24 Października 2020 11:12:51
Nawigacja
· Strona Główna
· Galeria
· Forum
· Linki

· Tomato by Shibby

· Wiki-OpenWrt
· Wiki-DD-WRT
· Emulatory sprzętu

Darowizna
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· R7000 w 2020 roku
· Problem z serverem O...
· [MOD] FreshTomato-AR...
· [MOD] FreshTomato-MI...
· Unifi UDM lub ER-4
· Netgear R6400 - tańs...
· Zaawanasowany router...
· jaki router kupic i ...
· Jak zablokować dostę...
· Jaki router lepszy R...
· [S]NETGEAR R7000
· Repozytorium Entware
· [S]Router Mikrotik R...
· Fresh Tomato i SurfS...
· Netgear czy aktualiz...
· Asus RT-AC68U E1 DD-...
· Mac OS X i drukarka ...
· Jaki tani router z w...
· Jaki router wybrać-p...
· Szukam "inteligentne...
Najciekawsze tematy
· [MOD] FreshTomato... [364]
· [MOD] FreshTomato... [253]
· Netgear R6400 - t... [136]
· Netgear czy aktua... [21]
· Fresh Tomato i Su... [14]
· Asus RT-AC68U E1 ... [9]
· R7000 w 2020 roku [8]
· Jaki router lepsz... [8]
· Repozytorium Entware [4]
· Problem z servere... [2]
· Unifi UDM lub ER-4 [1]
· Zaawanasowany rou... [1]
· jaki router kupic... [1]
· Jak zablokować do... [1]
· [S]NETGEAR R7000 [0]
· [S]Router Mikroti... [0]
· Mac OS X i drukar... [0]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
38% [140 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
51% [190 głosów]

Atheros
Atheros
6% [21 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
1% [2 głosów]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [4 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
3% [11 głosów]

Ogółem głosów: 372
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38

Archiwum ankiet
Reklama
Twoje IP
3.237.254.197
Reklama
Zobacz temat
OpenLinksys » :: ROUTERY :: » TP-Link
 Drukuj temat
WDR3600 - prędkość LAN-WAN
Uzyszkodnik
Witam

Mam problem z prędkościami internetu w TP-Link WDR3600. Mam łącze 200/40 (w nocy 400/40) do tej pory na gargoyle 1.6 uzyskiwałem do 130Mbit/s, czy to w nocy czy w dzień. Myślałem, że to z winy dostawcy. Natomiast po wgraniu 1.9 spadło mi do około 100-110. Testowane na kilku komputerach, kablach robionych samemu, gotowych (cat.6) - zawsze to samo. Dziś testowo podpiąłem komputer bezpośrednio do modemu kablowego... i za każdym razem stabilne 195-200, też bez względu który komputer i kabel (sprawdzę jeszcze w nocy, bo może okaże się, że będzie także realne 400).

Czy WDR3600 ma tak kiepską wydajność LAN-WAN? Nie zmieniałem w nim nic poza podłączeniem USB i włączeniem OpenVPN (nic do niego na stałe nie podpięte, czasem tylko wchodzę zdalnie telefonem). Gdzie szukać przyczyny, a jeśli taki jego urok, to na jaki router zmienić żeby uzyskać pełne prędkości?
 
nav
problemem jest gargoyle, który nie wspiera sprzętowego NAT'u. Wgraj oryginalny soft tp-linka to pójdzie z pełną prędkością.
Do alt. softu potrzebny silniejszy procek, najlepiej coś z ARM, żeby tyle przepchnąć.
Ovislink WL-1600GL @ tomato by Shibby
Tp-link mr3220 @ mifi by Obsy + huawei e3372h mod
 
Uzyszkodnik
Właśnie w oryginalnym sofcie brakowało mi kilka funkcji. Jakieś propozycje routera z Gargoylem który uciągnie te 400Mbit/s, lub na oprogramowaniu producenta, ale obsługującego:
- OpenVPN
- 5GHz
- Sieć gościnna
- Jakimś sensownym QoS
- Możliwość wpięcia Modemu LTE jako "alternatywny WAN"
Edytowane przez Uzyszkodnik dnia 07-12-2016 23:37
 
djwujek
Gargoyle takiej prędkości nie uciągnie nie ważne jaki kupisz ruter bo nie wspiera fast natu wgraj orginała lub zmień na jakiegoś asusa z arm lub ewentualnie netgeara i na nim wgraj tomato lub ddwrt.
---- SIEĆ 1 -----

1.Modem Vectra 600/60 Mbps
2. Edgerouter X - Dom
3. Edgerouter X - Goście
4. Edgeswitch 24 Lite
5. Asus RT-N 12 d1 DD WRT 43012 - Goście
6. Nas QNAP TS-228A + 1 x 4TB
6. UPS 510W

------ SIEĆ 2 -------
1.Modem Livebox 3.0
2. Edgerouter X
3. Switch TP-LINK T1600G-28TS
4. SwitchTP-LINK TL-SG105E
5. Asus RT-N 12 d1 FreshTomato 2020.3
6. UPS 1000W
 
majkel152
a na ddwrt czasem na nim hw natu nie włączy ?
nie znam się na tym ^^

kupię coś fajnego
sieć domowa:
router z pfsense https://imgur.com..., jakieś dziwne urządzenia , ups, światłowody, apeki i działa miło Smile
 
djwujek
Z tego co się orientuje to nie ma Hw nat na ddwrt dlatego tez wracam do tomato Smile
---- SIEĆ 1 -----

1.Modem Vectra 600/60 Mbps
2. Edgerouter X - Dom
3. Edgerouter X - Goście
4. Edgeswitch 24 Lite
5. Asus RT-N 12 d1 DD WRT 43012 - Goście
6. Nas QNAP TS-228A + 1 x 4TB
6. UPS 510W

------ SIEĆ 2 -------
1.Modem Livebox 3.0
2. Edgerouter X
3. Switch TP-LINK T1600G-28TS
4. SwitchTP-LINK TL-SG105E
5. Asus RT-N 12 d1 FreshTomato 2020.3
6. UPS 1000W
 
Uzyszkodnik
Przejrzałem kilka routerów i chyba sensowny wydaje się ASUS RT-AC1200G+. Tomato na to chyba jeszcze nie ma, ale soft producenta wspiera wszystko co trzeba. Znajdę coś lepszego w okolicach 300-400zł?
 
djwujek
Zależy czy chcesz radio 5 ghz czy może być bez
---- SIEĆ 1 -----

1.Modem Vectra 600/60 Mbps
2. Edgerouter X - Dom
3. Edgerouter X - Goście
4. Edgeswitch 24 Lite
5. Asus RT-N 12 d1 DD WRT 43012 - Goście
6. Nas QNAP TS-228A + 1 x 4TB
6. UPS 510W

------ SIEĆ 2 -------
1.Modem Livebox 3.0
2. Edgerouter X
3. Switch TP-LINK T1600G-28TS
4. SwitchTP-LINK TL-SG105E
5. Asus RT-N 12 d1 FreshTomato 2020.3
6. UPS 1000W
 
jurekk
r6400 choc jeszcze soft lekko jeszcze niedopracowany pod tomato ale w sumie polecam http://sklep.fipro.pl/pl/p/Netgear-R6400/521 tam chyab nawet jak sie poprosi instaluja tomato

no i pozostaje Tenda AC15 http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/32859-tenda-ac15-ac1900-smart-dual-band-gigabit-wifi-router-reviewed
Na ktore jest Tomato ale niestety nie Shibbiego puki co http://www.4shared.com/file/n7rFgsuSba/tomato-TendaAC15-90081Toastman.html
Ale i tak tam chyba tylko wersja VPN wejdzie (jak nasi kucharze tak ugotują Tomato by Shibby na niego ;-))

Na aliexpres po 85 dolarów widziałem te Tendy
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh
 
kille72
Dodanie wsparcia Tomato do AC15 to nie problem, jest juz patch.

https://github.com/koitsu/tomato/commit/59724ceafbedbe7c2aeedaf6134dba76e1a01776
https://github.com/koitsu/tomato/commit/f89410ea907b21e602ead15db8e5ffe36ca0621f
 
majkel152
tenda i 16MB flasha to żart jest ;p
nie znam się na tym ^^

kupię coś fajnego
sieć domowa:
router z pfsense https://imgur.com..., jakieś dziwne urządzenia , ups, światłowody, apeki i działa miło Smile
 
jurekk
dlaczego? to klon ac68u a w stanach sprzedaja w cenie cos kolo 56 usd to ustrojstwo, wersja VPN +optware ew. entware i moze byc fajny sprzet z niezlym zasiegiem bo antenki są Smile
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh
 
kille72
Firmware Tendy ma ok. 10 MB i zawiera VPN, niestety nie otwiera mi sie ich strona z kodem zrodlowym (!). Dziwne tez ze ostatni firmware wyszedl 2015-11-24.
 
jurekk
Jako ciekawostka bo studiuje temat tendy haha no z ciekawosci

http://www.linksysinfo.org/index.php?threads/tenda-ac18-ac1900-tomato-firmware-support.72816/

do tendy ac18 z wiekszy mflashem wgrywaja soft merlina od ac68 to mzoe by i toamto weszlo w to . Na aliexpres za okolo 100 USD taka tenda
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh
 
majkel152
panie to brzydal jest
image.koolshare.cn/attachment/forum/201606/24/195216ve0653b0bllmg0wa.jpg
nie znam się na tym ^^

kupię coś fajnego
sieć domowa:
router z pfsense https://imgur.com..., jakieś dziwne urządzenia , ups, światłowody, apeki i działa miło Smile
 
kille72
To jakis test radia AC1300, przetlumaczylem...

http://image.kool...q2m84q.png

Pisza ze maja ochrone przed pylem Grin
http://image.kool...0vawn5.jpg
 
jurekk
Wyglad tak kosmiczny ;-) ale puki co tam jest procesor Broadcom BCM4709C0@1400 taki jak w AC88u i AC5300 co przy pewnych zastosowaniach moze miec znaczenie Grin

Połączony z 10 grudzień 2016 10:29:57:
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=zh-CN&u=http://test.smzdm.com/pingce/p/33159/%3Ffrom%3Dsearch&prev=search
Edytowane przez jurekk dnia 10-12-2016 10:29
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh
 
Steel_Rat
Nawet fajny. Tylko ma jedno USB. Co prawda 3.0 ale jak wiemy w tomato nie działa prawidłowo HUB USB 3.0 podpięty do takiego portu. Zostaje więc tylko podłączenie pod niego HUB 2.0 Sad
WRT3200ACN (WRT32X) + OpenWRT 18.06+światełko 150/150 Mb/s
Asus RT-AC68UvE1 + RMerlin + Entware
Netgear WNR3500Lv2 + DDWRT
 
kille72
Nie stac mnie by kupować tak "tanie" rzeczy...
 
jurekk
http://image.koolshare.cn/attachment/forum/201606/27/164501hnzu1ouiuuqo1psj.jpg CoolGrin nie ma jak wzronictwo bazujące na naturze no pro eko rzekłbym

Połączony z 16 grudzień 2016 21:16:52:
reklamujac owoce morza ;-)

naprawde wydajna to maszyna
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=zh-CN&u=http://www.tenda.com.cn/news/6439.html&usg=ALkJrhi4v52BCdXX1g3qAXH_8kCnlJFRTQ

choc chyba bez usb3 w merlinie
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=zh-CN&u=http://www.right.com.cn/fORUM/thread-188289-1-1.html&prev=search
Edytowane przez jurekk dnia 16-12-2016 21:16
ax56u Rmerlin Aimesh
ea6500v2 cfe xvortex (custom) Rmerlin node Aimesh
 
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 6

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 23,963
· Najnowszy użytkownik: Mattpl
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Steel_Rat
17-10-2020 22:56
Może ktoś z tego korzysta: https://www.dobre.
..11550.html
To lepiej niech przestanie.

Steel_Rat
12-10-2020 00:14
Może zła adresacja na WAN i pokrywa się z adresacją LAN routera?

tamtosiamto
11-10-2020 16:41
ap+wpa2 to jedyne co ustawilem, watpie, czy ktos w nim po mnie grzebal, sprawdzilem przed wyslaniem bylo ok

Adooni
11-10-2020 12:10
malo info czy router jest ustawiony jako AP?jak tomato to co jest w VLAN. W AC66U to ten sam switch wiec moze ktos napieszal z ustawieniami

tamtosiamto
11-10-2020 10:08
czy w rt-ac66u port wan jest zamieniony z ktoryms portem lan, czy jest wszytsko jak powinno byc? Kolega mi mowi, ze wklada kabel do wan i nie ma netu

kerios83
09-10-2020 18:44
ok, chodzi - wstyd sie przyznac ale w linuxie zrobili teraz tak, ze sam po MAC sobie namierza IP i nie trzeba ustawiac statycznego tylko automatyczny... Smile caly zycie sie czlowiek uczy.

kerios83
09-10-2020 03:16
Majstry, jakim cudem po ustawieniu static DHCP (powiazanie ip z mac) nie moge korzystac z internetu? Zglupialem... ta opcja ZAWSZE chodzila cacy.

tamtosiamto
26-09-2020 16:12
wlasnie odkrylem podczas zabawy z dsl-ac68u, ze ma dual wan i mozna uzywac jako zwyklego ruterka z 3 portami lan, szkoda, ze tylko z ofw lub modem merlina, cikaweym, czy da sie tam wepchanc tomato, na

tamtosiamto
24-09-2020 22:02
spoko loko Smile

pedro
24-09-2020 21:14
R7000 ma @M_ars z linksysinfo i na nim testuje, więc w zasadzie problem się rozwiązał

tamtosiamto
24-09-2020 18:24
@Pedro czy r7000 przydalby sie do pracy nad tomatem? Mam okazje kupic w uk za ~200pln a za miesiac smigam do PL

pedro
23-09-2020 08:54
Więcej ustawien pomagających lepiej zarządać WL - szczegóły w CHANGELOG

djwujek
23-09-2020 02:01
@Pedro będą jakieś dodatki w zakładce advanced-wireless a mógłbyś zdradzić jakie i co one zmienią ?

pedro
22-09-2020 17:19
Chociaż z drugiej strony jest poprawka dla RT-AC66U/R włączająca kanały 80MHz i parę dodatków w advanced-wireless do ustawienia

pedro
22-09-2020 12:09
Nie - już odpowiedziałem w wątku; tylko nowe sterowniki dla ARM (Kr00k) + poprawki w działaniu WL

djwujek
21-09-2020 18:44
@Pedro Czy w nadchodzącej wersji 2020.6 -Mips przewidujesz jakieś zmiany w sterowniku do Wi-Fi albo jego zmianę na nowszą wersję ??

tamtosiamto
21-09-2020 17:52
czy jakis posiadacz ac56u probowal wgrac firmware od ac68u w celu posiadania aimesh na ac56? https://www.snbfo.
..732/page-5

42,678,981 unikalne wizyty