Witam.
Niedawno wgrałem firmware Tomato na mojego WRT54GL 1.1. Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o posługiwanie się skryptami w konsoli, stąd moje pytania:
1. Jak wogóle się wykonuje skrypty i porusza po katalogach (kopiuje, kasuje itp)?? Czy jest jakaś dokumentacja na ten temat?
2. Czy skrypt z podziałem pasma wygenerowany przez Generator Robsona trzeba wgrywać po każdym restarcie sprzętu?? Jeżeli nie, jak się go kasuje?
3. Jak przypisać adres IP do MAC (ustanowić statyczny DHCP)??
Proszę o pomoc, z góry dzięki.
Edytowany przez domgl dnia 21-10-2006 10:41
1. Jak wogóle się wykonuje skrypty i porusza po katalogach (kopiuje, kasuje itp)?? Czy jest jakaś dokumentacja na ten temat?
Normalnie skrypty umieszcza się w Administration>Scripts. Można je też wykonywać z koziomu konsoli (telnet adres_routera) albo klepiąc ręcznie polecenie po poleceniu. Ja czasem odpalam całe skrypty z partycji CIFS serwera. Mam zamontowaną partycję CIFS na wrtku, wrzucam sobie na nią skrypty i odpalam sh /cifs1/nazwaskryptu.sh, musisz pamiętać że skrypty odpalane tą 2gą metodą (z pliku na partycji cifs) muszą mieć 1 linię:
, po katalogach chodzi się pod konsolą: cd nazwakatalogu, cd .. (wyjście w górę), cd / (wyjście na samą górę drzewa), więcej dokumentacji poszukaj na google - komendy linuksa.
Cytat
2. Czy skrypt z podziałem pasma wygenerowany przez Generator Robsona trzeba wgrywać po każdym restarcie sprzętu?? Jeżeli nie, jak się go kasuje?
Skrypty odpalone z konsoli lub wklepane ręcznie działają do następnego restartu, do zmiany IP z powodu wygasłej dzierżawy lub to zmiany jakichkolwiek ustawień QoS/Access Restrictions, zależy co wcześniej. Skrypty wpisane w Administration->Scripts i zapisane są zapamiętane i uruchamiane za każdym razem po restarcie ustrawień oraz przy starcie WRTka. Aby je skasować, trzeba wejść w Administration->Scripts, zaznaczyć sobie skrypt i go wyciąć (DEL), a potem zapisać ustawienia (puste pole).
Cytat