Dialnet + Tomato = rozłączanie > pomocy
|
bizoneczek |
Dodano 23-12-2007 09:58
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
Cześć wszystkim !
Na samym początku nadmienię iż jestem od 2 dni posiadaczem łącza Dialnet 6 na modemie asmaxa no i mam ogormny problem. Rozchodzi się o to iż jak wieczorem przestaję korzytać z netu ne wyłączam sprzętu no bo jeszcze kumple z tego łącza korzystają, a gdy rano próbuję odwiedzć internet to niestety modem zwieszony i muszę go zrestartować. Chyba problem tkwi w długości sesji ppoe ale dlaczego przy żądaniu z lanu router automatycznie nie wznawia nowego połączenia ? Miał z Was ktoś może taki problem ?
Moje ustawienia dla ppoe są takie
Connect Mode - Keep alive
Check Interval 30 seconds
Może coś tutaj jest nie tak ?
A może w zakładce Admin/Scheduler
teraz od wczoraj mam reboty wyłączone a może powinno być :
Scheduled Reconnect
Enabled
----------------------------
Ma ktoś jakieś pomysły będę Wam bardzo wdzięczny !
Edytowany przez bizoneczek dnia 23-12-2007 09:59
|
|
|
|
bizoneczek |
Dodano 23-12-2007 10:17
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
na stronie dialogu znalazłem takie coś : Jak długo może trwać połączenie z Internetem dla usługi DialNet?
Dla niektórych usług komutowanego dostępu do Internetu istnieje ograniczenie długości sesji i wynosi ono maksymalnie 10 godzin. Urządzenia dostępowe rozłączają również połączenia nieaktywne, za które uznawane są połączenia bezczynne, czyli nieprzesyłające danych przez 20 minut.
Więc to chyba wskazuje właśnie na ten problem ! czy ustawienie - Check Interval na 1 s coś zmieni ? |
|
|
|
pork |
Dodano 23-12-2007 10:43
|
Power User
Posty: 302
Dołączył: 22/10/2007 09:59
|
inni mieli tez taki problem, ale jakoś nie ma podanego konkretnego rozwiazania lub przyczyny http://openlinksys.info/forum/viewthr...post_23394
sprobuj może zmniejszyć ten czas z 30 do np 10s.
Netgear R7000
WAN1 TK Telekom 20/10 Mbit/s, WAN2 downd
Tomato Firmware
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|
|
bizoneczek |
Dodano 23-12-2007 10:52
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
Dzięki za linka wcześniej już go czytałem ale jak sam napisałeś nie było żadnych konkretnych rozwiązań. Problem właśnie w tym, że przy bezczynności po prostu się rozłączy ale już przy żądaniu połączenia z lanu nie uzyska dostępu - ustawiłem Check Interval na 1s. i zobaczymy czy rano będzie znowu to samo - swoją drogą jeśli nie będzie jakiegoś konkretnego rozwiązania to po porstu będzie trzeba zarezerwować sobie stałego ip-ka - Mam od nich także Dialneta dsl 2 od 3 lat i z niego jestem zadowolony myślałem że nie będzie żadnych problemów z innym łączem z tej firmy ale widzę że się myliłem. Swoja drogą do userów Dialnetu - jak szybko chodzą wam stronki www ? bo u mnie przy 6 nie za szybko chyba coś się im we wrocku psuje |
|
|
|
arteq |
Dodano 23-12-2007 11:14
|
VIP
Posty: 1918
Dołączył: 04/03/2006 17:42
|
jedyne co przychodzi do głowy to zrobienie skrypciku który pinguje jakąs strone np. google.pl co jakis czas. Wtedy bedzie ruch generowany a wiec nie rozłaczy nas.
http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Scri...of_traffic
Edytowany przez arteq dnia 23-12-2007 11:14
Pozdrawiam, Artur
http://digi-led.pl Elementy elektroniczne | urz?dzenia sieciowe | us?ugi informatyczne
http://openwrt.pl - Polskie Centrum OpenWrt
o p e n (your) r o u t e r . p l
|
|
|
|
bizoneczek |
Dodano 23-12-2007 11:20
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
No zgadzam się niezła sprawa ! a swoja drogą jak działa ta opcja Shedule w Tomato ? Tam coś jest o wznawianiu połączenia ale z drugiej strony to nawet jesli to byłoby by to to lipa gdyż o róznych godzinach on sie zwiesza - Kurcze a tak chciałem dobrze - myślę sobie wezmę dynamiczne IP przynajmniej na black list się nie trafi a nawet jak trafi to restart i nowy IP ale widze że kaszna sprobuję zapodać ten skrypcik dla niego. Jak ktos ma jeszcze jakies propozycje to bardzo prosze o pomoc. Dzięki z góry wszytskim !
-----------------------------------------------------------------------------------
Ale jazda dzwniłem do BOK dialogu i mnie znowu niemile zaskoczyli . Chciałem złożyć zamówienie na stały ip ( usługa płatna) więc byłem przekonany że dostanę do wpisania adresy i wszystko będzie cudnie - pięknie - A tu ogromnie zaskoczenie ! Pan uświadomiła mnie że co prawda dostanę stały IP ale dalej będzie ppoe z tym że ich serwer będzie mi cały czas przyznawał ten sam adres - co za paranoja - dobrze że umowa na czas nieokreślony i chyba ją zerwę - DSL TP zdecydowanie lepsza opcja!!!! chociaż droższa !!!
Ps. Dialog przerzuca wszystkie usługi szerokopasmowe na ppoe z tego wynika !
---------------------------------------------------------------------------------
Propos wygaszania sesji są rzczywiście dwa rozwiązania popierania pliku htmlowskiego oraz ping co np 5 min - jednak tutaj się zastanawiam - Dialog pisze że max długość sesji do 10h w takim razie zastanawiam się co się stanie jak te 10 h minie ? Czy aby przypadkiem nie będzie to samo co mam teraz czyli zwiecha modemu ? na to wygląda nawet pomimo zastosowania tychże skryptów - myślę że dzisiaj będę logował wszytko co sie dzieje z netem - ale dalej nie wiem jak z tej patowej sytuacji wyjść. Co prawda w grę chodzi jeszcze restarter na 230V ale też w sumie na G... to się zda bo dajmy na to że odłączy zasilanie o 4 nad ranem to o 14-stej będę musiał znowu restartować to ścierwo ... Macie jakieś pomysły, rady itp ? Bo już wychodzę z siebie Pozdrawiam serdecznie.
Edytowany przez bizoneczek dnia 23-12-2007 13:55
|
|
|
|
rafal007 |
Dodano 23-12-2007 22:02
|
User
Posty: 77
Dołączył: 05/06/2007 23:30
|
Witam
Mnie dziwi jedna sprawa zawieszanie się modemu, dlaczego według mnie jeśli sesja wygaśnie to z strony operatora nastąpi reset po to żeby odłączyć userów po tym triku modem powinien się na chwile rozłączyć i próbować wznowić połączenie i uzyskać nowy IP jeśli jest dynamiczny. tak to miałem na neo.
Co było u mnie a mianowicie mam modem Edimaxa (podobny funkcjami i menu konfiguracyjnym do Asmaxa 804 ) skonfigurowany w tryb bridge i połączony z Linksysem WRT54GL czyli wszystkie ustawienia PPPoE były realizowane na Linksysie. Problem wyglądał tak że po 2-3 dniach mniej więcej o tej samej porze Linksys tracił połączenie z netem to znaczy modem był połączony (zsynchronizowany) ale nie otrzymywał IP od operatora, a czasami bywało również tak że modem był Ok i Linksys miał IP a i tak do netu nie można było wejść nigdzie na żadną stronę www. Pomagał tylko reset któregoś z urządzeń. jak rozwiązałem ten problem otóż przekonfigurowałem Edimaxa na normalny router i włączyłem opcje autoreconect której to Linksys nie ma. Od tej pory problem się skończył. A na koniec dodam problem występował na usłudze Multimo.
Linksys WRT54GL Tomato 1.25
Omni 6dbi w?asnej roboty i 3 u?yszkodnik?w + ja.
1024/256 kb/s
|
|
|
|
bizoneczek |
Dodano 24-12-2007 00:28
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
No ja mam dokładnie ten sam objaw co ty dokładnie identyczny ! wszystko sie zestawia a net poszedł w las i nie chce wrócić. Wiesz zmieniłem modem na calisto z mojjgo poprzedniego lacza hehh moze to pomoze dzisiaj będzie noc prawdy . Co do edimaxa to lajt ale wiesz tracę dużo przeisadajac sie na edimaxa z wrtka wiec wole przy nim zostać. . Pozdrawiam i dzieki za wszelka pomoc i sugestie |
|
|
|
vollts |
Dodano 24-12-2007 00:53
|
User
Posty: 56
Dołączył: 15/11/2006 23:03
|
miałem kiedyś tak, że mnie często rozłączało, za każdym razem połączenie co prawda się wznawiało, choć czasem musiałem zresetować modem... wina leżała po stronie dialogu, mieli jakieś urządzenie, zepsute, czy przeciążone, szczegółów nie zdradzili... także mam 6mbps i od dłuższego już czasu średnio sesja trwa 1 dzień, a w ostatnim czasie nawet i ok 48godz. także nie rozłączają po 10
WRT54GL1.1 + Tomato 1.10
+
??cze ADSL Dialog 6Mb/s
+
Pentagram Cerberus WiFi
+
Serwer P4 3.0GHz HT 500GB
|
|
|
|
iZYD |
Dodano 24-12-2007 09:07
|
User
Posty: 53
Dołączył: 02/12/2006 17:02
|
Kiedyś też miałem ten problem ... ale po klku monitach na infolinii zjawił się pan z nowym modemem (miałem speedstrema 4100, przyniósł też taki sam) z wgranym podobno nowym softem i problem zniknął teraz bez znaczenia czy ustawię connect on demand czy keep alive to działa i juz ) zero problemów i naprawdę sobie chwalę ) nawet nieraz zauważyłem że jak wyłącze skryptu to nawet powyżej 7mbit wyciągam na łączu (chyba im podział nie dokońca szybko działa )
iZYD
gg: 10033
Dialog 6Mbit/512kbit (PPPoE), WRT54GL v 1.1, Tomato 1.11 jako routerek g??wny
WRT54G v.3 jako ap dla klient?w
2xTP-Link WA-501G jako APC
1xTp-Link WA-542G jako APC
Ovis 5460 jako APC
u?yszkodnik?w: 15
|
|
|
|
bizoneczek |
Dodano 24-12-2007 11:46
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
No a wiec noc prawdy minęła oczywiście net byl na modemie calisto i tutaj miła niespodzianka nic sie nie zwiesiło i wszystko chodziło ładnie pięknie. Zobaczymy co pokażą następne dni jeśli będą jeszcze jakieś problemy to będę molestował dialog. A tak swoja droga do użytkowników dialnetu 6 możecie mi podać czasy pingów na na wp.pl ? bo u mnie nie wychodzi to zbyt ciekawie - średnio 60ms. dzięki i Wesołych Świąt ! |
|
|
|
iZYD |
Dodano 24-12-2007 11:51
|
User
Posty: 53
Dołączył: 02/12/2006 17:02
|
u mnie wygląda to tak
PING www.wp.pl (212.77.100.101) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.wp.pl (212.77.100.101): icmp_seq=1 ttl=119 time=41.3 ms
64 bytes from www.wp.pl (212.77.100.101): icmp_seq=2 ttl=119 time=46.9 ms
64 bytes from www.wp.pl (212.77.100.101): icmp_seq=3 ttl=119 time=47.1 ms
64 bytes from www.wp.pl (212.77.100.101): icmp_seq=4 ttl=119 time=36.6 ms
64 bytes from www.wp.pl (212.77.100.101): icmp_seq=5 ttl=119 time=36.3 ms
64 bytes from www.wp.pl (212.77.100.101): icmp_seq=6 ttl=119 time=45.6 ms
ale to jest z lapka po wifi więc nie jest tak tragicznie. Po kablu mam jakieś 35-35 ms
Pozdrawiam
iZYD
gg: 10033
Dialog 6Mbit/512kbit (PPPoE), WRT54GL v 1.1, Tomato 1.11 jako routerek g??wny
WRT54G v.3 jako ap dla klient?w
2xTP-Link WA-501G jako APC
1xTp-Link WA-542G jako APC
Ovis 5460 jako APC
u?yszkodnik?w: 15
|
|
|
|
bizoneczek |
Dodano 24-12-2007 12:52
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
hmmm to u Ciebie lepiej to wypada - powiem tak że na dialnet 2 miałem o wiele lepsze pingi niż na dialnet 6 - kurcze ten Dialog powinien troszke zadbać o jakość swiadczonych usług bo jak tak dalej będzie to ludzie pouciekaja tak jak min od tele2. Musze jakiś porządny monitoring łącza zrobić i ewentualnie powysyłać im to co pobieram. Zastanawia mnie też fakt czemu skoro są problemy z rozłączaniem dalej pchają jakieś Asmaxy i cieszą sie z kolejnych klientów - najgorsze jest to ze maja certyfikat nadany przez Cisco a jakość pozostawia tutaj wiele do życzenia. A czy u Ciebie tez tak jest ze nmp na stronie test.4web.pl masz okolo 2mbit/s a na speedtest.net to juz pod 5 podchodzi ? czy tylko ja mam takie fajne jazdy. Dzieki za spingowanie i info. Pozdrowka |
|
|
|
bizoneczek |
Dodano 24-12-2007 13:22
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
HEHE w związku iż idą Świąta napisałem moje życzenia do Dialogu oto ich treść:
Cytat Witam. Mam takie pytanko od klku dni jestem posiadaczem usługi Dailnet solo 6 jednak zauważyłem niepokojące mnie zachowania się modemu i samego połączenia !. Po pierwsze dlaczego gdy sesja jest bezczynna modem ją kończy ale przy wywołaniu ponownym nie uzysuję dostępu do internetu ? Dopiero wyłączenie zasilania modemu sprawia że wszytsko wraca do normy - tak przecież nie powinno być ! Może to wina tego modemu Asmaxa, który nie ukrywam nie należy od czołowych producentów sprzętu teleinformatycznego. Wracając jeszcze do tzw bezczynnej sesji - nie wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem - proszę zwrócić uwagę na to iż ludzie na takim łączu bardzo często stawiają serwery www a co za tym idzie przerwy rozłączenia raczej są niedopuszczalne ! Druga sprawa do sprawa pingów do różnych serwisów - dlaczego są one tak wysokie ? np przy zerowym obiążeniu łącza ping do www.wp.pl wynosi średnio 65 ms to jest zdecydowanie za dużo i tym bardziej dla łącza Dialnet 6 !. Reklamujecie tą usługę jako super-szybki internet, ale z moich odczuć wynika iż nie jest to do końca prawdą. Obecnie ze względu na notoryczne problemy z modemem musiałem przejść na modem Calisto, który nieco pomógł w zwieszaniach się połączenia, ale to chyba nie jest rozwiązanie!. Proszę o szybko reakcję w tej sprawie - dziękuję bardzo za poświęcony, a z okazji Świąt chciałbym Wam życzyć Wszystkiego najlepszego, wielu zadowolonych klientów i oby jakość Waszych usług była na najwyższym poziomie ! Może coś zrobią |
|
|
|
pork |
Dodano 24-12-2007 13:45
|
Power User
Posty: 302
Dołączył: 22/10/2007 09:59
|
hehe dobre zyczenia. chyba wyśle je tepsie, bo mi net starsznie muli zamiast mega mam 300-500 kbit/s :/
Netgear R7000
WAN1 TK Telekom 20/10 Mbit/s, WAN2 downd
Tomato Firmware
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|
|
bizoneczek |
Dodano 07-01-2008 10:50
|
User
Posty: 27
Dołączył: 18/03/2006 13:45
|
Witajcie po dłuższej walce z Dialogiem i jego netem w końcu wszystko zaczęło działać jak należey . Dla tych co będą mieli lub mają taki sam problem podaję wskazówki jak postępować. Po pierwsze modemu Asmaxa i Simensa Speedtoucha to nieprozoumienie dlatego zachęcam do stosowania starych i poczciwych Calisto - Dzwoniłem do Dialogu na szczęście w serwisie pracuje moj znajomy więc on przyjechał usunąć awarię - rzecz jasna przywiózł mi modem Calisto - przedzwonił linię czy wszysto jest ok i zamontował modemik. Teraz wszystko śmiga jak należy - przy okazji warot także zaktualizować tomato do wersji 1.13 bo w poprzednich były błedy jakieś z PPOE - po takich zabiegach net ładnie działa a długość sesji dochodzi do 2 dni po czym sam wznawia połączenie. Pozdrawiam |
|
|
|
afo |
Dodano 07-01-2008 14:01
|
User
Posty: 35
Dołączył: 12/08/2006 18:02
|
Super wiadomość. Mam Dialog od prawie początku ich istnienia, nigdy na nich nie narzekałem, ale w tym roku w końcu trzeba by przejść z 2mb na 4 lub 6. Martwiły mnie te problemy, bo nie wiedziałem jak to będzie u mnie, ale jako że od początku mam modem Calisto, to tylko niech mnie przełączą na PPOE i gra, bo nadal jadę jeszcze na "starej" usłudze ze stały IP. Szkoda że już ją wycofali, jednak to było duzo wygodniejsze, no chyba że ktoś dużo zasysa z RapidShare
Pozdrawiam. |
|
|