Witam.
Nie znalazłem na forum niczego w tym temacie, więc pozwolę sobie zagadnąć.
Niby wiadomo o co chodzi (temat) - ale coś mi najwidoczniej umknęło.
VoipDiscount daje możliwość "darmowego wygadania" 300 min/tydz.
Ale (!!) : * Max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP adress.
To jest małą czcionką na dole strony.
Ale co - tam.
Internet jest z neostrady, mam dwie bramki (2 konta SIP w VoipDiscount) - w skrócie.
Czyli jeżeli suma rozmów z obydwu kont (dla jednego IP !) przekroczy 300 min w tygodniu - pobierane są opłaty.
Ale - jak wiadomo TP SA codziennie "przekręca" swoje maszyny - tak więc mój router ma codziennie inny adres IP - tak? Nawet jeżeli tego nie zrobią - sam restartowałem router (testy).
Jak zatem wytłumaczyć fakt, że: Date Time Amount 2008-09-24 22:50:52 (FUP exceeded) 0.050 EUR
2008-09-24 22:26:37 FREE!
2008-09-24 22:18:32 FREE! 2008-09-23 22:56:46 (FUP exceeded) 0.860 EUR
2008-09-23 12:44:07 FREE!
2008-09-23 12:33:45 FREE!
Mam rozmowę "za darmo", następną płatną, kolejnego dnia darmową i znowu płatną.
No - 300 min dziennie nie jestem w stanie "wydzwonić" aby przekroczyć limit.
Proszę o pomoc.
Myślę, że kwestia w tym, że te 7 dni jest liczone co do minut czyli 7x24godziny. Czyli może być tak, że jedna rozmowa z danego dnia jest darmowa, ale już kolejna jest płatna bo suma z ostatnich 7 dni jest już powyżej 300 minut. Zwłaszcza, że w neostradzie mogłeś dostać numer IP z jakąś historią wydzwonionych minut.
Router: Netgear R7000 + FreshTomato (latest) Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite NAS: AsRock BeeBox Fanless + Ubuntu 20.04 Server + WD My Book Essential 8TB Players: Odroid N2+ with Coreelec / Android TV (Nokia Streaming Box 8010)
Zamieściłem tylko fragment (przykładowy) rozliczenia z VoipDiscount'em.
Całościowy obraz jest taki - że np. co drugi dzień naliczane są darmowe rozmowy lub w ramach jednego dnia (doby) rozmowy są: darmowe, z naliczeniem, darmowe, z naliczeniem... I tego właśnie nie mogę zrozumieć.
Próbuję wychwycić jakąś logikę - ale nic mi nie przychodzi do głowy.
Ale to co napisałeś: Zwłaszcza, że w neostradzie mogłeś dostać numer IP z jakąś historią wydzwonionych minut. - to mnie mocno zastanawia.
Tzn. że mogę dostać adres IP (losowo) z którego ktoś już wcześniej dzwonił z VoipDiscount'a - hmm... Biorąc pod uwagę liczbę adresów IP
możliwych do "otrzymania" i liczbę kont SIP'owych które to mogą współgrać z tymi adresami - jestem farciarzem
Co robić?
Zmiana dostawcy voip'a niczego nie zmieni. Wszyscy mają jakieś ograniczenia minutowe dla unikalnego IP.
Muszę zmienić dostawcę internetu (stałe IP) i pilnować przegadanych minut.
Póki co - w Milanówku rządzi TP SA - i nic z tego.
Edytowany przez irek01 dnia 29-09-2008 12:53
Stałe IP jest w usłudze Internet DSL ale koszty są wyższe niż Neostrady. Także jeśli TP to jedyna opcja to albo dopłacisz do Internet DSL albo musisz się pogodzić z "FUP exceeded". Chyba to drugie wyjdzie taniej ;-)
Router: Netgear R7000 + FreshTomato (latest) Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite NAS: AsRock BeeBox Fanless + Ubuntu 20.04 Server + WD My Book Essential 8TB Players: Odroid N2+ with Coreelec / Android TV (Nokia Streaming Box 8010)