24 Luty 2017 09:09:24
Nawigacja
· Strona Główna
· Galeria
· Forum
· Linki

· Tomato by Shibby

· Wiki-OpenWrt
· Wiki-DD-WRT
· Emulatory sprzętu

Darowizna
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· Połączenie dwóch rou...
· Problem z ea6700
· Uwalony? Asus RT-n18...
· strona ze statystykami
· [MOD] Tomato by shibby
· pendrive , hdd do to...
· [K] ubnt mimo AMO 5G13
· Problem z OpenVpn
· Tuner satelitarny + ...
· wymiana ea6700 na ro...
· Kompilacje by @kille72
· Multiroom N z wykorz...
· [S] Ruter Asus RT-N18U
· [K] Kupię ASUS RT-AC68U
· ASUS RT-AC87U - Kil...
· Asus ac56u overclock...
· Tomato i Netgear R6400
· Router do projektu n...
· [s] ASUS RT-AC68u Wr...
· Asus rt ac56u open vpn
Najciekawsze tematy
· [MOD] Tomato by s... [13137]
· Multiroom N z wyk... [798]
· Kompilacje by @ki... [247]
· RT-N18U - ARM z j... [237]
· Zaufany certyfika... [88]
· Instalacja Entwar... [48]
· Step-by-step Open... [46]
· Tuner satelitarny... [41]
· Połączenie dwóch ... [28]
· wymiana ea6700 na... [20]
· Dysk sieciowy pod... [16]
· Router do projekt... [15]
· Asus ac56u overcl... [13]
· Tomato i Netgear ... [13]
· tani, stabilny ro... [8]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
42% [118 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
48% [134 głosów]

Atheros
Atheros
5% [15 głosów]

Marvell
Marvell
1% [3 głosów]

Ralink
Ralink
0% [1 głos]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [3 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
2% [7 głosów]

Ogółem głosów: 281
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38

Archiwum ankiet
Reklama
Twoje IP
54.166.3.44
Reklama
Zobacz temat
 Drukuj temat
Router do projektu na uczelnię
Tibo
Hej, mam pracę/projekt do zrealizowania na uczelni, który będzie polegał na zbadaniu i porównaniu możliwości oprogramowania alternatywnego na urządzeniach bezprzewodowych (np. router).

Pierwsze pytanie jakie mi się nasuwa to czy istnieje router, na którym można zainstalować zarówno Tomato, OpenWRT czy też DD-WRT, dużym atutem będzie atrakcyjna cena?
Drugie pytanie to czym powyższe "systemy" się różnią co można było by uwzględnić w takim porównaniu?

Jeśli ktoś będzie tak miły i pomoże mi odpowiadając na powyższe pytania będę bardzo wdzięczny.
 
jurekk
czytaj wiki na początek ;-)

jak chesz tak zmieniać firmware to wskazanym jest asus bo jego trudno uwalic na ament a to jak bedziesz tak zmienil oprogramowanie może sie stać.

Uzywka asus Asus RT-N16 byłby ok wszystko na nim zainstalujesz ale to juz miniona epoka tj nie ma sieci 5 Ghz i słąby procesor itd itp.

A z nowego sprzetu nieprodukowany asus ac56u w granicach 400-500 pln
lub asus ac68u 700 pln
a czym sie roznia to wiki i sam zobaczysz zainstalowaniu ;-)
dodałbym tego jeszcze modyfiowany soft asuswrt Rmerlina , który być moze jest najwygodnijszy dla uzytkownika domowego bo nieduzo rozni sie graficznie od OFW
r6400 Tomato Multiwan
 
Tibo
jurekk napisał(a):

czytaj wiki na początek ;-)

jak chesz tak zmieniać firmware to wskazanym jest asus bo jego trudno uwalic na ament a to jak bedziesz tak zmienil oprogramowanie może sie stać.

Uzywka asus Asus RT-N16 byłby ok wszystko na nim zainstalujesz ale to juz miniona epoka tj nie ma sieci 5 Ghz i słąby procesor itd itp.

A z nowego sprzetu nieprodukowany asus ac56u w granicach 400-500 pln
lub asus ac68u 700 pln
a czym sie roznia to wiki i sam zobaczysz zainstalowaniu ;-)
dodałbym tego jeszcze modyfiowany soft asuswrt Rmerlina , który być moze jest najwygodnijszy dla uzytkownika domowego bo nieduzo rozni sie graficznie od OFW


Mam obecnie RT-N66U, niestety od jakiegoś czasu odmawia współpracy, dzisiaj zaniosłem go do serwisu, jeśli uda się go odratować to myślę, że on nada się do takiego projektu, a jeśli nie to wybiorę coś innego Smile po wstępnym rozpoznaniu w granicach do 200zł znalazłem takie routerki:
RT-AC51U
RT-N14U
RT-N12+
RT-AC53
Czy któryś z nich jest w ogóle godny uwagi, czy raczej nie bawić się w takiej półce cenowej i trochę dołożyc?
 
jurekk
RT-N66U byłby idealny

a z wymienionych przez ciebie żaden nie figuruje tu
http://tomato.groov.pl/?page_id=69
a dodatkowo musi byc ddwrt i openwrt wiec nie masz duzego wyboru i raczej asus bo jednak jest najbardziej odporny na bad flash .
Szukaj z tabeli Shibbiego w wiki czy jest obraz openwrti ddwrt na konkretnyrouter
r6400 Tomato Multiwan
 
Tibo
jurekk napisał(a):

RT-N66U byłby idealny

a z wymienionych przez ciebie żaden nie figuruje tu
http://tomato.groov.pl/?page_id=69
a dodatkowo musi byc ddwrt i openwrt wiec nie masz duzego wyboru i raczej asus bo jednak jest najbardziej odporny na bad flash .
Szukaj z tabeli Shibbiego w wiki czy jest obraz openwrti ddwrt na konkretnyrouter


Dzięki, sprawdziłem i faktycznie nie było tam żadnego z zaproponowanych. Co do mojego RT-N66U to prawdopodobnie nie uda się go odratować (więcej tutaj: https://openlinksys.info/forum/viewthread.php?thread_id=20920&pid=160131#post_160131 ). Pytanie jakie mi się teraz nasuwa to czy warto zainwestować raz jeszcze w ten sam model (RT-N66U) czy wybrać coś innego/nowszego?
 
Steel_Rat
Ja bym nie inwestował w MIPSELA. Raczej w ARM. Ale to wszystko kwestia kasy.
Asus RT-AC68U + Tomato Firmware K26ARM USB AIO-64K + Entware + Intenso 1TB + ADATA HV620
Asus RT-N18U + 380.62_HGG-FINAL + Entware + Intenso 1TB
Netgear WNR3500Lv2 + Tomato AT
Tenda N60 + Tomato Firmware MIPSR2 K26 USB
 
jurekk
do 30 dni mozna odeslac ;-) przesylka za darmo studencie testuj ;-) to jakis powystawowy itp egzemplarz bez gwarancji tylko uruchomieniowa 3 0dni
127,8 euro
https://www.amazon.de/RT-AC68U-Diamond-Dual-Band-Gigabit-AiRadar/dp/B00FL1IFM8/ref=sr_1_6?m=A8KICS1PHF7ZO&s=warehouse-deals&ie=UTF8&qid=1485303935&sr=1-6
r6400 Tomato Multiwan
 
maxikaaz
Wspomniany wyżej RT-N16 będzie idealny do takiego projektu. Kosztami nie porazi, a jest chyba najlepiej oprogramowanym routerem. Jest cała masa różnych odmian Tomato, jest oryginalny soft Asusa oraz jego modyfikacje od Merlina i Olega, jest OpenWRT (w tym dedykowany dla obsługi modemów 3G/4G ROOTer), jest DD-WRT zarówno z kernelem 2.6 jak i 3.x. Dla uparciuchów i maniaków jest DebWRT.
Jest się w czym grzebać i co porównywać.
Edytowane przez maxikaaz dnia 25-01-2017 12:10
RT-N16 & Tomato DualWAN 15.02.0068
WL500gP v1@128MB & Tomato DualWAN 15.02.0068
RT-AC56u & DD-WRT
MR3220v1 & GargoylePL
TL-WR842ND v1 &GargoylePL
TL-WR710N & ROOter GoldenOrb
R7000 & Xwrt-Vortex
 
Tibo
Może mi ktoś powiedzieć jak do sprawy gwarancji podchodzi producent, tj. Asus? Czy uznają gwarancję jeżeli podczas użytkowania router padnie nie z winy oprogramowania, lecz sprzętowej, a zainstalowane aktualnie będzie oprogramowanie alternatywne?
Zastanawiam się czy lepiej kupić nowy sprzęt czy używany. Nigdy nie wiadomo jak był używany oraz jak długo Smile
 
Adooni
z tego co mi wiadomo to gwarancje przy wgrywaniu alternatywnego softu uznaje Netgear w ASUS po prostu jak mi się popsuł to wracałem do OFW jak sie dało albo sciemniałem ze podczas normalnego uzytkowania sie popsul.

tez uwazam ze ASUS RT-N16 bedzie najlepszy dla Ciebie - najwiecej najrozniejszych softow na niego powstawalo
https://wikidevi....ed_devices
UPC 250Mb/s + CISCO EPC3212 & PLAY LTE + Huawei E3372s-153 Non-Hilink - Failover
Asus RT-AC56U @1200/800 | Tomato-RT-AC56U-RT-AC56U-ARM--138-MultiWAN-AIO-64K | USB HDD Samsung HXMU050DA/G2 500GB
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Asus WL-500W | Tomato-K26USB-1.28.RT-MIPSR1-132-BT-VPN
Asus RT-N12 | Tomato-K26-1.28.RT-MIPSR2-132-MiniIPv6
Asus RT-N16 | Tomato-K26USB-1.28.RT-MIPSR2-132-AIO + Huawei E3372s-153 non-hilink + PLAY LTE
 
Tibo
Trochę zwlekam z zakupem ale najwyższa pora coś wybrać i jestem bardziej skłonny ponownie ku RT-N66U lub Asus RT-AC56U ze względu na to iż po zakończeniu projektu router będę nadal używał.
Prawdopodobnie jednak będzie to RT-N66U ze względu na nieco niższą cenę oraz zewnętrzne anteny (choć nie wiem czy robi to dużą różnicę jeżeli chodzi o zasięg działania sieci), chyba, że warto dołożyć niecałe 100zł do AC56U? Mam tylko pytania co do pracy OpenWRT na RT-N66U, otóż gdzieś przeczytałem, że jego praca pod kontrolą tego systemu wpływa na słabe działanie sieci na częstotliwości 2,4GHz a częstotliwość 5GHz w ogóle nie działa. Czy tego samego można się spodziewać po AC56U? Czy ktoś wie na ile te informacje są prawdziwe? lub czy któraś z poprzednich wersji obsługiwała WLAN poprawnie?

Edit:
https://wiki.openwrt.org/toh/views/toh_extended_all?dataflt%5BModel*%7E%5D=RT-N66U
"WLAN Comments 2.4GHz is very weak, 5GHz is unrecognized"
Edytowane przez Tibo dnia 21-02-2017 19:48
 
jurekk
nawet 300 zl Coolwarto dopłacic do ac56u a gdzie to mozna jescze kupic wiesz ilu ludzi tu z forum szuka tego routeraGrin bierz an isie na zastanawiaj mialem sam super chodzi "mały ale wariat" ale napewno rt-ac56u a nie dsl-ac56u na dsl nie ma tomato
obie cxzestotliwosci chodza super pozbylem sie bo on nie ma anten jednak i miałem "malo" kresek przez dwie sciany dlatego razej mieszkanie a nie dom

Połączony z 21 luty 2017 20:20:35:
sciany zelbetowe bo z takimi nomlnymi to pewnei nei byloby klopotu
Edytowane przez jurekk dnia 21-02-2017 20:20
r6400 Tomato Multiwan
 
lovelas1988
Mam ac56u i polecam, dziś wrzuciłem tomato dzięki pomocy userów jurekk i Adooni (ogromne podziękowania panowie). Wszystko działa bardzo stabilnie, podkręciłem procesor do 1200 MHz i temperatury utrzymują się max do 84 stopni. Jeśli chodzi o zasięg to w zwykłym mieszkanku w bloku nie ma problemu i ac56u daje sobie spokojnie radę. 2.4 GHz jak i 5GHz działa bez zająknięcia.

Pozdrawiam
 
kille72 Dziekuje za dotacje
OpenWrt nie rekomenduje na ac56u. Ciężko znaleźć router kompatybilny z wszystkimi firmware Tomato/DD-WRT/OpenWrt.
Asus RT-AC56U Tomato K26ARM-139-AIO
Netgear WNR3500Lv2 Tomato K26RT-N-132-AIO
Asus PCE-AC68
Moje kompilacje Tomato ARM
 
Tibo
jurekk napisał(a):

nawet 300 zl Coolwarto dopłacic do ac56u a gdzie to mozna jescze kupic wiesz ilu ludzi tu z forum szuka tego routeraGrin bierz an isie na zastanawiaj mialem sam super chodzi "mały ale wariat" ale napewno rt-ac56u a nie dsl-ac56u na dsl nie ma tomato
obie cxzestotliwosci chodza super pozbylem sie bo on nie ma anten jednak i miałem "malo" kresek przez dwie sciany dlatego razej mieszkanie a nie dom

Połączony z 21 luty 2017 20:20:35:
sciany zelbetowe bo z takimi nomlnymi to pewnei nei byloby klopotu


Faktycznie jest to DSL-AC56U ... Dzięki, że wspomniałeś o jego oznaczeniach bo prawdopodobnie bym się nieźle nadział i zdziwił Smile

kille72 napisał(a):

OpenWrt nie rekomenduje na ac56u. Ciężko znaleźć router kompatybilny z wszystkimi firmware Tomato/DD-WRT/OpenWrt.


Po dłuższym zapoznaniu się z tematem na różnych stronach dochodzę do takiego samego wniosku. W takim razie albo daruję sobie OpenWrt, a wezmę pod uwagę Asuswrt-Merlin albo faktycznie zdecyduje się jednak na RT-N16 w celach projektu, wcześniej wspomniane systemy Tomato/DD-WRT/OpenWrt będą na nim działały bez większych problemów?
 
jurekk
tak ale jeden tylko minus ac nie bedziesz mogl testowac ale to chyba nie jest istotne

Połączony z 21 luty 2017 22:08:49:
na rt-16 jeden z kolegow tu na forum uzywa forka kulegi merlina nie pamietam ksywki i sobie chwali ze ma najwieksza wydajnosc ze wszystkich softow po wan szukaj fork Rmerlin rt-16 warto sparwdzic
Edytowane przez jurekk dnia 21-02-2017 22:08
r6400 Tomato Multiwan
 
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
· Gości online: 9

· Użytkowników online: 3
mosfit, lovelas1988, farrier

· Łącznie użytkowników: 23,418
· Najnowszy użytkownik: kosmodron
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Przemo
21-02-2017 01:14
@Dimson: Ostatniej. Smile (z lutego 2017), to mój drugi XWRTna R7000

Dimson
20-02-2017 19:03
@Przemo a z której wersji Vortexa korzystasz ?

jurekk
20-02-2017 14:31
wlasnie jak kto ma Xvrte na r7000 jakby porobil zapisy zmiennych i ktos w to luknał co sie zna bo zeby bylo ciekawie okolo 1/3 zmiennych inaczej sie nazywa niz w tomato wiec to nie takie proste nie d

Przemo
20-02-2017 14:07
@kille72: Ja zmieniłem na AsusWRT-Merlin XWRT-Vortex (R7000), dopiero teraz jestem zadowolony z WiFi.

Dimson
19-02-2017 21:24
R7000, tomato v1.36 żadnych problemów z WIFI 2.4/5Ghz

jachu
19-02-2017 19:16
Kille z 2,4 da sie zyc , z 5 bardzi i ogolnie bardzo Smile

kille72
19-02-2017 18:53
Wy z R7000 + Tomato, jesteście zadowoleni z WiFi 2.4/5 GHz?

miszeli
17-02-2017 09:26
wywaliłem wszystkie vlany i wprowadziłem od nowa i niby jest ok

jurekk
17-02-2017 09:03
to daj sobie na wstrzymanie ;-) trzymajmy kciuki ze shibby dotrzyma obietnicy i dzis lub no jutro wyda 139 wtedy spróbuj

miszeli
17-02-2017 08:40
wyczyściłem nvram , wpisuje to od nowa w advanced/vlan i dalej to samo , zostaje v132 i 137 to samo

jurekk
17-02-2017 07:43
wyczyść nvram i wpisuj ustawienia z palca i dopiero sprawdzaj

miszeli
16-02-2017 21:43
Dalej to samo v137

kille72
16-02-2017 21:19
Tak

miszeli
16-02-2017 21:15
wgrać i będzie działać ?

kille72
16-02-2017 21:12
v132 lub 137

miszeli
16-02-2017 21:11
asus rt-n12

kille72
16-02-2017 21:10
Jaki router?

31,047,450 unikalne wizyty