To nie są leżaki magazynowe tylko dyski z wymiany gwarancyjnej. Podaj numery seryjne w celu sprawdzenia ile zostało gwarancji. Bo ja juz dostałem od WD dysk nowy na wymianę, który nadawał się do ponownego odesłania.
Mikrotik hAP ac2
UniFi AP AC v2-OFW, UniFi AP PRO- OpenWRT, Linksys E1000v2 - Tomato-RT-N5x-MIPSR2-116-Hyzoom.4M-Mini Tenda AC10 - AC1200 OFW NAS - HP Microserver Gen8 i3-3220T, 8GB RAM 5x 3TB WD RED | Xpenology
hmmm są dyski refubrish od WD? ok 2/3 lata temu miałem nieprzyjemną sytuację z dyskami (na szczęście sprzedający finalnie okazał się uczciwy) WD Red - chciałem reklamować u producenta (WD) 1 dysk i podając nr seryjny okazało się, że dysk nie ma gwarancji i że numer seryjny jest jakis dziwny (weryfikacja nr dwóch pozostałych dysków - to samo). S.m.a.r.t weryfikowałem przy 1szym uruchomieniu - były to niby nówki. Potem sprzedający tłumaczył mi się, że to refubrish, ale po skonfrontowaniu z WD okazało się, że WD nie robi refubrish, uszkodzone dyski są wymieniane na nowe (o ile są na gwarancji). Na szczęście sprzedający wymienił mi 3 dyski (1 uszkodzony i 2 dobre) na nowe. Numery zweryfikowalem u WD i teraz już było ok.
Podsumowując - podaj numery, wtedy można zweryfikowac, że dyski mają prawidłowe numery, ale są już po gwarancji.
I. Huawei HG8240 + 1x Netgear r7000 @FreshTomato + Synology DS1512+
II. TP-Link TL-WDR4300 @Obsy OpenWRT Gargoyle
III. TP-Link TL-WDR3600 @Obsy OpenWRT Gargyle
@b3rok: WD przedaje dyski refubrished. Na pewno takie dyski są (czasem?) w nasach z "promo" - smart fabrycznie wyczyszczony (zerowy przebieg), ale naklejka i numer seryjny nie kłamią.
Niestety sprzedawca ten nie ma racji i nie jest warty zaufania.
Ponizej wklejam oficjalne stanowsko firmy WD w sprawie naprawy urzadzen (niestety dostepne tylko po angielsku):
Western Digital does not repair or recommend repair services for our drives. Any repair services performed on a WD drive will void the warranty.
oraz
Western Digital does not sell or replace circuit boards for our hard drives nor are we aware of any other companies that sell them. Replacing the circuit board on a hard drive is not a recommended method for recovering data or drive functions as this will void the warranty on the hard drive.
(zrodlo: wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a...l/a_id/70/ ) Link nie działa .
Zaden oficjalny dystrybutor firmy WD nie podejmuje sie naprawy urzadzen. Urzadzenia wadliwe sa zwracane bezposrednio do nas, bez jakejkolwiek ingerencji w sprzet.
Tak jak juz wczesniej informowalem, dane znajdujace sie na naklejce nie pokrywaja sie z danymi z naszej bazy danych (numer seryjny, data produkcji).
Z Wyrazami Szacunku,
Podsumowanie pozostaje bez zmian - warto zweryfikować u producenta nr seryjne. Oczywiście piszę o WD. Nie wiem jaką politykę ma Seagate.
Edytowany przez b3rok dnia 10-10-2017 17:55
I. Huawei HG8240 + 1x Netgear r7000 @FreshTomato + Synology DS1512+
II. TP-Link TL-WDR4300 @Obsy OpenWRT Gargoyle
III. TP-Link TL-WDR3600 @Obsy OpenWRT Gargyle
są podróbki WD które ciężko odróżnić - głównie purple
Najprościej sprawdzić po SN gwarancję, można to zrobić na stronie producenta.
WD nie sprzedaje refub, jednak każdorazowo przy reklamacji wysyłają refuba.
miałem chyba z 5 wd red 3 TB i każdy mi padł do 10tyś/h, w ciągu tygodnia miałem refuba u siebie. Oni chyba ich nawet nie sprawdzają.
Z serwisem seagate nie miałem jeszcze okazji działać.
Mam podobne doświadczenia z WD.
Kupiłem nowy WD Red 3TB, po 4 miesiącach pokazały się 4 bad sektory. Wysłałem na gwarancję bezpośrednio do WD (nie przez sklep) dostałem do tygodnia refurba, w pierwszym dniu, po sprawdzeniu przez NAS wywaliło mi 3 niestabilne sektory, tak pracowałem przez prawie rok, ale w końcu zacząłem się bać o dane (RAID 5) i zamówiłem ponowną wymianę dysku, ale z dostawą przed wysłaniem uszkodzonego - trzeba mieć do tego kredytówkę i najpierw zakładają blokadę na wartość nowego dysku, wysyłają kolejnego refurba, a my mamy 30 dni na zwrot. Jak się spóźnimy to pobierają z karty kredytowej zablokowaną kwotę.
Jedno ostrzeżenie - zanim wyślemy dysk twardy na wymianę, to robimy sobie printscreen ze strony WD z okresem pozostałem gwarancji. Bo nowy dysk potrafi przyjść z 30 dniową gwarancją i czasem ją przedłużą o czas jaki pozostał na odesłanym dysku, a czasem ktoś wymaże dysk i zapomni przedłużyć gwarancję. Mnie ją przedłużali "na słowo", bo sobie zapomnieli sprawdzić ile zostało. Napisałem im że było jeszcze 2 lata i o tyli mi przedłużyli.
Ogólnie mam bardzo dobre zdanie o obsłudze gwarancyjnej przez firmę WD. Wysyłamy do Polski, ale korespondencję prowadzimy po angielsku. Z Seagate również miałem do czynienia, ale już tak miło nie wspominam.
Mikrotik hAP ac2
UniFi AP AC v2-OFW, UniFi AP PRO- OpenWRT, Linksys E1000v2 - Tomato-RT-N5x-MIPSR2-116-Hyzoom.4M-Mini Tenda AC10 - AC1200 OFW NAS - HP Microserver Gen8 i3-3220T, 8GB RAM 5x 3TB WD RED | Xpenology
· Łącznie użytkowników: 24,117 · Najnowszy użytkownik: Ja
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
tamtosiamto
31-03-2024 12:54
Wesolego jajka wszytskim forumowiczom
tamtosiamto
28-03-2024 23:24
tak, tak zgadza sie, ale ja pytam o wykluczenie noda na guest network w first set, i to nie dziala
Adooni
24-03-2024 13:16
Guest network is currently designed to allow the first set of each band (2.4G, 5G, 5G-1) available to the AiMesh node
tamtosiamto
24-03-2024 03:03
ale w 1 jest opcja do wyboru - dla calej sieci albo rutera only i wlasnie o tym mowie, ze nie dziala
Adooni
23-03-2024 16:31
w dokumencie asusa jest ze wlasnie dla 1 ma dzialac na nodach tez
tamtosiamto
23-03-2024 15:39
tak, ale nie zmienia to faktu, ze w pierwszej nie dziala wylaczanie aimesh dla goscinnej( a powinno), czyli jest jakis bug. Mam start soft, bo to dsl-ac68 ktory nie jest juz updateowany
Adooni
22-03-2024 18:07
nie, 1 wsza bedzie wszedzie trzeba 2ga zrobic dla kazdego pasma te nie sa przenoszone
tamtosiamto
19-03-2024 19:57
czyli jak mam jedna siec goscinna to powinno dzialac separowanie gosci od noda -a nie dziala
tamtosiamto
19-03-2024 19:50
@Adooni 'Only one set is available for 1 band' i tak mam-1 set dla 2.4ghz i 1 dla 5ghz-czy czegos nie rozumiemW drugiej sieci goscinnej nie ma opcji wyboru Ruter only/ All nodes
Adooni
19-03-2024 19:14
no to przeczytaj to 2 pod - 1 stet z kazdego pasma jest dopuszczony na nody. zrob 2 siec jako goscinna na danym pasmie i wtedy sprawdz