Jak odratować NETGEARA WNR3500Lv2 z użyciem kabla serwisowego.
|
Barbossa |
Dodano 22-10-2012 17:54
|
User
Posty: 3
Dołączył: 10/03/2009 17:54
|
Porzuciłem próby ratowania - nowy sprzęt już czeka na tomato |
|
|
|
kobrawerde |
Dodano 22-10-2012 21:09
|
Power User
Posty: 357
Dołączył: 07/05/2008 20:07
|
Trochę dziwne ....jeśli wcześniej Netgear chodził OK a przestał tylko podczas przypadkowego wyłączenia kabla to powinien pomóc chyba reset 30/30/30 ? Co innego jak by padł podczas wgrywania nowego FW (niewłaściwego !) ...bo i przy właściwym też miałem ten problem po wykonaniu opcji czyszczenia nvram :-) paliła się tylko pomarańczowa dioda i lipa ale reset 30/30/30 załatwił sprawę
pozdro
Netgear R7000 - FreshTomato Firmware 2023.5 K26ARM USB AIO-64K
Proxmox VE: (Topton X6C) Intel N100, 32GB RAM, 2x2TB SSD / NVMe
VM NAS: Xpenology SA6400 (TCRP: tinycore-redpill.v1.0.1.0.m-shell)
VM VPS: Debian-12.5.0-xfce , Kodi , Jellyfin
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite
|
|
|
|
Barbossa |
Dodano 23-10-2012 22:12
|
User
Posty: 3
Dołączył: 10/03/2009 17:54
|
to jest elektronika, raczej nieczęsto się zdarza, że coś działa i nagle przestaje po odłączeniu zasialania. Router działał w domu, więc przepięcia w sieci też nie mogło być.
No nic - trudno. Sprzęt został przez serwis wymieniony na nowy, więc wszystko super Chyba nie miałem styczności z lepszym serwisem NETGEAR przysłał do mnie kuriera i po 3 dniach miałem nowy sprzęt |
|
|
|
kobrawerde |
Dodano 24-10-2012 17:06
|
Power User
Posty: 357
Dołączył: 07/05/2008 20:07
|
Cytat NETGEAR przysłał do mnie kuriera i po 3 dniach miałem nowy sprzęt
Fakt super to załatwili .... trzy dni można z cierpieć :-)
Netgear R7000 - FreshTomato Firmware 2023.5 K26ARM USB AIO-64K
Proxmox VE: (Topton X6C) Intel N100, 32GB RAM, 2x2TB SSD / NVMe
VM NAS: Xpenology SA6400 (TCRP: tinycore-redpill.v1.0.1.0.m-shell)
VM VPS: Debian-12.5.0-xfce , Kodi , Jellyfin
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite
|
|
|
|
Gikey |
Dodano 20-11-2012 22:18
|
User
Posty: 99
Dołączył: 20/10/2006 19:57
|
Hej,
Chciałem napisać "ku przestrodze" o tym co mnie spotkało kilka dni temu.
Jak wielu z was kupiłem sobie router Netgear WNR3500Lv2 między innymi dlatego, że można do niego wgrać alternatywne oprogramowanie oraz dlatego, że w przypadku "uwalenia" sprzętu serwis Netgeara przywróci go do życia w ramach gwarancji. To przekonanie miałem nie tylko czytając to forum (nie zakładam świadomego wprowadzania forumowiczów w błąd) ale również opis urządzenia na stronie producenta gdzie wyraźnie jest napisane, że router przeznaczony dla entuzjastów open-source oraz została wskazana strona partnerska myopenrouter gdzie można znaleźć alternatywne firmware. Skoro sam producent to pisze to ma absolutną świadomość, że tacy użytkownicy (entuzjaści open-source) będą wgrywać alternatywne firmware robiąc sobie z tego niejako re_kl_amę sprzętu.
Kilka dni temu po wgraniu kolejnej wersji Tomato pobranej notabene ze strony myopenrouter mój sprzęt już nie wstał. Świeciła się tylko na pomarańczowo dioda power, router nie odpowiadał na pingi, próba ożywienia urządzenia metodą "bez kabla" wskazaną w jednym z tutoriali tego forum nie dała rezultatu. Wszystko wskazywało na to, że została już tylko metoda z kablem z tego tematu.
Jako, że nie miałem stosownego kabla co oznaczało konieczność jego zamówienia i w sumie czekania kilka dni aż będę mógł się za to zabrać postanowiłem wysłac sprzęt do serwisu aby "przywrócili mu życie". Mam na stanie starego, poczciwego ale jakże stabilnego Linksys-a WRT54GL z Tomato na pokładzie , który po zakupie Netgear-a zaczął robić za AP-ka więc przekonfigurowałem go z powrotem na główny router a Netgear-a spakowałem do pudełka z zamiarem wysłania do serwisu.
Wszedłem na stronę Netgear-a aby zgłosić problem ze sprzętem. Od razu w zgłoszeniu napisałem, że router przestał działać po wgraniu alternatywnego oprogramowania Tomato. Na początku wszystko wyglądało OK. Zgłoszenie przyjęto i niebawem z serwisu dostałem garść rzetelnych porad jak spróbować przywrócić do do życia - między innymi sposób z tego forum ożywiania "bez kabla". Gdy natomiast odpisałem, że spróbowałem już wszystkiego i według mnie nie obejdzie się bez wizyty w serwisie to dostałem odpowiedź (po ustaleniach z przełożonymi), że skoro wgrałem inne niż oryginalne oprogramowanie to gwarancja tego nie obejmuje i nie pomogą mi.
Na nic były moje argumenty, że producent re_kl_amuje na swojej stronie ten sprzęt jako przeznaczony dla entuzjastów open-source oraz przedstawia program partnerski myopenrouter to ewidentnie dla zwykłego kupującego oznacza to, że producent będzie honorował gwarancję gdy "uśmierci" się router przy takiej operacji. Podparłem się, może słabym ale jednak, argumentem, że mam informację z forów internetowych (oczywiście przede wszystkim z tego), że w kilku przypadkach taka sytuacja zdarzyła się innym użytkownikom i naprawiono im router w ramach gwarancji. Na koniec jeszcze dorzuciłem, że nawet przez myśl mi nie przyszło (z powodów o których napisałem wyżej) żeby zataić iż wgrywałem alternatywne oprogramowanie bo pewnie jak bym napisał, że stało się to podczas wgrywania oryginalnego to uznaliby gwarancję i naprawili router bez problemu.
Panowie wzięli sprawę do ponownego przemyślenia i myśleli prawie 2 dni po czym napisali w stylu kruczków prawnych czy rzeczy pisanych małym druczkiem, że na stronie myopenrouter jest napisane, że strona nie jest stowarzyszona/powiązana z Netgear więc nie biorą odpowiedzialności za wgrywanie innego niż oryginalne oprogramowania.
Napisałem im jak zawiedziony i rozczarowany jestem takim traktowaniem i wprowadzaniem w błąd użytkowników.
Następnie zamówiłem na allegro kabelek do ożywienia routera. Dzisiaj kabelek przyszedł a WNR3500Lv2 z powrotem działa i robi za główny router (tutorial z tego wątku bezbłędny ).
Piszę o tym, żeby pokazać wam jak się sprawa ma z re_kla_mowaniem w serwisie tego routera gdy człowiek przyzna się, że wgrywał alternatywny firmware. A wy sami zdecydujcie jak będziecie ewentualnie re_kla_mować swój router w takich przypadkach.
Pozdrawiam
G |
|
|
|
anonim747874734 |
Dodano 28-11-2012 10:15
|
OL Maniac
Posty: 1219
Dołączył: 02/08/2010 18:21
|
Cytat Gikey napisał(a):
Piszę o tym, żeby pokazać wam jak się sprawa ma z re_kla_mowaniem w serwisie tego routera gdy człowiek przyzna się, że wgrywał alternatywny firmware. A wy sami zdecydujcie jak będziecie ewentualnie re_kla_mować swój router w takich przypadkach.
pierwsza zasada reklamowania routerów po nieudanym flashu - " Panie, nie wiem wracam z kościoła i d&*a zbita - nie działa "
nigdy nie miałem odmowy rma, a kilka sprzętów udało mi się uwalić |
|
|
|
shibby |
Dodano 28-11-2012 10:20
|
SysOp
Posty: 17109
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
house ma absolutną rację. Widziałem reklamowane urządzenia gdzie nawet CFE było nadpisane i kabelek tu nawet nie pomagał (po włączeniu zasilania zero reakcji, nawet diody się nie paliły) i zawsze ****cja była uznawana.
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM Router: OpenWRT 22.03.4
VM NAS: Synology SA6400
VM VPS: Debian, WWW, Home Assistant
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Ubiquiti USW-Flex-mini - szt. 2
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite - szt. 2
|
|
|
|
mat89 |
Dodano 28-11-2012 10:25
|
User
Posty: 136
Dołączył: 19/03/2012 18:37
|
Cytat house napisał(a):
Cytat Gikey napisał(a):
Piszę o tym, żeby pokazać wam jak się sprawa ma z re_kla_mowaniem w serwisie tego routera gdy człowiek przyzna się, że wgrywał alternatywny firmware. A wy sami zdecydujcie jak będziecie ewentualnie re_kla_mować swój router w takich przypadkach.
pierwsza zasada reklamowania routerów po nieudanym flashu - " Panie, nie wiem wracam z kościoła i d&*a zbita - nie działa "
nigdy nie miałem odmowy rma, a kilka sprzętów udało mi się uwalić
Faktycznie to chyba dobry sposób. Ciekawe czy oni sprawdzają co było wgrywane, czy z automatu wgrywają domyślny program |
|
|
|
shibby |
Dodano 28-11-2012 10:33
|
SysOp
Posty: 17109
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
z automatu wymieniają na nowy (refurbished) egzemplarz
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM Router: OpenWRT 22.03.4
VM NAS: Synology SA6400
VM VPS: Debian, WWW, Home Assistant
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Ubiquiti USW-Flex-mini - szt. 2
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite - szt. 2
|
|
|
|
anonim747874734 |
Dodano 28-11-2012 10:48
|
OL Maniac
Posty: 1219
Dołączył: 02/08/2010 18:21
|
Cytat mat89 napisał(a):
Cytat house napisał(a):
Cytat Gikey napisał(a):
Piszę o tym, żeby pokazać wam jak się sprawa ma z re_kla_mowaniem w serwisie tego routera gdy człowiek przyzna się, że wgrywał alternatywny firmware. A wy sami zdecydujcie jak będziecie ewentualnie re_kla_mować swój router w takich przypadkach.
pierwsza zasada reklamowania routerów po nieudanym flashu - " Panie, nie wiem wracam z kościoła i d&*a zbita - nie działa "
nigdy nie miałem odmowy rma, a kilka sprzętów udało mi się uwalić
Faktycznie to chyba dobry sposób. Ciekawe czy oni sprawdzają co było wgrywane, czy z automatu wgrywają domyślny program
ale nic nie zastapi satysfakcji z własnoręcznego "ożywienia" sprzętu jesli jest taka możliwość |
|
|
|
Gikey |
Dodano 28-11-2012 18:42
|
User
Posty: 99
Dołączył: 20/10/2006 19:57
|
Hej,
Wszyscy macie rację, że należało "rżnąć głupa" i powiedzieć, że stało się to podczas wgrywania firmware oryginalnego albo po prostu router przestał działać ale ...
Po pierwsze primo
Jeśli tak to całe to info, że Netgear jako jedyny daje gwarancję na wgrywanie alternatywnego firmware to ściema (nie kieruję tego do was) bo na takiej zasadzie, że po prostu kłamiemy w rozmowie z serwisem o przyczynach niedziałania routera to każdy router jest objęty gwarancją wgrywania alternatywnego firmware.
Po drugie primo
Wiedząc (OK, powiedzmy że byłem przekonany na 99%), że router jest do odratowania tyle, że metodą z kablem oraz mając to szczęście, że mnie stać na kupienie drugiego jeśli ten byłby nie do uratowania a serwis (jak to zrobił) mi odmówił jego naprawy czy wymiany postanowiłem przetestować czy prawdą jest, że serwis Netgeara uznaje w ramach gwarancji rek_la_mację z tytułu wgrywania alternatywnego oprogramowania. O rezultacie tego testu napisałem wyżej.
Po trzecie primo, ultimo
Odratowanie routera "własnoręcznie" bezcenne Szkoda, że trwało tylko kilka minut
Pzdr
G |
|
|
|
kobrawerde |
Dodano 28-11-2012 20:30
|
Power User
Posty: 357
Dołączył: 07/05/2008 20:07
|
No to mnie zaskoczyłeś tą pewnie niezamierzoną ale sprytną prowokacją ...z której wynika iż firma NETGEAR to taki mały kłamczuszek :-) więc UWAGA !!! alternatywny FW wgrywamy na własną odpowiedzialność !!! ... może im trochę obroty spadną :-) ...a co ...niech się martwią na przyszłość
pozdro!
Netgear R7000 - FreshTomato Firmware 2023.5 K26ARM USB AIO-64K
Proxmox VE: (Topton X6C) Intel N100, 32GB RAM, 2x2TB SSD / NVMe
VM NAS: Xpenology SA6400 (TCRP: tinycore-redpill.v1.0.1.0.m-shell)
VM VPS: Debian-12.5.0-xfce , Kodi , Jellyfin
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite
|
|
|
|
ulatodar |
Dodano 04-12-2012 00:58
|
User
Posty: 5
Dołączył: 04/12/2012 00:17
|
Pls o pomoc.
Do NETGEAR WNR3500Lv2 wgrałem firmware z v1 - mój błąd.
Próbuje reanimować ruter. Kupiłem kabel chińczyk CA-42 , postępuje zgodnie z instrukcją 1jaa na http://www.openlinksys.info/forum/vie...d_id=14197
Zatrzymuję się na pkt. 4.Otworzy nam się terminal i tutaj włączamy dopiero router włącznikiem z tyłu oraz wciskam CTRL + C dotąd aż pojawi się nam CFE...
Niestety Putty nie reaguje na CTRL+C, zrzut z Putty tutaj http://imageshack.us/photo/my-images/...ttynb.jpg/
Czy coś źle zrobiłem? Czy uda się odratować ruter?
pzdr
ulatodar
Edytowany przez ulatodar dnia 04-12-2012 20:26
|
|
|
|
herkules |
Dodano 24-01-2013 23:35
|
User
Posty: 63
Dołączył: 30/03/2010 10:24
|
Witam
Pechowy dzis dzien . Ustrzelilem swojego nrtgeara 3500lv2 softem od v1. Wiadomo pomaranczowa dioda . Pingi przy stracie sta tylko 3 i potem juz cisza. Wrzucenie softu przez tftp.exe konczy sie na oknie czyszczenia pamieci . Pasek sie nie pojawia i soft sie nie wygrywa ? Kombinowalem z tymi 30s trzymania przycisku reset ale to tez nic nie pomaga. Szybka pilka potrzebny kabel ? Ciezko juz cos takiego kupic
edit
Widze ,że bez kabla sie nie obejdzie. Po tftp nic nie chce wrzucic. Kombinowalem na wszystkie sposoby. Reset przez 30s i pojawiaja sie 4 pingi ale soft sie niechce wrzucic i pod nazwa vmlinuz i z formatem chk. Masakra gdzie teraz taki bael wysmyczyc w Poznaniu na szybkości.
Edytowany przez herkules dnia 25-01-2013 10:17
|
|
|
|
herkules |
Dodano 25-01-2013 11:29
|
User
Posty: 63
Dołączył: 30/03/2010 10:24
|
no wlasnie o tym teraz myslalem . Jeszcze to rozpatrywalem http://allegro.pl/odzyskaj-dane-terminal-dyskowy-usb-dyski-ide-sata-i2968043033.html
Połączony z 30 styczeń 2013 22:34:58:
Dotarlo to cos i lipa . Cisza glucha . Zastanawiam sie czy nie potrzeba jakis innych sterow do tego . znalazlem takie na jakims chinskim portalu ale nie idzie zassac. Dobrze ze to tylko 30zl :/ zamowilem kabel ca-42 oby on ruszyl temat.
Edytowany przez herkules dnia 30-01-2013 22:34
|
|
|
|
misiekmich |
Dodano 01-02-2013 17:44
|
User
Posty: 1
Dołączył: 28/09/2006 21:54
|
Ja kupiłem podobne ustrojstwo:
usb-rs232-uart-ttl-pl2303hx
http://allegro.pl/modul-konwerter-usb-rs232-uart-ttl-pl2303hx-nowy-i2979616109.html
Korzystałem również z Uniteka Y-108, oparty na FTDI Chip.
Nic nie pomaga. Pomarańczowa dioda power, lub delikatnie świeci na zielono. CA-42 na allegro to jakaś chińszczyzna, więc zastanawiam się nad kablem:
"TERMINAL DYSKOWY"
http://allegro.pl/odzyskaj-dane-terminal-dyskowy-usb-dyski-ide-sata-i2991956247.html
Może już ktoś testował taki kabel na WNR3500L v2, dodam że uwaliłem wgrywając chińskie tomato multiwan/dualwan
dzięki!
misiekmich załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
|
|
|
|
Marco76 |
Dodano 01-02-2013 18:55
|
Super User
Posty: 433
Dołączył: 08/03/2007 19:47
|
Terminal dyskowy to zwykły kabel CA-42 a raczej jego chiński klon, tyle, że ktoś obciął wtyczkę a dolutował piny. Jak chcesz płacić za kabel 20 PLN zamiast 5 to spoko.
Z kablami i przejściówkami tego typu jest taki problem, że oparte są na chipie PL2303 który też doczekał się klonów. Producent sterownika pod ten chip (w oryginale) się wkurzył i sterownik sprawdza czy ma do czynienia z oryginałem czy klonem. Rozwiązaniem jest starsza wersja sterownika i/lub poprawna konfiguracja portu.
Ja mam taki konwerter "USB to TTL" jak na foto obok ale kupowałem go jakiś czas temu i napięcia pracy 3,3V / 5V przełącza się zworką.
A sterownik mam w wersji 1.6.1 - znajdziesz go tu: http://monter.techlog.pl/files/downlo...ivers/USB/
Marco76 załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
Edytowany przez Marco76 dnia 01-02-2013 21:41
[small] Pozdrawiam, Monter
Asus RT-N18 + FreshTomato 2019.3 K26ARM USB AIO-64K-NOSMP + ILHM v2
HTPC Chieftec FLYER FI-02BC-U3 + GA-H61N-USB3 + i3-3225 + 4GB RAM + LibreELEC + Xbox DVD Remot
|
|
|
|
herkules |
Dodano 01-02-2013 20:57
|
User
Posty: 63
Dołączył: 30/03/2010 10:24
|
Marco no widzisz nawet na twoich sterach kompletna głusza Przyjechał kabel chińczyk ca-42 z 3 żyłami zielona,niebieska,biała i poszło od strzału . Temat rozwiązany widać klon klonowi nie równy.
|
|
|
|
kamilj |
Dodano 01-02-2013 21:19
|
Moderator
Posty: 982
Dołączył: 28/12/2011 12:24
|
Cytat herkules napisał(a):
Marco no widzisz nawet na twoich sterach kompletna głusza Przyjechał kabel chińczyk ca-42 z 3 żyłami zielona,niebieska,biała i poszło od strzału . Temat rozwiązany widać klon klonowi nie równy.
Sprawdzałeś czy zamiana kabli Tx i Rx pomaga bo u mnie jest własnie na odwrót...
Odnośnie terminali dyskowych z allegro.
Kupiłem jeden i na Win7 sterowniki nie działają za to na WinXP śmiga świetnie...
------------------------------------------------------------------------------
[b] RegulaminOpenlinksys.info v0.1
[url=http://openlinksys.info/forum/viewthread.p
|
|
|
|
Jabol |
Dodano 18-02-2013 13:12
|
User
Posty: 12
Dołączył: 21/12/2012 17:50
|
UWAGA!
W sytuacji gdy komuś zdarzy się uwalić router i nie ma jak go samemu odzyskać A serwis odrzuci mu zgłoszenie urządzenia będącego na 2 letniej gwarancji podając jako powód "wgranie alternatywnego oprogramowania"
Prosze napisać na ten adres mailowy z opisem problemu oraz podaniem nr seryjnego urządzenia.
Najlepiej podczas rozmowy z serwisem zapisać sobie Imię i Nazwisko konsultanta i też podać je w tym mailu.
sales_pl@netgear.com
W tytule umieszczając "Wnr3500l - support"
Osoba odbierająca te @ pracuje w firmie Netgear Polska i postara się szybko załatwić sprawę na korzyść klienta
Edytowany przez Jabol dnia 18-02-2013 13:25
|
|
|