WAG54G2
|
amidar |
Dodano 08-07-2009 21:29
|
User
Posty: 8
Dołączył: 26/07/2007 13:47
|
Witam.
Niedawno wymienilem router z Ag241 na WAG54G2 i pojawilo mi sie kilka problemow. Korzystam z Neostrady.
1) Co 24 godziny ok 19:14 router rozlacza mi internet i po ok 40 sekundach laczy sie ponownie. Da sie to jakos wylaczyc ?
2) Do rourerka jest podlaczona bramka VOIP PAP2T z skonfigurowanym tlenodonem. I o ile polaczena wychodzace sa realizowane bez problemu to za diabla nie mozna sie dodzwonic na ta bramke. porty 5060 i 5061 przekierowalem na routerze bezposrednio na bramke VOIP. Gdzie probowac szukac problemu ? |
|
|
|
shibby |
Dodano 08-07-2009 22:33
|
SysOp
Posty: 17109
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
jezeli nie potrzebujesz przekierowywac portow na kompy to sprobuj dodac ip bramki do DMZ. jak zadziala to na 100% wina zle przekierowanych portow.
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM Router: OpenWRT 22.03.4
VM NAS: Synology SA6400
VM VPS: Debian, WWW, Home Assistant
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Ubiquiti USW-Flex-mini - szt. 2
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite - szt. 2
|
|
|
|
amidar |
Dodano 09-07-2009 06:00
|
User
Posty: 8
Dołączył: 26/07/2007 13:47
|
Normalnie DMZ mam przekierowane na komputer stacjonarny. Poza portami wlascie dla tlenofonu. Usunalem przekierowanie portow i wpisalem adres bramki w DMZ i niestety dalej to samo
W miedzy czasie kontaktowalem sie z BOK-iem tlenofonu i jedyne co mi powiedzieli to o przekierowanie dodatkowo portow od 15000-20000 dla protokolu UDP na bramke VOIP. Niestety tez to nie pomaga. Sila rzeczy DMZ to i tak nieco wiecej niz oni zalecili. |
|
|
|
shibby |
Dodano 09-07-2009 08:54
|
SysOp
Posty: 17109
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
no to jak masz DMZ na kompa to jak ty chcesz porty na voipa przekierowac. w dmz WSZYSTKIE porty ida na wskazany ip. nie dziala wtedy przekierowywanie.
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM Router: OpenWRT 22.03.4
VM NAS: Synology SA6400
VM VPS: Debian, WWW, Home Assistant
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Ubiquiti USW-Flex-mini - szt. 2
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite - szt. 2
|
|
|
|
amidar |
Dodano 09-07-2009 11:08
|
User
Posty: 8
Dołączył: 26/07/2007 13:47
|
Moze sie myle ale przekierowane zakresy portow maja wyzszy priorytet nad DMZ. Nie zmienia to faktu ze po przestawieniu DMZ na adres IP bramki PAP2T dalej nie moge sie polaczyc z zewnatrz z numerem przypisanym do niej. |
|
|
|
shibby |
Dodano 09-07-2009 12:19
|
SysOp
Posty: 17109
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
mylisz sie. DMZ natuje wszystkie przychodzace polaczenia na wskazany adres w DMZ. przekierowanie portow mozna sobie wtedy wsadzis gleboko
napewno w dmz wpisujesz ip bramki?
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM Router: OpenWRT 22.03.4
VM NAS: Synology SA6400
VM VPS: Debian, WWW, Home Assistant
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Ubiquiti USW-Flex-mini - szt. 2
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite - szt. 2
|
|
|
|
amidar |
Dodano 09-07-2009 18:52
|
User
Posty: 8
Dołączył: 26/07/2007 13:47
|
Dla pewnosci zmienilem ustawienia jeszcze raz.
Przywrocilem ustawienia fabryczne na routerze. Numer IP routera po stronie LAN-a zostawielm taki jak jest (192.168.1.1) IP bramki VOIP jest ustawione na 192.168.1.3 a komputera stacjonarnego na 192.168.1.2. W dmz ustawilem adres IP na ten z koncowka 3. Zapisalem dane i profilakrtcznie wylaczylem zarowno Router jak i Bramke VIOP na ok 30-40sekund. Po wlaczeniu pozbieraly sie oba urzadzenia. Zapalila sie lampka lini nr 2 w bramce PAP2T (ona jest skonfigurowana pod tlenofon). Ale dodzwonic sie nie moge. Mysle ze nie chodzi tu o przekierowanie porto to prawdopodobnie cos innego. Pierwotnie myslalem ze to cos z zabezpieczeniami ale to rowniez nie to. Kombinowalem na rozne sposoby. |
|
|
|
amidar |
Dodano 10-07-2009 19:45
|
User
Posty: 8
Dołączył: 26/07/2007 13:47
|
Napisalem w tej sprawie w miedzy czasie do BOK tlenofonu i nieco pozniej do linksysa. O ile w tlenofonie w zasadzie podaja mi rozwiazania ktore zdarzylem juz przetestowac. Przekierowania portow, dmz, wylaczenie zapory itp. To z linksysa dostalem taka informacje:
Dziękuję za skorzystanie ze Wsparcia Technicznego firmy Linksys by Cisco.
Problem z połączeniami przychodzącymi został również potwierdzony w naszym laboratorium.
Sprawę będziemy zmuszeni eskalować. |
|
|
|
matektychy |
Dodano 10-08-2009 13:22
|
User
Posty: 1
Dołączył: 10/08/2009 13:20
|
amidar, czy rozwiązałeś problem? Ma dokładnie ten sam. Posiadam ten sam router i tą samą bramkę. Jak zaloguję się na programie to można do mnie dzwonić. Jak chce dzwonić na któryś z numerów na bramce to mam długą ciszę a później sygnał. |
|
|
|
bpiq |
Dodano 16-08-2009 20:23
|
User
Posty: 5
Dołączył: 12/12/2007 21:41
|
Jeśli to coś pomoże to taki zestaw tzn. router + bramka + voip z ipfon wszystko chodzi nawet bez przekierowywania portów. |
|
|
|
amidar |
Dodano 15-09-2009 23:58
|
User
Posty: 8
Dołączył: 26/07/2007 13:47
|
Niestety do dnia dzisiejszego linksys nie wypuscil poprawki do softu dla tego routera. |
|
|
|
koralm |
Dodano 16-09-2009 00:43
|
Super User
Posty: 505
Dołączył: 29/07/2006 23:19
|
A dziala wam zdalne zarzadzanie?
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|
|
whizzo |
Dodano 27-10-2009 17:20
|
User
Posty: 56
Dołączył: 19/01/2008 08:23
|
Jesli chodzi o VoIPa to chyba zle Panowie szukacie. Problem prawdopodobnie lezy w ustawionym czasie rejestracji kont VoIP w bramce. Z reguly fabrycznie jest to czas ustawiony na 300sek (moge sie mylic - nie pamietam juz dokladnie). Zmiencie Register Expires na krotszy okres czasu (np. 1min). Teoretycznie powinno zadzialac. Czas rejestracji niestety nie w kazdym przypadku jest taki sam, wiec metoda prob i bledow trzeba kombinowac. W sumie to powszechny problem w bramkach za routerem (dotyczy nie tylko Linksysow, rowniez FritzBoxy i inne bramki wymagaja zmiany tych ustawien). Dodatkowo wymagana zmiana (ale to juz routerze, badz modemie) jest ustawienie keep alive na najkrotszy mozliwy czas - tak aby polaczenie internetowe bylo caly czas utrzymywane.
Edytowany przez whizzo dnia 27-10-2009 21:26
|
|
|
|
tomdoc71 |
Dodano 27-10-2009 22:45
|
User
Posty: 13
Dołączył: 06/11/2007 13:49
|
Może pomoże to: http://openlinksys.info/forum/viewthread.php?forum_id=25&thread_id=3048 ? |
|
|
|
jack7177 |
Dodano 14-12-2009 15:01
|
User
Posty: 1
Dołączył: 08/08/2009 14:58
|
Witam
Ja problem rozwiązalem wgrywajac najnowszy soft ze strony producenta. Na bramce PAP2T ustawilem 60sek, ustawilem rowniez najwyzszy priorytet w QoS dla VoIP. Działa az miło. jak co moje GG 6568257 |
|
|
|
bpiq |
Dodano 02-01-2010 22:07
|
User
Posty: 5
Dołączył: 12/12/2007 21:41
|
Dokładnie tak samo działa u mnie z bramką PAP2T, w sieci ipfon - bez problemu. Nawet Nokia E51 po wifi bezproblemowo działa z bramką PAP2T poprzez WAG54G2. |
|
|
|
mao2 |
Dodano 18-01-2010 17:13
|
User
Posty: 21
Dołączył: 25/10/2007 15:39
|
Witam mam problem z ww.routerem.Pierwszy to taki,że czasami zdarza się,ze zrywa mi połaczenie z netem.Mam Netie na kablach TP. Dziwna sprawa bo wcześniej miałem stary router,jakas chińszczyzna i wsio bylo ok.Teraz conajmniej 2 razy dzienie zdarza mi sie,że zerwie połączenie.Co zrobić aby ten router działał stabilnie? Może zmienić w nim soft o ile jest taki.Mam zaznaczoną opcję"Utrzymywanie aktywności R12; Ponowne wybieranie numeru co 30 sekund.Moze trzeba coś przestawić? Oprocz tego,po zerwaniu połaczenia synchronizacje łapie dosyć długo.Nie spodziewałem się,że z takim routerem będą takie problemy. |
|
|
|
koralm |
Dodano 18-01-2010 20:29
|
Super User
Posty: 505
Dołączył: 29/07/2006 23:19
|
@mao2, minus taki ze ta kaszanka nie pokazuje parametrow linii, moze masz za slabe i dlatego zrywa polaczenie.
jesli parametry sa ok, to oddaj router do serwisu i zycze powodzenia.
ja przeszedlem dlugaaaaa droge zanim serwis (hurtownia) zrozumial co chce im przekazac. nie potrafili namierzyc usterki, wedle nich dzialal.
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|
|
mao2 |
Dodano 19-01-2010 03:45
|
User
Posty: 21
Dołączył: 25/10/2007 15:39
|
Cytat koralm napisał/a:
@mao2, minus taki ze ta kaszanka nie pokazuje parametrow linii, moze masz za slabe i dlatego zrywa polaczenie.
jesli parametry sa ok, to oddaj router do serwisu i zycze powodzenia.
ja przeszedlem dlugaaaaa droge zanim serwis (hurtownia) zrozumial co chce im przekazac. nie potrafili namierzyc usterki, wedle nich dzialal.
Mam Netie 6mb więc jest ok. Moze jest w nim jakaś opcja,aby pracował stabilnie? |
|
|
|
amidar |
Dodano 08-03-2010 13:15
|
User
Posty: 8
Dołączył: 26/07/2007 13:47
|
W koncu po bardzo długim okresie oczekiwania linksys wypolscil oprogramowania do tego routera. Poprawiono m.inn blokowanie polaczen VOIP z bramki PAP2T na ktorym mi zalezalo. Firmware pojawilo sie tydzien temu. Ale z jakiegos powodu ma date 21.10.2009. Bezposredni link do nowego firmware-a 1.00.19 :http://www.linksysbycisco.com/PL/pl/s...2/download |
|
|