WRT54G+Tomato+DialNetPPPoE - rozłączenia
|
MDW |
Dodano 01-11-2010 15:41
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Cytat koralm napisał/a:
chodzi mi o parametry linii adsl.
tak to wygląda w przypadku neo. (odczyt z ovislinka wt-2000arm)
Downstream Upstream
SNR Margin: 20.1 33.2 db
Line Attenuation: 36.0 16.9 db
Data Rate: 2496 316 kbps
jak już shibby wspomniał jeśli parametry linii są do d... to będzie rwać połączenie. powodem może być: stara instalacja, albo spieprz.... albo masz bardzo daleko do centrali. wszystkie pozycje należy sprawdzić.
Jeżeli te parametry mogę odczytać gdzieś w ustawieniach Tomato/Linksys to przy najbliższej okazji poszukam, sprawdzę i podam.
Instalacja chyba nie jest stara, bo budynek powstał w 2001 roku. Chociaż nie wiem po ilu latach można instalacje uznać za starą. :) Jakaś skrzynka Dialogu jest w garażu (mieszkanie jest na parterze).
Jutro będę dzwonił, bo dzisiaj (1 listopada) to sobie mogę dzwonić... :)
Edytowany przez MDW dnia 01-11-2010 16:12
|
|
|
|
koralm |
Dodano 01-11-2010 16:26
|
Super User
Posty: 505
Dołączył: 29/07/2006 23:19
|
parametry są w routerze/modemie ADSL.
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|
|
shibby |
Dodano 02-11-2010 10:03
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
linie synchrojnizuje modem dialogowy a wiec parametry lacza beda widoczne tylko w modemie.
Juz moj kolega tak mial z neo. 2mbps dzialalo mu super. Zmienil na 6mbps i zaczelo mu zrywac synchronizacje. TPSA przyjezdziala, kombinowalam, po miesiacu przyszlo pismo ze jednak nie ma warunkow technicznych i zaproponowali bezplatny powrot do 2mbps
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
MDW |
Dodano 02-11-2010 12:51
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Cytat koralm napisał/a:
parametry są w routerze/modemie ADSL.
A jak mam zobaczyć parametry w modemie? Rozkręcić go i zerknąć do środka?
Zadzwoniłem dzisiaj do Dialogu i znów wszystko opisałem. Umówiłem się na trzecią wizytę. Ale osobiście wątpię żeby to cokolwiek dało więc już tworzę wniosek o rozwiązanie umowy, bo Dialog nie jest w stanie dostarczyć poprawnie działających marnych 2mbitów. Szkoda, bo naprawdę przez ostatnie 8 lat korzystałem z Dialogu i problemów nigdy nie miałem.
Teraz muszę poszukać jakiegoś sensownego dostawcę internetu na wrocławskich Krzykach. Patrzyłem już UPC (bo mi się reklamowali przed drzwiami) ale oni mają jakieś dziwne ograniczenia w rozgałęzianiu netu do trzech (przy prędkości jaka mnie interesuje). No a ja mam na stałe 4 komputery i min. jeden smartfon, korzystające z sieci równocześnie. Może ktoś mógłby coś polecić (sorry za offtopic)? Netią się zniechęciłem po tysiącach komentarzy w sieci.
Edytowany przez MDW dnia 02-11-2010 13:16
|
|
|
|
shibby |
Dodano 02-11-2010 13:09
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
nie mozesz. Urzadzenie nie jest twoje tylko dialogu. Dialog zaklada na nie swoje plomby i hasla dostepu, tak wiec teoretycznie nie mozesz do niego "zajrzec".
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
MDW |
Dodano 02-11-2010 13:20
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Cytat shibby napisał/a:
nie mozesz. Urzadzenie nie jest twoje tylko dialogu. Dialog zaklada na nie swoje plomby i hasla dostepu, tak wiec teoretycznie nie mozesz do niego "zajrzec".
Ostatnio jak był facet z Dialogu to gdzieś dzwonił i kogoś pytał:
-"Możesz mi sprawdzić ASDL?"
Ktoś tam coś sprawdzał i potem facet skomentował do słuchawki:
-"Acha, czyli parametry w porządku" |
|
|
|
koralm |
Dodano 02-11-2010 13:46
|
Super User
Posty: 505
Dołączył: 29/07/2006 23:19
|
Cytat MDW napisał/a:
-"Acha, czyli parametry w porządku"
haha, tak może przy tobie powiedzieć a jak jest naprawdę to nie wiesz.
nie masz gdzieś od kogo pożyczyć routera ADSL czy nawet modemu, tak aby sprawdzić synchronizacje.
Cytat MDW napisał/a:
Patrzyłem już UPC (bo mi się reklamowali przed drzwiami) ale oni mają jakieś dziwne ograniczenia w rozgałęzianiu netu do trzech (przy prędkości jaka mnie interesuje).
mi się wydaje że to działa na ich routerze (tym co dają za 1zł). weź normalny modem który daje na wyjście RJ45 i kup sobie router i podpinaj co masz.
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|
|
shibby |
Dodano 02-11-2010 14:31
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
oczywiscie podzielic upc sie da i to na wiele kompow ale pamietajcie ze zawsze da sie sprawdzic ile kompow jest za NATem. Da sie to co prawda ukrywac ale w 100% nigdy nie ma pewnosci a UPC ma chore kwoty kar za zlamanie limitu dzielenia.
Dlatego wlasnie wole miec dialog 10 niz upc 25 za te samie pieniazki.
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
koralm |
Dodano 02-11-2010 14:55
|
Super User
Posty: 505
Dołączył: 29/07/2006 23:19
|
"router wywala nagłówek i trailer warstwy 2 a source IP address ( warstwa 3 ) zostaje zmieniony przez NAT = nie ma szans na wykrycie."
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|
|
MDW |
Dodano 03-11-2010 21:28
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Kolejna interwencja montera i znów nic konkretnego. Podobno sprawdzili wszystko i po stronie Dialogu wszystko jest w porządku. Ja już nie wiem co robić. Na razie od dwóch dni router jest wyłączony i czekam na to aż modem straci synchronizację. Jeżeli nie straci to nie pozostanie nic innego jak tylko wrzucić oficjalny soft Linksysa i tak spróbować. Jak straci synchronizację bez routera to pozostanie tylko wniosek o rozwiązanie umowy.
Ech... przez tyle lat w dwóch miejscach nie miałem żadnych problemów z Dialogiem. |
|
|
|
MDW |
Dodano 26-11-2010 22:20
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Piszę żeby opowiedzieć jak się skończyła moja sprawa. Generalnie mieliście rację, że winny nie był Linksys z Tomato. Jestem właśnie 12 dni po ostatniej interwencji faceta z Dialogu i net działa nieprzerwanie. Żadnych utrat synchronizacji. Modem był wymieniony już przy pierwszej interwencji. Przy drugiej miał być zmieniony jakiś port. Jednak była już późna godzina i nie można było wziąć klucza z administracji żeby dostać się do skrzynki Dialogu. Dlatego facet powiedział, że zrobi to rano. No i przy czwartej interwencji okazało się, że on wtedy tego portu nie zmienił. Dopiero na czwartej facet zmienił port i od tego czasu wszystko działa idealnie i nieprzerwanie.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Gdyby nie ona to pewnie zrezygnowałbym z Tomato na którym tak bardzo mi zależało i dla którego specjalnie kupiłem taki a nie inny router.
Pozdrawiam i życzę miłego weekendu. |
|
|