Witam,
Myślałem, że poradzę sobie z tematem sam, ale od dwóch tygodni wszystkie moje wysiłki na marne. Jakakolwiek próba włączenia i konfiguracji QoS kończy się spadkiem transferu na komputery lokalne do 10% "mocy".
Generalnie sytuacja wygląda następująco: mam w domu bramkę VOIP SPA2102 i jest ona podłączona do routera WRT54GS (a w niego jest wpięte łącze 4Mbit). I generalnie wszystko gra - komp ściąga z max prędkością gdy trzeba, rozmowy telefoniczne są OK. Natomiast jest problem, gdy chcę równocześnie korzystać z telefonu i ściągać pliki z WWW. Rozmowa się tnie [ludzie mi się skarżą, że tnie słówka].
Czy znajdę na forum jakiegoś chętnego do konfiguracji zdalnie mojego QoS'a? Jeśli to możliwę chciałbym, żeby net na komputerach działał z pełną mocą, ale gdy jest prowadzona rozmowa powinno spaść na tyle, żeby rozmowa telefoniczna była komfortowa.