jak odblokować port 80
|
wszadkow |
Dodano 19-10-2012 00:07
|
User
Posty: 6
Dołączył: 21/09/2012 16:43
|
Witam
Próbuje soknfigurować zdalny dostep do kamery IP znajdującej się w mojej sieci LAN.
Oczywiscie mam publiczne stałe IP.
Przekierowałem port wewnętrzny 192.168.1.120:80 na port zewnętrzny 80.
Dodałem też wyjatek w Administracja>Firewall:
iptables -A INPUT -p tcp --dport 80 -j ACCEPT
Jak sprawdzam port 80 na stronie
http://www.canyouseeme.org/
to otrzymuje informacje:
Error: I could not see your service on 91.193.xx.xx on port (80)
Reason: Connection timed out
Co jeszcze moge zrobić? |
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 19-10-2012 07:38
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
Ja to robię odwrotnie i dostaje się do podłączonych urządzeń do routera z zewnątrz (tzn. przekierowuje port zewnętrzny np. 90 na port wewnętrzny 80 dla konkretnego lokalnego IP).
jareq
|
|
|
|
hermes-80 |
Dodano 19-10-2012 11:27
|
VIP
Posty: 3676
Dołączył: 21/04/2009 11:24
|
Jeżeli przekierowujesz w forward porty to nie dodajesz wpisów otwierających port na routerze bo jedno z drugim się wyklucza - poza tym trzeba wyłączyć port 80 służący panelowi konfiguracyjnemu routera.
===============================================================
Netgear WNR3500L v1
Podziękowania dla administracji Openlinksys.info!
|
|
|
|
wszadkow |
Dodano 19-10-2012 11:50
|
User
Posty: 6
Dołączył: 21/09/2012 16:43
|
usunąłem wyjatki, zmieniłem port 80 routera na 8000
niestety nie pomogło |
|
|
|
branetre |
Dodano 19-10-2012 16:56
|
Moderator
Posty: 816
Dołączył: 15/01/2011 10:10
|
Ustaw kamerę w dmz i sprawdź czy tak się uda dostać z zewnątrz |
|
|
|
lookaka |
Dodano 19-10-2012 16:56
|
User
Posty: 94
Dołączył: 04/10/2007 20:05
|
Po pierwsze - napisz czy masz dostęp do kamery po LANie, jeśli masz to już pół sukcesu.
Druga rzecz - sprawdź czy kamera ma wpisaną bramę i czy wpisany adres bramy jest prawidłowy.
Trzecia rzecz do sprawdzenia to zaglądnięcie do instrukcji - może przekierowanie tylko portu 80 nie wystarcza i trzeba przekierować jakiś jeszcze?
Co do portu 8000 to zakładam, że nie masz zainstalowanych na tym routerze statystyk, domyślnie wykorzystujących właśnie ten port?
edit2:
Sprawdziłem ustawienie takiego przekierowania (8000 na hosta w LAN):
- przekierowanie działa wtedy na wskazanego hosta
- w momencie włączenia przekierowania statystyki zerują się
- nie są dostępne z zewnątrz
- są dostępne z wewnątrz
Po wyłączeniu przekierowania:
- statystyki zerują się ponownie
- jest do nich dostęp z obu stron (od LAN i od WAN)
Edytowany przez lookaka dnia 19-10-2012 17:26
|
|
|
|
wszadkow |
Dodano 20-10-2012 00:21
|
User
Posty: 6
Dołączył: 21/09/2012 16:43
|
Udało się
Kluczowe było wpisanie bramki w ustawieniach kamery co przeoczyłem.
W routerze ustawiłem przekierowanie portu wewnętrznego 80 na zewnętrzny 8000 oraz
usunąłem wyjątki z firewalla.
Dzięki za pomoc. |
|
|