WRT54GL+Tomato=Lagi? :/
|
kedor |
Dodano 01-02-2009 14:16
|
User
Posty: 11
Dołączył: 28/12/2008 02:34
|
Witam, otóż mam pewien problem. Chodzi tutaj o grę online. Wiem, to tylko gra ale każdy czasem chce chwile odpocząć pogrywając w coś ciekawego.
Otóż kiedy podłączam laptopa/pc bezpośrednio do modemu, wszystko chodzi pięknie (0 lagów) natomiast kiedy podłącze pc/laptopa do internetu przez router, zaczynają się problemy, otóż w grze są lagi. Myślałem że to wina prędkości czy coś, ale nawet dając całą prędkość internetu laptopowi, tak czy siak są lagi (przez router oczywiście).
Co najciekawsze nie zawsze one są. Co jakiś czas problemy te znikają. Jest możliwość aby router "wybiórczo" tworzył taki problem? Jest to dość uciążliwe :/ i nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić.
Może to być wina konfiguracji tomato?
PS. Na pewno nie chodzi i prędkość otóż kilka razy zdarzyło mi się ściągać prawie pełną prędkością łącza i lagów nie było.
PS.2. Da się sprawdzić w jakiś sposób jakich portów używa dana aplikacja/gra? Może to wina blokowania portów? :/
Przepraszam za tak prymitywne pytania, ale jestem nowicjuszem jeśli chodzi o sieci domowe
Edytowany przez kedor dnia 01-02-2009 14:17
|
|
|
|
Yaco |
Dodano 01-02-2009 15:09
|
User
Posty: 184
Dołączył: 25/04/2006 12:02
|
http://www.portforward.com/routers.htm tu wyszukaj port na którym gra chodzi i wpisz go do routera, zobacz czy bedzie lepiej
|
|
|
|
kedor |
Dodano 01-02-2009 18:57
|
User
Posty: 11
Dołączył: 28/12/2008 02:34
|
A jeśli danej gry nie ma na liście w tym programie?
Ponieważ nie znalazłem tej gry :/ |
|
|
|
Shanti77 |
Dodano 01-02-2009 20:04
|
User
Posty: 94
Dołączył: 18/06/2008 17:34
|
a co to za gra i jaki masz config?
Edytowany przez Shanti77 dnia 01-02-2009 20:05
|
|
|
|
kedor |
Dodano 01-02-2009 20:14
|
User
Posty: 11
Dołączył: 28/12/2008 02:34
|
dobra znalazlem porty gry, zaraz sprawdzę czy port forwarding coś da.
Tylko takie pytanie, jeśli 2 PC grają w tą samą gre (i używają w takim wypadku tych samych portów) to jak przekierować do każdego z tych pc w sieci?
po prostu dane porty dodać 2 razy do port forwarding wypełniając src adress jako IP kompa z którego wychodzi ?
NP mam 2 kompy o Ipkach:
-192.168.1.100
-192.168.1.101
to powinienem wypełnić
-Src Address-----------Ext Ports-----Int Port---Int Address------Description
-192.168.1.100--------Porty--------------------192.168.1.100---1 PC
-192.168.1.101--------Porty--------------------192.168.1.101---2 PC
?
Narazie podłączyłem 1 PC przez router, i przekierowałem porty do niego, tak czy inaczej w grze są lagi podczas połączenia przez router. :/
Jakieś inne pomysły skąd mogą się brać takowe problemy? :/
Edytowany przez kedor dnia 01-02-2009 20:16
|
|
|
|
dazzler |
Dodano 01-02-2009 22:12
|
User
Posty: 103
Dołączył: 01/04/2006 19:17
|
Napisz jak możesz co to za gra. Jaki konfig urządzeń, czy jest QoS, jakieś skrypty?
Ja w sieci pogrywam tylko w Warcrafta III (DotA) i w grze można ustalić na sztywno port (domyślnie 6112). Nawet jak gramy w 3 osoby każda na innym porcie NET 1Mb to nie ma lagów. Port forawding jest mi jedynie potrzebny, aby móc hostować gry.
Dużo też zależy z jakimi serwerami się łączysz i gdzie jest host gry. |
|
|
|
kedor |
Dodano 01-02-2009 22:29
|
User
Posty: 11
Dołączył: 28/12/2008 02:34
|
Gra nazywa się Cabal.
QoS off. Co masz na myśli konfig urządzeń?
Używam skrypta robsona do podzielenia downloadu i uploadu na 2.
Próbowałem także bez dzielenia.
Ale mnie ciekawi najbardziej to że bywały czasy kiedy nawet po kilka godzin graliśmy razem z bratem (okolo 5h~~) bez najmniejszych lagów, po czym się zaczynały i wyłączaliśmy grę. Teraz już nie ma takich momentów :/
Bynajmniej nie napotkałem na to.
Zrozumiałbym gdyby non stop sie nie dało grac
Edytowany przez kedor dnia 01-02-2009 22:52
|
|
|
|
kedor |
Dodano 01-02-2009 22:31
|
User
Posty: 11
Dołączył: 28/12/2008 02:34
|
Double post. Przez Przypadek
Edytowany przez kedor dnia 01-02-2009 22:36
|
|
|
|
mgregor |
Dodano 02-02-2009 00:54
|
User
Posty: 199
Dołączył: 12/08/2006 10:41
|
Cytat kedor napisał/a:
Używam skrypta robsona do podzielenia downloadu i uploadu na 2.
Bylo: skryptem dzielisz TYLKO download a QoS TYLKO upload. Sprobuj tak. |
|
|
|
Piotrus Pan |
Dodano 02-02-2009 12:22
|
User
Posty: 69
Dołączył: 16/11/2008 02:08
|
Cześć.
To tak:
- Port Forwarding kompletnie nie jest Ci potrzebny. U mnie jest 10 osób na 1 Mb/s przez ten sam router co Ty masz i ja z kumplem gramy razem w Open Arena na tych samych portach bez Port Forwarding i wszystko jest ok.
- Jak masz jakiś skrypt uruchomiony to jeżeli on ma ograniczenie ilości połączeń to, to potrafi nawet powodować całkowity brak możliwości połączenia gierki z netem. Każdy skrypt należy robić jak najkrótszy jak tylko się da.
- QoS-a możesz odpalić i dać osobną regułę na porty tej gierki ale nie musisz.
- Najlepszy bajer polega na tym, że najprawdopodobniej jeżeli chodzi o lagi w różnych momentach to ja doszedłem do wniosku, że skoro to jest WiFi, na zasadzie fali radiowej to na każdą falę działa środowisko. Jak jesteś na skraju zasięgu routera to zwróć uwagę czy dostajesz lagi jak się pogoda zmienia ... to brzmi śmiesznie ale podczas zmiany pogody zmienia się gęstość powietrza i wilgotność. Ja jestem za 3 ścianami i stropem, ledwie co mam sygnał i jak jest tylko wysokie ciśnienie to OA ma problemy z kontaktem z listą serwerów.
Prościej mówiąc, im dalej i im więcej przeszkód na drodze tym więcej czasu zajmuje routerowi i twojemu komputerowi korekcja błędów w komunikacji a gry są na tyle "delikatne" na każde opóźnienia, że możesz to mocno odczuć.
Nie polecałbym zwiększania mocy nadajnika, bo jak wiadomo im większą moc ustawisz tym więcej błędów będzie na połączeniu i właściwie wyjdzie ci na to samo albo nawet gorzej.
Zostaje Ci przysunąć się do routera :-)
Jeszcze jest jedna możliwość, której nikt nie zakładał ale warto sprawdzić, to jest to czy ktoś przypadkiem nie podpina się do was na lewo. Jak masz zabezpieczenie tylko WPA2 to możesz dla spróbowania zmienić hasło na dłuższe i "trudniejsze".
Edytowany przez Piotrus Pan dnia 02-02-2009 12:26
|
|
|
|
Yaco |
Dodano 02-02-2009 13:28
|
User
Posty: 184
Dołączył: 25/04/2006 12:02
|
W Port Forwarding wpisz porty wystarczy dla jednego komputera. Uruchom QoS i zrób tak jak napisał mgregor. Porty gry dodaj do qos w jakiejś klasyfikacji, najlepiej w jednej z wyższych ale nie najwyższej i klasa default najlepiej żeby nie była w klasie gry.
|
|
|