Witam, mam problem z dzialaniem gry sieciowej (Lineage 2) podczas dzialania uTorrenta - powoduje on stop-klatki (tzw. lagi), co uniemozliwia plynna gre. Moje ustawienie QoS niestety sie nie sprawdzilo, a jest nastepujace:
Probowalem zmienic w ustawieniach uTorrenta nastepujace wartosci:calkowita liczba polaczen z 250 na 100, liczbe polaczonych peerow na torrent z ~150 na 40, wylaczone mapowanie portow UPnP (wylaczony w ustawieniach routera) i za NAT, ale bez rezultatu.
W tym temacie: http://openlinksys.info/forum/viewthr...post_19377
padla rada, zeby za pomoca skryptu Robsona przydzielic recznie predkosc na port gry (porty gry to 7777 i 2106). Wylaczylem QoS i uruchomilem:
o matko masz 1mbps wysylu i masz problem? ja mam 512kbps na 12 kompow + sciaga router i nie mam problemu. moge na raz sciagac i grac online i nie przytnie nic.
to ile ty ustawiasz sciaganie i wysyl oraz ilosc polaczen ze co przy utorrencie net muli? bo jakos nie widze zebys ustawial jakikolwiek limit na wysyl i ilosc polaczen dla p2p. a to nie sciaganie a wysyl i ilosc polaczen zamula ci kompa kolego.
Router:Unifi Cloud Gateway Max Switch:Netgear MS510TXPP Switch:Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2 Wi-Fi:Unifi U6-Lite - szt. 2 Proxmox VE:i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+ VM #1:Synology SA6400 VM #2:Debian, WWW VM #3: Home Assistant OS
shibby napisał/a:
o matko masz 1mbps wysylu i masz problem? ja mam 512kbps na 12 kompow + sciaga router i nie mam problemu. moge na raz sciagac i grac online i nie przytnie nic.
Ja tez moge sciagac i grac jednoczesnie, jesli mam podlaczony modem od UPC zamiast routera niestety nie moge, bo drugi komputer korzysta przez wifi (glownie www, zadnych p2p/gry online)
Cytat
o ile ty ustawiasz sciaganie i wysyl oraz ilosc polaczen ze co przy utorrencie net muli?
Aktulanie:
max. ilosc polaczen 100
max. ilosc polaczen na torrent 40
liczba slotow wysylania 3
Max d/l: 130kB
Max u/l: 30kB
To sa ustawienia w uTorrencie, ogolnie z internetem nie mam problemu, przegladarka czy sciaganie plikow jest ok (testowalem na filefront/megaupload/files.mail.ru). Problem mam jedynie z gra i tylko gdy korzystam z routera zamiast modemu.
Cytat
jakos nie widze zebys ustawial jakikolwiek limit na wysyl i ilosc polaczen dla p2p. a to nie sciaganie a wysyl i ilosc polaczen zamula ci kompa kolego.
Przed uzyciem skryptu Robsona probowalem ustawiac w QoS -> Traffic manager np. TCP limit na 1000, ale to nie pomoglo. Co do ograniczania ilosci pol. za pomoca skryptu - nie wiem jak to zrobic i na ile ustawic :S
Edytowany przez jzff dnia 18-10-2009 22:15
to pierwsza reguła się liczy. Router idzie regułami od samej góry i jak zakwalifikuje połączenie do kategorii z zakresu 1024-65535 to dalej NIE sprawdza reguł. Dla tego jak tutaj jeden z użytkowników zasugerował aby dać filtr torrenta TCP/UDP na portach 1024-65535 na samą górę uważam za niepoprawne, ponieważ załapie się na to również Twoja gra i będzie jeszcze gorzej.
Priorytety również masz nie tak!
Highest jak już nie dałeś na DNSy to zostaw tylko dla gry, WWW daj na inny priorytet, ponieważ tak jak masz to WWW i gra korzystają z tej samej puli łącza jakie przeznaczyłeś.
Też mam problem z priorytetem dla gry ale zrobiłem to tak:
High--Gry {bo czasami nie łapał jak był pomiędzy innymi dla tego jest na samym początku}
Highest--DNS (0-2kB )
Medium--sip
Low--WWW
Low--DNS (2k+)
Lowest--Torrenty
Koniecznie sprawdź jak sprecyzować filtr dla gry. Ja gram w OpenArena, filtr mam na portach od 26000-30000 tylko UDP i tylko Src czyli port wychodzący ode mnie. Nie dodawałem IP ponieważ z tych portów korzystają czasami też inni gracze z sieci.
No i jeszcze sprawdź czy torrent nie działa na tych samych portach co gra.
Piotrus Pan napisał/a:Priorytety również masz nie tak!
Highest jak już nie dałeś na DNSy to zostaw tylko dla gry, WWW daj na inny priorytet, ponieważ tak jak masz to WWW i gra korzystają z tej samej puli łącza jakie przeznaczyłeś.
Zrobilem tak:
ale to nic nie dalo. Generalnie w QoS -> View Details, klasyfikuje tak jak jest ustawione, tj. polaczenie z serwerem gry High/Highest, wszystkie polaczenia torrenta Class A/Lowest.
Dzisiaj wgralem Kamikaze 8.09 z http://www.gargoyle-router.com/. Mialem dziwna sprawe, pierw wlaczylem gre, nastepnie po chwili uTorrenta na drugim PC i wszystko chodzilo ok. Zrestartowalem PC na ktorym byla wlaczona gra (uTorrent na drugim ciagle wlaczony), po zalogowaniu zaczelo sie z powrotem klatkowanie :S a juz bylem przekonany, ze wszystko w porzadku :P
Koniecznie sprawdź jak sprecyzować filtr dla gry. Ja gram w OpenArena, filtr mam na portach od 26000-30000 tylko UDP i tylko Src czyli port wychodzący ode mnie.
U mnie jest to chyba tylko port 7777 i tcp, tylko jak sprecyzowac ten filtr?
Edytowany przez jzff dnia 22-10-2009 01:54
· Łącznie użytkowników: 24,115 · Najnowszy użytkownik: Ja
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Maniek91PL
06-11-2024 22:37
dzięki !
maxikaaz
29-10-2024 14:27
@Maniek91PL - Administration=> Admin Access, i tam masz "Allow Wireless Access" do zaznaczenia
Maniek91PL
26-10-2024 22:07
siemka! ktoś przypomni co się ustawiało jeśli nie mogę wejść od strony wifi do tomato? od lan działa
overflow2
04-10-2024 17:34
Kupowałem Asusy n10u albo n12d1 ale nie widzę ich, chyba już nie produkują, Chodzi o coś nowego i taniego. Transfery niewielkie.
maxikaaz
04-10-2024 09:38
@overflow2 patrząc po dostępności funkcji w nowych kompilacjach, to chyba nawet WRT54G/GL jeszcze ma OpenVPN, albo jakiś odpowiednik... zależy, na jakie transfery liczysz.
overflow2
30-09-2024 20:53
Jaki aktualnie najtańszy router do tomato do openvpn?
maxikaaz
27-07-2024 15:07
@servee - na początek router do rozebrania i obejrzenia, ciężko wróżyć tak tylko po objawach
maxikaaz
27-07-2024 14:55
@servee - cały kontroler nie pada tak sobie z powodu "zbiegu okoliczności", więc prawdopodobnie gdzieś przepięcie.
servee
25-07-2024 13:33
@maxikaaz: działało, aż pewnego pięknego dnia przestało działać. W tym dniu była też burza, ale to raczej zbieg okoliczności.
maxikaaz
25-07-2024 11:38
@servee - o ile problem jest w obrębie samych wyjść (dławiki, warystory), to naprawialne, ale jeśli w samym SoC - to nienaprawialne ze względu na koszta. A co było przyczyną?