Automatyczny restart rutera wrt54gl co kilka minut
|
lynks |
Dodano 15-12-2009 16:51
|
User
Posty: 8
Dołączył: 02/12/2008 22:23
|
Hej, mam pytanie.
Ruter linksys wrt54gl działający w małej sieci domowej z oprogramowaniem Tomato 1.25, co kilka minut przerywa połączenie.
Jeśli w tym czasie jestem zalogowany przez przeglądarkę do niego, na dole, przy ikonie odświeżania pojawi się w tym momencie komunikat:
"Warning: 10 second timeout, restarting"
Czy ktoś może mi podpowiedzić jaka jest tego przyczyna?
Dodam, że nie ma żadnych opcji, ani skryptów włączonych na taki samoczynny "restart"?
Pozdrawiam |
|
|
|
shibby |
Dodano 15-12-2009 17:01
|
SysOp
Posty: 17110
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
masz sdmod zrobiony?
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
lynks |
Dodano 15-12-2009 17:09
|
User
Posty: 8
Dołączył: 02/12/2008 22:23
|
Nie. Bez żadnych dodatkowych opcji.
Po prostu wgrane Tomato i zrobiony podział łącza na QoS.
Może jeszcze dodam, że zachowanie rutera jest dokładnie takie jak wynika z komunikatu, po prostu na kilka sekund zrywa połączenie i potem kilka minut działa OK.
Jeszcze wpisy z logów
Dec 15 16:22:34 tomato user.warn kernel: nvram_commit(): init
Dec 15 16:22:36 tomato user.warn kernel: nvram_commit(): end
Dec 15 16:57:19 tomato user.warn kernel: nvram_commit(): init
Dec 15 16:57:20 tomato user.warn kernel: nvram_commit(): end
Edytowany przez lynks dnia 15-12-2009 17:22
|
|
|
|
misieq |
Dodano 15-12-2009 19:04
|
User
Posty: 40
Dołączył: 16/06/2009 15:49
|
ja kiedys mialem podobny problem i pomoglo mi przesofcenie routerka |
|
|
|
lynks |
Dodano 15-12-2009 19:43
|
User
Posty: 8
Dołączył: 02/12/2008 22:23
|
Napisz mi, czy po wgraniu na nowo softu, użyłeś zapisanej wcześniej konfiguracji, czy tworzyłeś konfigurację od podstaw ręcznie.
Bo przyznam się szczerze że od nowa mi się nie chce, ale jak mus, to mus |
|
|
|
misieq |
Dodano 15-12-2009 20:10
|
User
Posty: 40
Dołączył: 16/06/2009 15:49
|
od podstaw ponieważ nie używam quosa i nie maialem za wiele do klepania.
Zapisz sobie aktualna konfiguracje > przesofć > zobacz czy sie dalej restartuje, jesli nie > wgraj konfiguracje > zobacz co sie bedzie dzialo, jesli sie restartuje to wina konfiguracji > i juz wiemy gdzie jest problem > jesli nie, to problem mamy z glowy B)
Można też szukac przyczyny w aktualnym sofcie ale to bardziej czasochłonne.
Edytowany przez misieq dnia 15-12-2009 20:13
|
|
|
|
lynks |
Dodano 17-12-2009 18:09
|
User
Posty: 8
Dołączył: 02/12/2008 22:23
|
Jestem po testach. Wykonałem totalny reset do defaultowych ustawień opcją "Erase all data in NVRAM memory" potem wgrałem konfigurację zapisaną wcześniej. Nie pomogło.
Powtórzyłem operacje, tyle że poustawiałem wszystko ręcznie, ale do minimum, tzn. dodałem użytkowników DHCP, przydzieiłem prawa dostępu, ustaliłem limity Qos i nawet nie zmieniałem nic w konfiguracji Qos.
Nic, a nic nie pomaga.
W końcu się zdenerwowałem wypiołem ten ruter z sieci, w której był i aktualnie testuję go w innej sieci, jako podścieć, tyle że tu ma jednego użytkownika i nie zrywa.
Co dodam do całości sprawy.
Zerwania zaczęły się jak operator podniósł na wniosek abonenta parametry łącza z 1MB na 2MB. Przy czym operator twierdzi że te przerwania na pewno nie są po stronie modemu, że go zdalnie sprawdzali i że jest sprawny.
Macie jakąś teorię co o tym myśleć? Bo ja zaczynam się już poddawać.
Edytowany przez lynks dnia 17-12-2009 18:10
|
|
|
|
iroc |
Dodano 17-12-2009 18:23
|
OL Maniac
Posty: 1455
Dołączył: 10/06/2006 18:29
|
Co mi przychodzi do głowy, to podmień zasilacz o tych samych wartościach.
-asus rt-n18u-
tomato,ddwrt,gargoyle
|
|
|
|
lynks |
Dodano 17-12-2009 18:25
|
User
Posty: 8
Dołączył: 02/12/2008 22:23
|
hmmm, to ciekawa teoria. Faktem jest że zasilacz tu gdzie mam go teraz jest inny.
Umiesz wyjaśnić skąd ten pomysł? Czysta ciekawość. |
|
|
|
misieq |
Dodano 18-12-2009 22:54
|
User
Posty: 40
Dołączył: 16/06/2009 15:49
|
zasilacz to zasilacz ale mozna sprobowac bo moze miec inne parametry 'przetworzonego' prądu ;].
moja propozycja jest taka zeby dac routerowi trochę odpocząć 2-3 dni. wiem brzmi to co najmniej głupio ale znam takie przypadki kiedy gostki męczyły ruter na wsztstkie sposoby poczym dawali sobie spokój a po tygodniu odpalali router i wszystko chodzilo jak należy. |
|
|
|
lynks |
Dodano 21-12-2009 12:55
|
User
Posty: 8
Dołączył: 02/12/2008 22:23
|
nic nie pomaga Zasilacz podmieniony, chwilę było ok, teraz znowu zrywa połączonie na kilka sekund co kilka minut z komunikatem "Warning: 10 second timeout, restarting" |
|
|
|
shibby |
Dodano 21-12-2009 14:31
|
SysOp
Posty: 17110
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
nie chce mi sie czytac watka wiec nie wiem czy robiles, ale na 99% niewyjasnionych problemow pomaga czyszczenie nvram i ustawienie wszystkiego od reki na nowo. Nie uzywac wtedy backupu ustawien.
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
lynks |
Dodano 21-12-2009 16:55
|
User
Posty: 8
Dołączył: 02/12/2008 22:23
|
shibby zrobiłem tak jak napisałeś. Nic nie pomogło.
Jak pisałem powyżej problemy zaczęły się od momentu kiedy operator podniósł prędkość łacza z 1MB na 2MB. Może to zbieg okoliczności, a może jest to istotna informacja.
Modem jest stary, bo instalowany kilka ładnych lat temu (nawet nie wiem co to za model). Czy modem może powodować zakłócenia pracy rutera i generować takie objawy?
Czy ten trop jest pozbawiony podstaw. |
|
|
|
shibby |
Dodano 21-12-2009 19:02
|
SysOp
Posty: 17110
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
no to poswiec dzien lub dwa na testy, podlacz modem bezposrednio do kompa i sprawdz czy cie bedzie rozlaczal. ja tak mialem z dialogiem gdy zmienialem lacze z 2mb na 6mb. okazalo sie ze modem ktory mialem nie obslugiwal adsl 2+ i rozlaczal sie lub desynchronizowal pare razy dziennie. Sprawdzilem, potwierdzilem ze to wina modemu a nie routera, zglosilem do dialogu i jak mi wymienili modem to problem jak reka odjal. wszystko dziala idealnie prawie 2 lata.
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
testkomp |
Dodano 23-12-2009 17:02
|
User
Posty: 15
Dołączył: 13/12/2009 23:13
|
Proponowalibyśmy zmienić modem. Opisywane objawy wskazują na problemy w komunikacji z modemem.
Jako że zmieniła się prędkość łącza, a modem jest stary, może nie radzić z obsługą wyższych parametrów wejściowych i wyjściowych.
|
|
|