Archer AX1500 zrywa połączenie
|
madret |
Dodano 10-10-2020 22:57
|
User
Posty: 5
Dołączył: 10/10/2020 22:55
|
Witam
Zakupiłem router Archer AX1500 https://www.tp-link.com/pl/home-networking/wifi-router/archer-ax1500/ i mam z nim problem, a może bardziej z konfiguracją. Na początku po podłączeniu praktycznie w ogóle nie było internetu. Po weryfikacji łącza z dostawcą internetu, dostawca stwierdził, że po jego stronie wszystko jest ok, ale może od siebie poradzić wyłączenie funkcji UPnP. Po wyłączeniu tej funkcji faktycznie troszkę się polepszyło, ale nadal problem występuje. A mianowicie sieć wifi jest niby cały czas widoczna, ale co chwilę znika internet. Ale w momencie, kiedy znika internet, to nawet nie da się połączyć z routerem na adres http://192.168.0.1, a w momencie kiedy wifi by działało prawidłowo, to nawet bez internetu na router powinno się udać zalogować.
Nie wiem czy to w czymkolwiek pomorze, ale w dzienniku systemowym pokazuje mi coś takiego:
2020-10-09 07:32:24 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN1_ON
2020-10-09 07:32:24 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN0_OFF
2020-10-09 07:32:24 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run LAN_OFF
2020-10-09 07:32:23 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN1_OFF
2020-10-09 07:32:23 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN0_ON
2020-10-09 07:32:23 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run LAN_OFF
2020-10-09 07:32:21 Statystyki ruchu INFORMACYJNE [6558] Clear all stats because time changed
2020-08-25 00:00:41 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN1_OFF
2020-08-25 00:00:41 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN0_ON
2020-08-25 00:00:41 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run LAN_OFF
2020-08-25 00:00:40 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run STATUS_ON
2020-08-25 00:00:39 QoS INFORMACYJNE [6989] Service start
2020-08-25 00:00:39 QoS INFORMACYJNE [6989] Function disabled
2020-08-25 00:00:39 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run NIGHT
2020-08-25 00:00:38 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run GENERAL
2020-08-25 00:00:36 Statystyki ruchu INFORMACYJNE [6554] Service start
2020-08-25 00:00:33 Przywracanie ustawień fabrycznych INFORMACYJNE [6413] Service start
2020-08-25 00:00:33 Kontrola rodzicielska INFORMACYJNE [6324] Service start
2020-08-25 00:00:33 Kontrola rodzicielska INFORMACYJNE [6324] Function enabled
2020-08-25 00:00:32 Kontrola dostępu INFORMACYJNE [6233] Service start
2020-08-25 00:00:32 Kontrola dostępu INFORMACYJNE [6233] Function disabled
2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] IPSEC ALG enabled
2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] L2TP ALG enabled
2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] PPTP ALG enabled
2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] SIP ALG enabled
2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] RTSP ALG enabled
2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] H323 ALG enabled
2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] TFTP ALG enabled
2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] FTP ALG enabled
2020-08-25 00:00:29 NAT DEBUGOWANIE [5261] Flush conntrack
2020-08-25 00:00:29 NAT INFORMACYJNE [5261] Function enabled
2020-08-25 00:00:29 NAT UPOMNIENIE [5261] Create NAT chain succeeded
2020-08-25 00:00:29 UPnP INFORMACYJNE [5452] Service stop
2020-08-25 00:00:28 NAT INFORMACYJNE [5261] Initialization succeeded
2020-08-25 00:00:28 NAT INFORMACYJNE [5261] Initialization succeeded
2020-08-25 00:00:26 Podstawowe zabezpieczenia INFORMACYJNE [4635] Service start
2020-08-25 00:00:26 Podstawowe zabezpieczenia UPOMNIENIE [4635] Flush conntrack table succeeded
2020-08-25 00:00:23 Zarządzanie zdalne INFORMACYJNE [4784] Service stop
2020-08-25 00:00:22 Firewall INFORMACYJNE [3595] Service start
2020-08-25 00:00:21 Wiązanie adresów IP&MAC INFORMACYJNE [4346] Daemon connection succeeded
2020-08-25 00:00:21 Wiązanie adresów IP&MAC INFORMACYJNE [4346] ARP Binding disabled
2020-08-25 00:00:21 Wiązanie adresów IP&MAC INFORMACYJNE [4346] Config interface initialization succeeded
2020-08-25 00:00:21 Wiązanie adresów IP&MAC INFORMACYJNE [4346] Initialization succeeded
2020-08-25 00:00:21 UPnP INFORMACYJNE [4299] Service stop
2020-08-25 00:00:18 Zarządzanie zdalne INFORMACYJNE [3703] Service stop
2020-08-25 00:00:17 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WIFI2G_ON
2020-08-25 00:00:17 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WIFI5G_ON
2020-08-25 00:00:00 Ustawienia czasu INFORMACYJNE [925] Service start
1970-01-01 00:00:08 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Service start
Nie wiem co jeszcze mógłbym zmienić w ustawienia, żeby router prawidłowo pracował, w ogóle jest tu wiele funkcji, które nie wiem czy powinny być włączone, czy nie przykład tego UPnP, jak również funkcje NAT - włączona, Smart Connect - wyłączona, MU-MIMO - włączona i jeszcze wiele innych.
Dodatkowo jeszcze w celu zwiększenia zasięgu sieci mam podłączony drugi router TL-WR743ND, który pracuje w trybie klient-router i z głównym routerem łączy się po wifi (docelowo chciałbym go skonfigurować jako Repeater ale najpierw muszę wyeliminować problemy z wifi).
Także podsumowując co powinienem zmienić w ustawieniach, jakie w ogóle informacje jeszcze podać w celu możliwości udzielenia mi pomocy w prawidłowej konfiguracji tego routera? |
|
|
|
djwujek |
Dodano 10-10-2020 23:17
|
Maxi User
Posty: 861
Dołączył: 29/07/2011 00:09
|
Jaki masz adres ip od strony usługodawcy internetowego ? Internet IP Address: ??
---- SIEĆ 1 -----
1.Modem Vectra 600/60 Mbps
2. Edgerouter X - Dom
3. Edgerouter X - Goście
4. Edgeswitch 24 Lite
5. Asus RT-N 12 d1 DD WRT 43012 - Goście
6. Nas QNAP TS-228A + 1 x 4TB
6. UPS 510W
------ SIEĆ 2 -------
1.Modem Livebox 3.0
|
|
|
|
madret |
Dodano 10-10-2020 23:26
|
User
Posty: 5
Dołączył: 10/10/2020 22:55
|
Ip jak i inne ustawienia widoczne na załączonym zrzucie ekranu.
Ale najbardziej zastanawiające jest to, że w momencie jak zerwie połączenie to nie mogę zalogować się na router, a to powinno być zawsze dostępne, niezależnie czy jest połączenie z internetem czy nie.
madret załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
Edytowany przez madret dnia 10-10-2020 23:28
|
|
|
|
djwujek |
Dodano 10-10-2020 23:28
|
Maxi User
Posty: 861
Dołączył: 29/07/2011 00:09
|
A czemu masz ustawione na statyczny adres ?? Większość operatorów działa po dhcp może tu leży problem. Sprawdź u operatora czy twój mac rutera jest dopuszczony u nich do sieci.
Preferowany dns jest zupełnie z innej podsieci dziwne sprawdź czy oby na pewno wszystko dobrze wpisałeś.
---- SIEĆ 1 -----
1.Modem Vectra 600/60 Mbps
2. Edgerouter X - Dom
3. Edgerouter X - Goście
4. Edgeswitch 24 Lite
5. Asus RT-N 12 d1 DD WRT 43012 - Goście
6. Nas QNAP TS-228A + 1 x 4TB
6. UPS 510W
------ SIEĆ 2 -------
1.Modem Livebox 3.0
|
|
|
|
madret |
Dodano 10-10-2020 23:30
|
User
Posty: 5
Dołączył: 10/10/2020 22:55
|
Właśnie podpowiedź od operatora, żeby ustawić statyczny adres. Edytował jeszcze post wyżej odnośnie logowania na router, nie wiem czy zauważyłeś. |
|
|
|
djwujek |
Dodano 11-10-2020 03:00
|
Maxi User
Posty: 861
Dołączył: 29/07/2011 00:09
|
A masz wgrany najnowszy frimware ? Miałem kiedyś tp-linki ale co chwilę zrywało neta więc go oddałem.
---- SIEĆ 1 -----
1.Modem Vectra 600/60 Mbps
2. Edgerouter X - Dom
3. Edgerouter X - Goście
4. Edgeswitch 24 Lite
5. Asus RT-N 12 d1 DD WRT 43012 - Goście
6. Nas QNAP TS-228A + 1 x 4TB
6. UPS 510W
------ SIEĆ 2 -------
1.Modem Livebox 3.0
|
|
|
|
madret |
Dodano 11-10-2020 11:19
|
User
Posty: 5
Dołączył: 10/10/2020 22:55
|
Tak, najnowszy dostępny. |
|
|
|
djwujek |
Dodano 11-10-2020 12:18
|
Maxi User
Posty: 861
Dołączył: 29/07/2011 00:09
|
Na wszystkich podłączonych do rutera urządzeniach tak się zachowuje?? A spróbuj wykasować mu ustawienia i ustawić wszystko przez kreator jeszcze raz.
---- SIEĆ 1 -----
1.Modem Vectra 600/60 Mbps
2. Edgerouter X - Dom
3. Edgerouter X - Goście
4. Edgeswitch 24 Lite
5. Asus RT-N 12 d1 DD WRT 43012 - Goście
6. Nas QNAP TS-228A + 1 x 4TB
6. UPS 510W
------ SIEĆ 2 -------
1.Modem Livebox 3.0
|
|
|
|
madret |
Dodano 11-10-2020 12:38
|
User
Posty: 5
Dołączył: 10/10/2020 22:55
|
Na wszystkich, po prostu sieć wifi jest niby widoczna, ale tak naprawdę jest niedostępna, jakby wyrzucało wszystkie podłączone urządzenia i nie da się do niej podłączyć. I tak się robi co chwilę.
Ok, tak zrobię i dam znać czy pomogło.
Połączony z 13 października 2020 07:56:50:
Ogólnie to router został wymieniony, po tym jak pan z obsługi tplink to zalecił jak usłyszał jak router się zachowuje. Zobaczymy co będzie z nowym modelem.
Edytowany przez madret dnia 13-10-2020 07:56
|
|
|