WRT54GL i rozmowy głosowe(problem)
|
marint |
Dodano 26-05-2008 21:33
|

User

Posty: 4
Dołączył: 26/05/2008 21:27
|
Witam wszystkich.Posiadam router WRT 54GL + Tomato 1.11PL. Występuje duże szarpanie,wycinanie słów podczas rozmów głosowych.Zarówno po Wi-Fi jak i po kablu jest to samo.Z łącza nie korzystają inne osoby więc nie ma mowy o zapychaniu łącza przez kogoś innego.Gdy podłącze komputer bezpośrednio do modemu to jest super.Jeżeli chodzi o pingi i transfer to nie ma żadnych róznic:komp-router-modem czy komp-modem zawsze jest ok,tylko te rozmowy głosowe przez router szarpia strasznie Czy prowadzenie rozmów głosowych przez router wymaga jakiś dodatkowych korekt w ustawieniach routera?Bardzo proszę o cenne wskazówki. |
|
|
|
Pawel35 |
Dodano 27-05-2008 13:01
|

Power User

Posty: 352
Dołączył: 19/11/2007 20:08
|
A na orginalnym firmware bylo tak samo? Wgrac inny firmware np DD-WRT v24 najnowszy i zobaczyc. |
|
|
|
marint |
Dodano 27-05-2008 21:26
|

User

Posty: 4
Dołączył: 26/05/2008 21:27
|
Dzięki za zainteresowanie moim problemem.Kupiłem router,który miał już wgrane Tomato.Router jest nowy,zakupiony w firmie,sprzedają z zainstalowanym oprogramowaniem alternatywnym bez utraty gwarancji.Uważasz,że to może być wina oprogramowania?Na pewno nie potrzeba zmieniać jakiś ustawień w Tomato?Nie wiem co z tym zrobić,bo jak dla mnie to ten objaw jest bardzo niezrozumiały i nie wiem jak sobie z tym poradzić. |
|
|
|
Pawel35 |
Dodano 27-05-2008 22:28
|

Power User

Posty: 352
Dołączył: 19/11/2007 20:08
|
Cytat marint napisał/a:
Dzięki za zainteresowanie moim problemem.Kupiłem router,który miał już wgrane Tomato.Router jest nowy,zakupiony w firmie,sprzedają z zainstalowanym oprogramowaniem alternatywnym bez utraty gwarancji.Uważasz,że to może być wina oprogramowania?Na pewno nie potrzeba zmieniać jakiś ustawień w Tomato?Nie wiem co z tym zrobić,bo jak dla mnie to ten objaw jest bardzo niezrozumiały i nie wiem jak sobie z tym poradzić.
Ok to napisz jakie to rozmowy glosowe, bo byc moze trzeba poustawiac przekierowanie portow IP w routerze, zeby dobrze chodzilo. Ewentualnie poustawiac QOS-a, aby usluga rozmowy glosowe, miala najwyzszy priorytet |
|
|
|
marint |
Dodano 28-05-2008 00:58
|

User

Posty: 4
Dołączył: 26/05/2008 21:27
|
Chodzi o komunikator Windows Live Messenger.Po co przekierowywać porty,czy DMZ nie wystarcza?Podczas rozmowy nie uruchamiam żadnych dodatkowych aplikacji,więc czy ten QOS jest potrzebny? |
|
|
|
qba |
Dodano 28-05-2008 07:05
|

Maxi User

Posty: 844
Dołączył: 04/03/2006 09:21
|
jakie masz łącze ? |
|
|
|
marint |
Dodano 28-05-2008 18:07
|

User

Posty: 4
Dołączył: 26/05/2008 21:27
|
Posiadam łącze kablowe-512/256 Nie wiem,czy łącze ma znaczenie skoro bez routera jest dobrze. Sytuacja wydaje mi się coraz bardziej niezrozumiała ponieważ na innych komunikatorach nie przycina głosu,tylko na tym.Konflikt Windows Messengera z Linksysem? |
|
|
|
Pawel35 |
Dodano 28-05-2008 19:23
|

Power User

Posty: 352
Dołączył: 19/11/2007 20:08
|
Cytat marint napisał/a:
Posiadam łącze kablowe-512/256 Nie wiem,czy łącze ma znaczenie skoro bez routera jest dobrze. Sytuacja wydaje mi się coraz bardziej niezrozumiała ponieważ na innych komunikatorach nie przycina głosu,tylko na tym.Konflikt Windows Messengera z Linksysem?
Prosze bardzo - spis portow ktore trzeba przekierowac -
http://portforward.com/english/router...senger.htm
Ewentualnie ustawic Port Triggering po zakresie wedlug - http://messenger.jonathankay.com/prob...aspx?ID=17
Ewentualnie wlaczyc UPnP, ale nie radze, bo to doskonala furtka dla wszelkiego swinstwa (wirusy, trojany itp)
Edytowany przez Pawel35 dnia 28-05-2008 19:26
|
|
|