WAG54GP2 problem z VOIP
|
ala995 |
Dodano 13-07-2011 17:40
|
User
Posty: 5
Dołączył: 13/07/2011 17:33
|
router/bramka WAG54GP2. Objawy następujące: rejestruje się do operatora VOIP. dzwoniąc na ten numer, telefon dzwoni, jednak po odebraniu połaczenia, słychać szumy... Tak samo jest gdy chcemy zainicjować połączenie z voip, zamiast sygnału, szumy.
Próbowałem zalogować się poprzed drugi port - tak samo.
Ustawienia operatora VOIP bez zmian.
Gdzie szukac przyczyny i jak ją wyeliminowac? |
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 13-07-2011 17:54
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
Cytat ala995 napisał(a):
router/bramka WAG54GP2. Objawy następujące: rejestruje się do operatora VOIP. dzwoniąc na ten numer, telefon dzwoni, jednak po odebraniu połaczenia, słychać szumy... Tak samo jest gdy chcemy zainicjować połączenie z voip, zamiast sygnału, szumy.
Próbowałem zalogować się poprzed drugi port - tak samo.
Ustawienia operatora VOIP bez zmian.
Gdzie szukac przyczyny i jak ją wyeliminowac? Jaki dostawca łącza internetowego?
jareq
|
|
|
|
ala995 |
Dodano 13-07-2011 17:58
|
User
Posty: 5
Dołączył: 13/07/2011 17:33
|
Netia, ale internet/LAN/WLAN działa poprawnie. nie działają tylko porty VOIP. żadne zmiany w konfiguracji nie były robione. po prostu - wczoraj działało, dzisiaj juz niestety nie. |
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 13-07-2011 18:05
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
Cytat ala995 napisał(a):
Netia, ale internet/LAN/WLAN działa poprawnie. nie działają tylko porty VOIP. żadne zmiany w konfiguracji nie były robione. po prostu - wczoraj działało, dzisiaj juz niestety nie. Precyzując czy ten modemo-router obsługuje łącze Netii jako modem?
jareq
|
|
|
|
ala995 |
Dodano 13-07-2011 18:09
|
User
Posty: 5
Dołączył: 13/07/2011 17:33
|
tak, obsługuje połączenia Netii jako modem. |
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 13-07-2011 18:53
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
To spróbuj zresetować do ustawień fabrycznych, ewentualnie sprawdź z innym operatorem voip np. Halonet-to jest taki kombajn do wszystkiego, mogło też coś w nim polecieć-nie było przypadkiem w okolicy burzy?
jareq
|
|
|
|
ala995 |
Dodano 13-07-2011 19:49
|
User
Posty: 5
Dołączył: 13/07/2011 17:33
|
reset do ustawień fabryczny był zrobiony, dalej wczytano konfigurację z pliku cfg... z tego co się orientuję, była w okolicy burza i mam obawy, iż to jakiś problem sprzętowy. |
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 13-07-2011 21:29
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
Osobiście odradzam kupowanie takich kompaktowych rozwiązań, zwłaszcza na ADSL-u (w sezonie letnim szczególnie narażony na przepięcia), teoretycznie jest niby tańszym rozwiązaniem i wszystko w jednej obudowie, ale jak się coś sypnie to jest już duży problem.Dlatego jak już koniecznie uprzemy się przy takim produkcie to racjonalnym wyborem jest Fritz-który posiada 5-letnią gwarancję
jareq
|
|
|
|
ala995 |
Dodano 13-07-2011 21:42
|
User
Posty: 5
Dołączył: 13/07/2011 17:33
|
no tak, ale to nie rozwiązuje mojego problemu. może ma ktoś z Szanownych Użytkowników jakiś pomysł jak reanimować ten sprzęt? |
|
|