykonujesz polecenia.
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
Roxbox
No napewno wiesz wiecej niz ja. Rozumiem ze instalacja addonow idze przez putty ale obsluga ich juz ma gui ?
Asus RT-AX56U-Merlin
 
jurekk
W wiekszosci tak np Diversion Ad-Blocking ale obsługa przez putty jest intuicyjna, chyba lepsza niz przez gui.

Scalony z 06 listopada 2021 18:56:32:
Obsługa większości addonów jest integrowana jako zakładki do gui routera poprzez te automatyczne skrypty
Edytowany przez jurekk dnia 06-11-2021 18:56
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
dziubek
Witam,
podepnę się pod temat jako posiadacz jednej sztuki wspomnianego modelu routera ASUS RT-AX58U. Może mi doradzicie słuszność i prawidłowość planowanych działań.
Jeśli ceny tak spadły jak kolega pisze to zastanawiam się na zakup drugiej sztuki ax58u zamiast rytra xiaomi. Docelowo planuje, że jeden będzie stal w salonie podpięty do gniazdka lan (cat6) a drugi do gniazdka lan na pietrze i mam ogarnięte dla całego domu wifi? W kotłowni mam światłowód operatora wpięty do jakiegoś huwaei'a. Czy dobrze rozumiem, że połączenie ich po kablu dwa routery w sieć mesh będzie najbardziej optymalne. aby się nie wkurzać przez ciągle przełączania sieci pomiędzy pietrami. Jak działa asusa WiFi 6 AiMesh ,jest warte swojej ceny?

Jak kupowałem to myślałem że technologia mesh jest standaryzowana i będę mógł ja zrobić rożnymi ruterami go wspierającego od rożnych producentów. Później doczytałem, ze to tak nie działa... sieć mesh tak ale una rządzeniach od jednego producenta.
 
jurekk
Ja kupiłem dla zdalnego nauczania zony ;-). By miała zasięg i przełączanie sie wifi gdziekolwiek z lapkiem pójdzie bez przełączania. Node (przerobionego linksysa na ac68u) łącze kablem z ax56u, dobrze to hula i sie przelacza jak zmienisz lokalizacje komorki itp.
Jako node to jeśli łączysz po kablu a nie po wifi (wtedy WiFi 6 miałoby znaczenie bo tym kanałem by sie mogły komunikować routery to im node tanszy tym lepiej - czyli używka ac68u najlepszy - Asus ta technologie aimesh utrzymuje obecnie na tym sprzecie i bedziesz jescze chwile bo wypuszcza klony ac68u na rynek nadal.
Jezeli masz odbiorniki w standardzie WIFI 6 to co innego wtedy sprzęt serii ax
Ale tego nie ma duzo na rynku , najprędzej karty wifi w lapotpach jak nie wiekowe go moga uzywac.
Zastanów sie nad ax56u skoro bys chciał jednak miec standrad ax to wlsciwie silniejszy router bo czterordzeniowy z tym ze wifi jest obslugiwane przez podsatwowy procesor a w ax58u wifi ma swoj procesor a podstawowy procesor jest 3 rdzeniowy.
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh, amtm
 
Roxbox

jurekk napisał:

W wiekszosci tak np Diversion Ad-Blocking ale obsługa przez putty jest intuicyjna, chyba lepsza niz przez gui.

Scalony z 06 listopada 2021 18:56:32:
Obsługa większości addonów jest integrowana jako zakładki do gui routera poprzez te automatyczne skrypty


OK thx Smile
Asus RT-AX56U-Merlin
 
Przejdź do forum
Zaloguj
Wprowadź adres e-mail lub nazwę użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
· Gości online: 23

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 24,053
· Najnowszy użytkownik: jas7o
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

maxikaaz
21-11-2021 17:35
@man1 to puść sobie to światło do piwnicy, stamtąd wypuść skrętkę jakimś pionem wentylacyjnym do mieszkania.

man1
21-11-2021 12:55
juz mam odpowiedz - w przypadku uslugi ftth 900/300 na laczach Orange nie moga tego puscic oficjalnie konwerterem na skretke.

man1
19-11-2021 20:25
czy są tu posiadacze ftth od tmobile? Mieszkam w starym bloku i nie moge wprowadzic swiatlowodu do lokalu, wiec chcialbym by uzyli konweretra na skretke. A tego zrobic podobno nie mogą...

jurekk
05-11-2021 14:27
Ponoć ax82u ma mieć port RMerlina, sam Merlin o tym mowil to mzoe byc najbardziej ekonomiczna wersja

AdrianAdi
05-10-2021 23:03
Przymierzam się do kupna takiego i mam kilka pytań z tym zwoązanych

AdrianAdi
05-10-2021 23:02
Jest tu kto?

AdrianAdi
05-10-2021 22:59
Witam mam pytanie odnośnie routerów gamingowych do ps4 czyli konsoli

Maniek91PL
04-09-2021 10:34
Wink super ! Dzięki ! Adooni ! już testuje co i jak

Adooni
04-09-2021 06:31
sprawdzasz w status - overview, a zmieniasz w Basic - Network

Maniek91PL
03-09-2021 22:37
jak sprawdzić i zmienić kanał w wifi 2.4 w tomato ? Shock

46,457,553 unikalnych wizyt