Nie działa VOIP za routerem E4200 /Tomato/...
|
darekpawel |
Dodano 15-06-2012 08:29
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
Po zmianie w sieci z Liveboxa na SpeedStream 4201 i Linksys E4200 - nie działa mi VOIP.
Jest na bramce VOIP Atcom AG-198.
Taka konfiguracja - jak poniżej.
Ustawiłem przekierowanie portów - jak radzi operator VOIP /"IPFON"/:
- 5060 na 192.168.1.5
- 10000-20000 na 192.168.1.5
http://www.ipfon.pl/faq.htm#w1
Konkretnych adresów zewnętrznych nie wpisywałem, ale chyba nie ma to znaczenia (?)...
Nie mogę się dodzwonić ze świata. Połączenia wychodzące - można realizować.
Jakieś podpowiedzi?
Wg inf. od operatora - jest to kwestia blokady portów na firewall...
P.S.
AG-198 wpiąłem do sieci wkładając kabel Ethernet do portu WAN w bramce.
Niestety - nia pamiętam, jak było w poprzedniej konfiguracji
darekpawel załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
Edytowany przez darekpawel dnia 15-06-2012 08:34
|
|
|
|
shibby |
Dodano 15-06-2012 09:57
|
SysOp
Posty: 17110
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
port forwarding -> upnp i wlacz.
btw. DMZ czasem nie wlaczales?
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
darekpawel |
Dodano 15-06-2012 10:43
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
Tak, DMZ mam włączony na 192.168.1.5.
Ma nie być włączone?
A to pierwsze sprawdzę wieczorem... |
|
|
|
buniaczek |
Dodano 15-06-2012 11:56
|
OL Maniac
Posty: 1166
Dołączył: 28/12/2010 13:05
|
Więc przy okazji sprawdź też czym jest DMZ i poznasz rozwiązanie Swojego problemu
-------------------------
Netgear WNR3500L || Tomato-K26USB-1.28 RT5x MIPSR2 101V Big-VPN ||
Asus RT-N56U || Asus firmware 3.0.0.3.135 - wygrania w konkursie na openlinksys.info||
[b]Asus RT-N10U v.B1 [small]
|
|
|
|
darekpawel |
Dodano 15-06-2012 13:43
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
Aaaaaa, coś mi świta...
Sprawdzę; dam znać... |
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 16-06-2012 18:47
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
Z przekierowaniem portów, obsługą VoIP na Tomato zdarzają się problemy (jest to problem na firewall-u), używam DUAL-WAN do obsługi AntyDATA 510L Nordiska z publicznym IP i przy ustawieniu DMZ na webcam, mam cykliczne problemy z telefonem IP i kamerką. Wcześniej używałem Olega i było super-niestety nie potrafi nawiązywać połączenia przy autoryzowanym dostępie (podobnie jak Tomato-Pandora dla którego za długie jest hasło). Uogólniając Tomato jest fajne ma świetnie GUI i support na Forum ale działanie firewall-a jest zdecydowanie nie halo (co z tego że niby bezpieczne ale jak może nie działać usługa a lub b) .
jareq
|
|
|
|
Dabit |
Dodano 16-06-2012 21:45
|
User
Posty: 30
Dołączył: 12/03/2006 09:40
|
Witam
Może zmniejsz w bramce "Register Expire Tima" na 40 sekund i "NAT Kip Alive Interwal na 40 sekund. I włącz w bramce funkcję Kip Alive. Ogólnie sprawdź czy czas odświeżania sesji przejscia przez NAT jest mniejszy niż ustawiony w Tomato. Coś mi się wydaje że w Tomato jest default właśnie 60 s i rozwala Ci sesje po 60 sekundach. I nie można się do Ciebie dodzwonic.
Pozdrawiam
Asus RT-N16 z Tomato
|
|
|
|
darekpawel |
Dodano 17-06-2012 00:19
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
Zrobiłem jak poniżej, ale dalej nic:
port forwarding -> upnp i włącz.
"Register Expire Tima" na 40 sekund i "NAT Kip Alive Interwal na 40 sekund. I włącz w bramce funkcję Kip Alive.
Załączam też obecną konfigurację bramki i portów dla bramki VOIP na routerze:
darekpawel załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
Edytowany przez darekpawel dnia 17-06-2012 00:25
|
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 17-06-2012 13:52
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
Przyczyną problemów jest firewal-NAT w routerze, pod tym względem z Tomato najskuteczniej konfiguruje się DUAL-WAN (ale też nie na 100%-bezbłędnie). Jeżeli z konsoli można to skutecznie ustawić to ok? Jeżeli nie to ratuje cię zmiana softu (np.DD-WRT).
jareq
|
|
|
|
eRd |
Dodano 17-06-2012 15:27
|
OL Maniac
Posty: 1090
Dołączył: 11/03/2007 13:15
|
U mnie nigdy nie było problemu z przekierowaniem portu na tomato i to np. przez dwa kolejne routery w jednej sieci.
Ja korzystam z bramki SPA1001 i operatora Ipfon. Na barmce mam ustawione NAT keep alive na 15 sekund, a register expires na 600 sekund.
Dodatkowo masz tu screena z tomato (zakładka advanced -> conntrack/netfilter), ale to są z tego co pamiętam wartości podstawowe:
eRd załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
WRT54GL v 1.1 Tomato Firmware 1.28.0005 108 ND VPN + 11 użyszkodników na kablu + 1 wifi
Netgear WNR3500L v1 @500MHz Tomato Firmware 1.28.0000 MIPSR2-108 K26 USB BTgui-VPN
PAP2T soft 5.1.6 LS / IPFON
Zotac HD-ID11 (ION2),
|
|
|
|
darekpawel |
Dodano 17-06-2012 16:18
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
Też mam IPFON-a, ustawienia takie same na routerze jak na Twoim zrzucie...
Skoro to działa to u mnie też powinno...
Gdzieś musi być jakiś "myk"... Ale nie mogę zaskoczyć gdzie...
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Nie chciałbym zmieniać "Toamato" na inny soft, bo się przyzwyczaiłem...
Edytowany przez darekpawel dnia 17-06-2012 16:34
|
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 17-06-2012 17:41
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
Cytat darekpawel napisał(a):[/url]
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Nie chciałbym zmieniać "Toamato" na inny soft, bo się przyzwyczaiłem... To zmień bramkę na Linksysa, może to coś pomoże?
jareq
|
|
|
|
darekpawel |
Dodano 17-06-2012 18:26
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
No to ostateczność...
Bramka działała z Liveboxem...
Wg mnie to chyba problem Routera, a nie bramki...
Chyba, że tak już pokombinowałem ustawienia na bramce...
No, ale jednak bramka rejestruje się w sieci IPFON... |
|
|
|
jarek7714 |
Dodano 17-06-2012 22:18
|
Super User
Posty: 637
Dołączył: 19/02/2010 23:21
|
Na 99%, to kwestia firmware-można się upewnić przechodząc testowo na DD-WRT.
jareq
|
|
|
|
darekpawel |
Dodano 17-06-2012 22:57
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
Wszystko wskazuje, że to chyba wina softu albo ustawień na E4200 z Tomato...
Poszedłem do znajomego z moją bramką - na jego routerze /jakiś marketowy/ VOIP na mojej bramce działa bez problem...
Ktoś pisał, że trzeba zmienić na dd-wrt. Chyba będę musiał to zrobić...
Naprawdę nie ma sposobu, aby VOIP ruszył na E4200 z Tomato?
P.S.
A czy jest jakaś wskazówka/instrukcja odnośnie przejścia z Tomato na dd-wrt??? |
|
|
|
domeld |
Dodano 17-06-2012 23:24
|
User
Posty: 102
Dołączył: 22/07/2008 20:19
|
Dziwna sprawa.
Mam postawionego Asteriska za Tomato (Asus Rtn16) i nie mam żadnego problemu.
Zoabcz czy czasami nie wpisałes jakiegos DID (jak masz takie ustawienia). Ipfon domyslnie wysyla "puste" DID.
Edit,
Wywal numer telefonu z pola phone number i zobacz czy dziala. |
|
|
|
darekpawel |
Dodano 18-06-2012 08:09
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
Sprawdzę to...
A jakie masz ustawione/wpisane reguły/skrypty w firewall i port forwarding??? |
|
|
|
hermes-80 |
Dodano 18-06-2012 11:02
|
VIP
Posty: 3676
Dołączył: 21/04/2009 11:24
|
Przekierowanie portu 5060 masz niepoprawnie zrobione bo nie wpisuje się go w pozycji INT (czyli wewnętrzny) - podaje się tylko zewnętrzny port.
Potem restart routera.
===============================================================
Netgear WNR3500L v1
Podziękowania dla administracji Openlinksys.info!
|
|
|
|
domeld |
Dodano 18-06-2012 13:58
|
User
Posty: 102
Dołączył: 22/07/2008 20:19
|
Cytat darekpawel napisał(a):
Sprawdzę to...
A jakie masz ustawione/wpisane reguły/skrypty w firewall i port forwarding???
Firewala nie ruszałem.
W port forwarding mam:
udp 5060 --> na ip serwera (pakiety SIP)
udp 10000 do 10020 --> na ip servera (pakiety RDP) |
|
|
|
darekpawel |
Dodano 18-06-2012 16:32
|
User
Posty: 79
Dołączył: 27/09/2011 08:03
|
Niestety zrobiłem sugerowane zmiany/poprawki - dalej nic z tego...
Ja mogę dzwonić, a do mnie nie można się dodzwonić...
Diagnoza w pomocy technicznej IPFON jest taka: "ma Pan jakąś blokadę na firewall-u routera..."
Podobno typowy problem...
Ktoś ma jakieś pomysły?
Bo zaraz mnie coś trafi... |
|
|