Panowie, proszę o pomoc. W czym problem...
Operator blokuje neta przepuszczając pakiety tylko z określonym TTL, bodajże 52. Podbijamy tę wartość na tomato o 1 i mamy necik na komputerach za routerem. Niestety nie jest tak w przypadku bramki, która jest wpięta w ten sam sposób co PC'ty. Nie łączy się ona wcale.
Spotkałem się już wcześniej z takim problemem u innego ISP. Jedyną wspólną cechą obu przypadków było właśnie stosowanie ograniczeń TTL.
Po wielu próbach wszystkich możliwych ustawień, śmiem twierdzić, że przyczyna leży właśnie tutaj.
Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić dlaczego tak się dzieje, czym różni się pakiet wychodzący z bramki od tego puszczonego z komputera? Idąc dalej - jak sobie z tym poradzić, żeby bramka zaczęła się rejestrować?!
Z PC obok i z routera, ping do bramki daje 250. Czy o to pytasz?
Faktycznie tomato zwraca 64, windowsy 128, ale chyba nie w tym rzecz, bo chyba ustawienie TTL pakietu, który wychodzi WANem leży ostatecznie w kwestii routera (przecież nawet windowsy pomimo wartości 128 jakoś działają).
Edytowany przez koobeza dnia 04-01-2010 18:42
Sam napisałeś że "blokuje neta przepuszczając pakiety tylko z określonym TTL, bodajże 52". Więc skoro windowsy działają i dają 127 to nie w tym rzecz, skoro na ruterze tylko podbijasz ttl. Prawda?
OK. Pogłębiłem moją średnią widzę o czasach życia pakietu i zarządzaniem nim przez tomato. Nie bardzo rozumiałem, że z formularza ttl jest podbijany o żądaną wartość w obie strony. I faktycznie, tak jak mówiłeś, rozchodzi się o TTL zwracany przez bramkę.
PAP2 ustawia go na 250, więc obniżyłem go na routerze o 122 (SIC!) i okazuje się, że akceptowanym czasem, przez nadrzędne urządzenie operatora, jest TTL=128.
Jak wiadomo, nie ma wtedy neta na reszcie urządzeń podpiętych w podsieci.
Zapytam więc, czy istnieje możliwość podbijania TTL dla różnych urządzeń/IPków-MACów/interfejsów o inną wartość każde? Może coś na wzór zamknięcia IPków w klasie, tak jak ma się to przy wirtualnym imq do którego kierujemy ruch. Z kolei dla różnych imq ustalać o jaką wartość ma być zmieniony TTL...
Pytam już z czystej ciekawości, bo mój ISP zgodził się znieść to ograniczenie już po jednym prośbie mailowej. Jak zawsze najprostsze rozwiązania są najlepsze, ale może komuś się przyda, bo nie zawsze jest tak łatwo z operatorem.