WNR3500L v2 problemy z prędkością internetu via WiFi
|
Gikey |
Dodano 29-12-2012 12:05
|
User
Posty: 99
Dołączył: 20/10/2006 19:57
|
Ja tego nie łapię tzn. nie dosłownie bo rozumiem co to znaczy wyłączyć WMM ale u mnie zarówno w Tomato jak i OFW wyłączenie WMM od razu przycina transfer WiFi do 54Mb - oczywiście chodzi o tryb 'N'.
Czyżby moja teoria o sporym rozrzucie między poszczególnymi egzemplarzami była słuszna i u jednych wyłączenie WMM nie przycina transferu w trybie 'N' do 54Mb a u innych jak u mnie tak czy czegoś nie wiem, nie rozumiem albo źle robię?
G |
|
|
|
hermes-80 |
Dodano 29-12-2012 12:12
|
VIP
Posty: 3676
Dołączył: 21/04/2009 11:24
|
Tryb WIFI ustaw na Auto.
===============================================================
Netgear WNR3500L v1
Podziękowania dla administracji Openlinksys.info!
|
|
|
|
neotps |
Dodano 29-12-2012 13:18
|
User
Posty: 146
Dołączył: 12/12/2011 17:20
|
Walcząc z ruterem dalej.. Przy ustawieniach takich jak poniżej:
Nie mogę się połączyć z ruterem przez wifi. Jakieś sugestie?
Przy ustawieniach takich:
Mam wprawdzie N, jednak 54Mb/s, a chciałbym więcej...
Czy mam rozumieć, że ten ruter nie potrafi normalnie działać przy 150-300Mb/s w trybie N only?
Jeżeli będę chciał ustawić priorytet dla paru urządzeń w sieci to przy wyłączonym WMM będę w stanie to zrobić? Mam tu na myśli p2p i granie online jednocześnie bez lagów.
Edytowany przez neotps dnia 29-12-2012 13:27
|
|
|
|
kamilj |
Dodano 29-12-2012 14:41
|
Moderator
Posty: 982
Dołączył: 28/12/2011 12:24
|
U mnie predkosc sie zmienia w zaleznosci jakie urzadzenie mam podlaczone a do tego jak podlacze lapka ktory obsluguje trub N sam sie przelacza w ten tryb jezeli wymaga wiekszej predkosci.
Proponuje kolejny raz zebys porzeszukal forum a na pewno znajdziesz informacje jak ustawic nasz router zeby poprawnie dzialal...
------------------------------------------------------------------------------
[b] RegulaminOpenlinksys.info v0.1
[url=http://openlinksys.info/forum/viewthread.p
|
|
|
|
Axelsys |
Dodano 29-12-2012 17:30
|
User
Posty: 146
Dołączył: 22/11/2008 19:11
|
Cytat neotps napisał(a):
Walcząc z ruterem dalej.. Przy ustawieniach takich jak poniżej:
Nie mogę się połączyć z ruterem przez wifi. Jakieś sugestie?
Zmień 40MHz na 20MHz
40MHz jest dla 5 GHz, nie dla 2,4 GHz
Zajmujesz 8 kanałów zamiast 4 przez co sygnał WiFi jest niestabilny i się rozpływa na te 8 kanałów.
Zobacz jak to wygląda w programie inSSIDer
CISCO EPC3208 -> ASUS RT-AC68U + Merlin 3.0.0.4_378.50_0
CISCO EPC3208 -> Netgear WNR3500L v2 + Tomato 1.28.0000 MIPSR2-116 K26 USB AIO PL
|
|
|
|
neotps |
Dodano 29-12-2012 19:23
|
User
Posty: 146
Dołączył: 12/12/2011 17:20
|
Cytat Axelsys napisał(a):
Zmień 40MHz na 20MHz
40MHz jest dla 5 GHz, nie dla 2,4 GHz
Zajmujesz 8 kanałów zamiast 4 przez co sygnał WiFi jest niestabilny i się rozpływa na te 8 kanałów.
Zobacz jak to wygląda w programie inSSIDer
Na takich ustawieniach:
W Inssider:
Jednak transfer do 10Mb/s w porywach.. Chcecie powiedzieć, że to normalne dla tego rutera?
Sporo po kablu mam:
To dlaczego ten cholerny ruter nie jest w stanie wyciągnąć tyle po wifi? rozumiem wahania 1-2mb, ale nie do cholery połowy łącza. Jeżeli to moja wina - zła konfiguracja - to słucham mądrych ludzi - sam na forum nic ciekawego nie znalazłem co by mi mogło pomóc.
Edytowany przez neotps dnia 29-12-2012 19:42
|
|
|
|
przemasisko |
Dodano 29-12-2012 23:19
|
Moderator
Posty: 550
Dołączył: 17/05/2010 13:56
|
Podstawowa sprawa do wybór odpowiedniego kanału.
Poczytaj i przetestuj: http://jaro.net78.net/wordpress/2011/...radiowego/ |
|
|
|
kamilj |
Dodano 30-12-2012 00:01
|
Moderator
Posty: 982
Dołączył: 28/12/2011 12:24
|
Poczytaj ten temat: http://openlinksys.info/forum/viewthr...ost_112016 tu masz moje ustawienia wifi.
Mam łącze z orange 10Mb/s ale jestem wlasnie w trakcie zmiany operatora na netie. Testowalem juz od nich lacze max 20Mb/s i po wifi wyciaga mi 15 bo modem sie nie synchronizuje z wieksza predkoscia...
------------------------------------------------------------------------------
[b] RegulaminOpenlinksys.info v0.1
[url=http://openlinksys.info/forum/viewthread.p
|
|
|
|
neotps |
Dodano 30-12-2012 00:27
|
User
Posty: 146
Dołączył: 12/12/2011 17:20
|
Wgrałem ponownie OFW i nadal to samo..A nawet gorzej.. w porywach do 10Mb/s
Dzięki za link - czytałem już ten temat i sprawdzałem ustawienia - miałem tak samo i nic to nie dawało..
Jedyne rozsądne wytłumaczenie jest takie, że sprzęt jest uwalony i ma swoje kaprysy. Raz działa lepiej, a raz gorzej.. Testowałem na drugiej karcie wifi pod usb i rezultat był ten sam. Kończą mi się pomysły..
Troche offtopic ale rozważam wysłanie rutera do serwisu (podobno na własny koszt?) i zakup rutera zastępczego - 8level router DSL Wi-Fi 300Mbps - WRT-300 lub TP-link TL-WR740N. Jakieś sugestie co do tych 2 modeli?
@przemasisko:
Testowałem na różnych kanałach i efekt ten sam. Zresztą, ruter stoi odemnie jakies 3metry dalej na chwile obecną.. Natomiast w tomato jest brak możliwości użycia kanału 12-13..
Chyba ponownie odkryłem problem.. Inssider pracujący w tle nieźle zakłóca wifi.. Testowałem teraz przy włączonym/wyłączonym inssiderem w tle i różnica gigantyczna.. I tak narzędzie diagnostyczne stało się problemem. Teraz się zastanawiam.. Dlaczego to wszystko mi się zdarza.. Uparłem się, że to ruter jest walnięty i ma swoje kaprysy z wifi.. a tymczasem wszystko sprowadza się do mojego laptopa..
Edytowany przez neotps dnia 30-12-2012 01:02
|
|
|
|
j3ryw |
Dodano 30-12-2012 01:38
|
User
Posty: 56
Dołączył: 17/01/2009 14:11
|
jeśli nie możesz użyć 12 i 13 kanału to musisz mieć wybrany zły kraj w ustawieniach wifi u mnie przy ustawieniu polska mam dostęp do tych kanałów i aktualnie pracuję na 12
Netgear WNR3500L v2 Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-132 K26 USB AIO+NSA310 4.70
|
|
|
|
neotps |
Dodano 30-12-2012 08:59
|
User
Posty: 146
Dołączył: 12/12/2011 17:20
|
Faktycznie - w Polsce jest 13 kanałów..
Mój wkład dla tych którzy mają problem z tym ruterem i wifi/lan.
Wgrywając tomato po wgraniu za 1 razem wejdź ponownie w Administration->Upgrade-> ponownie wgraj ten sam plik zaznaczając opcje After flashing, erase all data in NVRAM memory. Dla pewności wgrywaj po kablu LAN)
1. Jeżeli masz zainstalowany program typu cFosSpeed - odinstaluj.
2. Wyłącz QOS w ustawieniach karty sieciowej.
3. Ustaw w zakładce BASIC -> NETWORK ->
Wireless Network Mode AUTO
Channel - SCAN (unikaj kanałów zajętych, a w razie problemów skorzystaj z http://jaro.net78.net/wordpress/2011/03/04/sieci-wifi-wybor-kanalu-radiowego/ )
Channel Width 20MHz
Natomiast w zakładkach Advanced - Wirless ->
Country / Region - POLAND (odblokowuje kanał 12 i 13 w zakładce BASIC/NETWORK)
WMM - DISABLE
Wyłącz działające programy w tle typu inSSIDer / NetStumbler.
To tyle mojego podsumowania.. Ktoś ma jakieś uwagi, lub chciałbym coś dodać?
Dziękuję wszystkim za pomoc. Od teraz mam nadzieję, że będę jedynie szczęśliwym posiadaczem Netgear WNR3500L v2. |
|
|
|
paczek72 |
Dodano 30-12-2012 09:50
|
Power User
Posty: 215
Dołączył: 13/09/2009 12:17
|
u mnie po wifi na na telefonie wyciaga polowe czyli okolo 12 mb
Asus RT-N10U v.B1 ||Tomato-K26USB-1.28.RT-N5x-MIPSR2-115-PL-Nocat-VPN||
Linksys E 2500 OFW 1.0.0.7
|
|
|
|
neotps |
Dodano 30-12-2012 09:58
|
User
Posty: 146
Dołączył: 12/12/2011 17:20
|
Nie wiem czy to pytanie czy stwierdzenie.. Ale odpowiem Ci. Wifi w telefonach nie ma takiej mocy jak w laptopie. W moim smartfonie wyciagam ledwo 5Mbitów, w tablecie natomiast już 20 - ale tam mam już N. |
|
|
|
kamilj |
Dodano 30-12-2012 11:36
|
Moderator
Posty: 982
Dołączył: 28/12/2011 12:24
|
Ja jade na Channel Width 40MHz i dziala swietnie ale to raczej z tego powodu ze jedynym ap w pobliżu jest mój na dachu
------------------------------------------------------------------------------
[b] RegulaminOpenlinksys.info v0.1
[url=http://openlinksys.info/forum/viewthread.p
|
|
|
|
paczek72 |
Dodano 30-12-2012 11:59
|
Power User
Posty: 215
Dołączył: 13/09/2009 12:17
|
no własnie a to jest jeden z problemow u mnie jest 16 ap działajacych na roznych szerokosciach kanalow kicha totalna niestety uroki blokowisk
Asus RT-N10U v.B1 ||Tomato-K26USB-1.28.RT-N5x-MIPSR2-115-PL-Nocat-VPN||
Linksys E 2500 OFW 1.0.0.7
|
|
|
|
neotps |
Dodano 31-12-2012 19:18
|
User
Posty: 146
Dołączył: 12/12/2011 17:20
|
Czy przy włączonym WMM ktoś z Was ma problem z transferem via internet? |
|
|
|
przemasisko |
Dodano 31-12-2012 20:59
|
Moderator
Posty: 550
Dołączył: 17/05/2010 13:56
|
Ja mam włączone WMM i działa OK. Na G i N. |
|
|
|
neotps |
Dodano 31-12-2012 22:28
|
User
Posty: 146
Dołączył: 12/12/2011 17:20
|
Możliwe, że kłopoty z transferem przy włączonym WMM wynikają z wyłączonej opcji WMM na karcie sieciowej, chciałem zweryfikować czy faktycznie tak jest... Obecnie przy włączonym WMM i ustawioną opcją: http://i.imgur.com/woZXY.jpg póki co wszystko działa ok. |
|
|
|
Gikey |
Dodano 09-01-2013 22:16
|
User
Posty: 99
Dołączył: 20/10/2006 19:57
|
Hej,
to co napiszę, średnio pasuje do tego tematu ale, że nie chcę zakładać nowego a w tym temacie o swoim problemie pisałem więc dopiszę tu parę słów o swoich bojach z trybem 'N' i serwisem Netgear.
Ze strony serwisu Netgear-a doświadczyłem takiego zaskoczenia i podniesienia ciśnienia, że wyszedłem z siebie i stanąłem obok. Albo mam wyjątkowego pecha w doświadczeniach z tym serwisem albo w kwestii obsługi klienta tej firmie daleko do doskonałości ale do rzeczy.
Jak pisałem w tym temacie doświadczam problemów z uzyskanie stabilnego połączenia WiFi w trybie 'N'. Po wielu swoich testach routera na Tomato i OFW doszedłem do właściwie pewności, że wina leży po stronie sprzętu (uwierzcie mi proszę na słowo, że zrobiłem wystarczająco wiele testów to potwierdzających).
Nie pozostało mi nic innego jak zgłosić sprawę do serwisu Netgeara co uczyniłem.
Kilka dni trwała wymiana maili gdzie na prośbę serwisu cierpliwie przeprowadzałem różne testy oraz podawałem specyfikację sprzętu którym testowałem połączenie z routerem. Tak jak się spodziewałem wszystkie ich propozycje nie przyniosły rozwiązania problemu a raczej potwierdziły moją tezę o winie routera. Sądziłem zatem, że doszliśmy w końcu do punktu jakiego spodziewałem się od początku czyli tego, że poproszą mnie o wysłanie im routera. Ale jakże się pomyliłem bo dostałem następującą odpowiedź:
"Z punktu widzenia wsparcia technicznego nasze mozliwosci sie niestety wyczerpaly. Nie bede Panu proponowac na razie wymiany sprzetu, poniewaz inny polski klient ma dokladnie identyczny problem i moze sie okazac ze jest to niestety prawidlowosc.
Zaproponowac moge natomiast przekazanie Panskiego problemu do naszego miedzynarodowego dzialu inzynierii technicznej Netgear. Uprzedzam jednak z gory, ze przekazanie sprawy do tego dzialu wymaga bogatej dokumentacji, poza tym czas oczekiwania rowniez moze byc dluzszy.
Jezeli jednak jest Pan zdeterminowany, chetnie zajme sie tym tematem dalej i jesli Pan wyrazi zgode to wysle do Pana prosbe o doslanie mi niezbednych danych. Beda to m.in. zrzuty ekranu prezentujace zaistnialy problem, a takze szczegolowe parametry techniczne poszczegolnych sprzetow."
Czujecie? Jeśli się okaże, że ten sprzęt tak ma tzn. że jest OK i nie kwalifikuje się do wymiany? Daje mi się ewentualnie taką szansę po przedstawieniu bogatej dokumentacji a czas oczekiwania może być długi i muszę być naprawdę zdeterminowany. Sprawa się kwalifikuje do międzynarodowego działu inżynierii.
Takiego kuriozum to dawno nie widziałem, dawno tak się nie uśmiałem i dawno nikt tak bardzo mi nie podniósł ciśnienia traktując mnie w taki sposób.
No cóż wygląda na to, że wielu z was jest zadowolonych z Netgeara. I bardzo dobrze.
Ja mam jakiegoś pecha. Chyba go skoszuję albo raczej zareklamuję w ramach rękojmi i kupię sobie jakiś inny. Chyba, że w ramach rękojmi wymienią mi na nowy działający prawidłowo.
G |
|
|
|
neotps |
Dodano 09-01-2013 22:56
|
User
Posty: 146
Dołączył: 12/12/2011 17:20
|
Tym drugim polskim klientem jestem ja i mam co do obsługi takie samo odczucie, że to banda niekompetentnych ludzi z łapanki, którzy jedyne co potrafią to wklejać schematyczne propozycje rozwiązania. Teraz uważają, że to wina TOMATO i mam zainstalować OFW. Mi także nie pracuje stabilnie na eNce.. Zapytałem ich, czy opisany problem wg. nich jest normalny i kupiłem sprzęt, który nie potrafi działać prawidłowo i tu już błędu po swojej stronie nie znajdę.
Teraz zastanawia mnie co powinienem zrobić. Czy odpisać im, że sprzęt nie działa - choć nie testowałem PONOWNIE na OFW bo w magiczny sposób samo się nie naprawi - a serwis chyba na to liczy.. Moja odpowiedz będzie skutkowała iż uznają to za "NORMALNE" tak tak.. patologia jak wystąpi u 2 polskich klientów netgear jest skłonny uznać za NORMĘ!
Odpisać że działa, poczekać aż przyjmą Twoją G ****cję, a później stwierdzić ze jednak się pomyliłem i sprzęt nadal nie działa i żądać przyjęcia sprzętu do analizy?
Gość się pyta jaką mam kartę, a następnie pyta czy ta karta obsługuje takie szybkości.. WTF? Sprawdzić sobie nie potrafi? Po co pytał o model, skoro później odsyła mnie do sprawdzenia samemu...
Rękojma sprzedawcy to dobre rozwiązanie - mój allegrowy oszukał mnie na 11zł kiedy za 1 razem wysłał mi v1 i miał zwrócić koszt odesłania sprzętu w ramach wymiany na ten który zapłaciłem Nie wiem czy chcę reklamować u niego cokolwiek.. No cóż, może trzeba będzie sprawę nagłośnić. Wykop.pl lubi sprawy typu - jak serwis xx traktuje klienta.. |
|
|