Witam,
Jestem użytkownikiem tego forum od kilku dni, kiedy to rozpocząłem 'przygodę' z VOIP (przenoszę numer z TPSA do Freeconet).
Wczoraj przygotowywałem zakupiony router SPA2102 (+ linksys WRT54GS) do pracy. Kilka godzin m.in. na tym forum pomogło w skonfigurowaniu sprzętu. Niemniej jednak drobna 'usterka' znaleziona podczas konfiguracji. Otóż na routerze można zmienić datę i godzinę do wartości absurdalnych.
Generalnie się tym praktycznie nie przejmuję, ale zastanawia mnie, czy błędna data możne wpłynąć na współpracę routera z operatorem. Po resecie sprzętu (wyciągnięcie wtyczki z gniazdka 230V) data ustawia się na 1/1/2003 i nie wiem czy może się okazać, że system nie ruszy i nie będzie się można dodzwonić.
Co więcej, jeśli wpisuję w polu data 32/32/2010 i w polu godzina 26/87/61 (HH/mm/ss) to sekundnik leci i mam już godzinę 26:87:325 :-)
Jak to może wpłynąć na działanie VOIP'a? Czy istnieje możliwość uruchomienia jakiegoś auto-ustawiania daty i godziny?
Moje drugie pytanie dotyczy usługi blokowania połączeń przychodzących z numerów zastrzeżonych - czy da się to jakoś uruchomić na samym routerze?? Jest na routerze (VOIP) zapisana informacja o tym jaki ostatni numer dzwonił, więc pewnie jakoś się da, ale szukałem i nie znalazłem.
Będę wdzięczny za pomoc w rozwikłaniu moich wątpliwości.
Pozdrawiam,
Michał
garbage załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
garbage napisał(a):
(...) Czy istnieje możliwość uruchomienia jakiegoś auto-ustawiania daty i godziny? (...)
Wpisz adresy serwera(-ów) NTP (u mnie w WAN SETUP) i wybierz strefę czasowa w REGIONAL/Time Zone: i ... po problemie.
Dodatkowa (potencjalna) korzyść, to wielce jest prawdopodobne, że mając słuchawkę bezprzewodową, w momencie gdy ktoś będzie dzwonił do Ciebie, będzie następowała automatyczna korekcja daty i godziny w telefonie - do wartości w bramce.
Edytowany przez hsurim dnia 10-12-2010 09:24