To nie są leżaki magazynowe tylko dyski z wymiany gwarancyjnej. Podaj numery seryjne w celu sprawdzenia ile zostało gwarancji. Bo ja juz dostałem od WD dysk nowy na wymianę, który nadawał się do ponownego odesłania.
Mikrotik hAP ac2
UniFi AP AC v2-OFW, UniFi AP PRO- OpenWRT, Linksys E1000v2 - Tomato-RT-N5x-MIPSR2-116-Hyzoom.4M-Mini Tenda AC10 - AC1200 OFW NAS - HP Microserver Gen8 i3-3220T, 8GB RAM 5x 3TB WD RED | Xpenology
hmmm są dyski refubrish od WD? ok 2/3 lata temu miałem nieprzyjemną sytuację z dyskami (na szczęście sprzedający finalnie okazał się uczciwy) WD Red - chciałem reklamować u producenta (WD) 1 dysk i podając nr seryjny okazało się, że dysk nie ma gwarancji i że numer seryjny jest jakis dziwny (weryfikacja nr dwóch pozostałych dysków - to samo). S.m.a.r.t weryfikowałem przy 1szym uruchomieniu - były to niby nówki. Potem sprzedający tłumaczył mi się, że to refubrish, ale po skonfrontowaniu z WD okazało się, że WD nie robi refubrish, uszkodzone dyski są wymieniane na nowe (o ile są na gwarancji). Na szczęście sprzedający wymienił mi 3 dyski (1 uszkodzony i 2 dobre) na nowe. Numery zweryfikowalem u WD i teraz już było ok.
Podsumowując - podaj numery, wtedy można zweryfikowac, że dyski mają prawidłowe numery, ale są już po gwarancji.
I. Huawei HG8240 + 1x Netgear r7000 @FreshTomato + Synology DS1512+
II. TP-Link TL-WDR4300 @Obsy OpenWRT Gargoyle
III. TP-Link TL-WDR3600 @Obsy OpenWRT Gargyle
@b3rok: WD przedaje dyski refubrished. Na pewno takie dyski są (czasem?) w nasach z "promo" - smart fabrycznie wyczyszczony (zerowy przebieg), ale naklejka i numer seryjny nie kłamią.
Niestety sprzedawca ten nie ma racji i nie jest warty zaufania.
Ponizej wklejam oficjalne stanowsko firmy WD w sprawie naprawy urzadzen (niestety dostepne tylko po angielsku):
Western Digital does not repair or recommend repair services for our drives. Any repair services performed on a WD drive will void the warranty.
oraz
Western Digital does not sell or replace circuit boards for our hard drives nor are we aware of any other companies that sell them. Replacing the circuit board on a hard drive is not a recommended method for recovering data or drive functions as this will void the warranty on the hard drive.
(zrodlo: wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a...l/a_id/70/ ) Link nie działa .
Zaden oficjalny dystrybutor firmy WD nie podejmuje sie naprawy urzadzen. Urzadzenia wadliwe sa zwracane bezposrednio do nas, bez jakejkolwiek ingerencji w sprzet.
Tak jak juz wczesniej informowalem, dane znajdujace sie na naklejce nie pokrywaja sie z danymi z naszej bazy danych (numer seryjny, data produkcji).
Z Wyrazami Szacunku,
Podsumowanie pozostaje bez zmian - warto zweryfikować u producenta nr seryjne. Oczywiście piszę o WD. Nie wiem jaką politykę ma Seagate.
Edytowany przez b3rok dnia 10-10-2017 17:55
I. Huawei HG8240 + 1x Netgear r7000 @FreshTomato + Synology DS1512+
II. TP-Link TL-WDR4300 @Obsy OpenWRT Gargoyle
III. TP-Link TL-WDR3600 @Obsy OpenWRT Gargyle
są podróbki WD które ciężko odróżnić - głównie purple
Najprościej sprawdzić po SN gwarancję, można to zrobić na stronie producenta.
WD nie sprzedaje refub, jednak każdorazowo przy reklamacji wysyłają refuba.
miałem chyba z 5 wd red 3 TB i każdy mi padł do 10tyś/h, w ciągu tygodnia miałem refuba u siebie. Oni chyba ich nawet nie sprawdzają.
Z serwisem seagate nie miałem jeszcze okazji działać.
Mam podobne doświadczenia z WD.
Kupiłem nowy WD Red 3TB, po 4 miesiącach pokazały się 4 bad sektory. Wysłałem na gwarancję bezpośrednio do WD (nie przez sklep) dostałem do tygodnia refurba, w pierwszym dniu, po sprawdzeniu przez NAS wywaliło mi 3 niestabilne sektory, tak pracowałem przez prawie rok, ale w końcu zacząłem się bać o dane (RAID 5) i zamówiłem ponowną wymianę dysku, ale z dostawą przed wysłaniem uszkodzonego - trzeba mieć do tego kredytówkę i najpierw zakładają blokadę na wartość nowego dysku, wysyłają kolejnego refurba, a my mamy 30 dni na zwrot. Jak się spóźnimy to pobierają z karty kredytowej zablokowaną kwotę.
Jedno ostrzeżenie - zanim wyślemy dysk twardy na wymianę, to robimy sobie printscreen ze strony WD z okresem pozostałem gwarancji. Bo nowy dysk potrafi przyjść z 30 dniową gwarancją i czasem ją przedłużą o czas jaki pozostał na odesłanym dysku, a czasem ktoś wymaże dysk i zapomni przedłużyć gwarancję. Mnie ją przedłużali "na słowo", bo sobie zapomnieli sprawdzić ile zostało. Napisałem im że było jeszcze 2 lata i o tyli mi przedłużyli.
Ogólnie mam bardzo dobre zdanie o obsłudze gwarancyjnej przez firmę WD. Wysyłamy do Polski, ale korespondencję prowadzimy po angielsku. Z Seagate również miałem do czynienia, ale już tak miło nie wspominam.
Mikrotik hAP ac2
UniFi AP AC v2-OFW, UniFi AP PRO- OpenWRT, Linksys E1000v2 - Tomato-RT-N5x-MIPSR2-116-Hyzoom.4M-Mini Tenda AC10 - AC1200 OFW NAS - HP Microserver Gen8 i3-3220T, 8GB RAM 5x 3TB WD RED | Xpenology
· Łącznie użytkowników: 24,115 · Najnowszy użytkownik: Ja
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Maniek91PL
06-11-2024 22:37
dzięki !
maxikaaz
29-10-2024 14:27
@Maniek91PL - Administration=> Admin Access, i tam masz "Allow Wireless Access" do zaznaczenia
Maniek91PL
26-10-2024 22:07
siemka! ktoś przypomni co się ustawiało jeśli nie mogę wejść od strony wifi do tomato? od lan działa
overflow2
04-10-2024 17:34
Kupowałem Asusy n10u albo n12d1 ale nie widzę ich, chyba już nie produkują, Chodzi o coś nowego i taniego. Transfery niewielkie.
maxikaaz
04-10-2024 09:38
@overflow2 patrząc po dostępności funkcji w nowych kompilacjach, to chyba nawet WRT54G/GL jeszcze ma OpenVPN, albo jakiś odpowiednik... zależy, na jakie transfery liczysz.
overflow2
30-09-2024 20:53
Jaki aktualnie najtańszy router do tomato do openvpn?
maxikaaz
27-07-2024 15:07
@servee - na początek router do rozebrania i obejrzenia, ciężko wróżyć tak tylko po objawach
maxikaaz
27-07-2024 14:55
@servee - cały kontroler nie pada tak sobie z powodu "zbiegu okoliczności", więc prawdopodobnie gdzieś przepięcie.
servee
25-07-2024 13:33
@maxikaaz: działało, aż pewnego pięknego dnia przestało działać. W tym dniu była też burza, ale to raczej zbieg okoliczności.
maxikaaz
25-07-2024 11:38
@servee - o ile problem jest w obrębie samych wyjść (dławiki, warystory), to naprawialne, ale jeśli w samym SoC - to nienaprawialne ze względu na koszta. A co było przyczyną?