Przekierowanie portów przez VPN
|
Lucjan |
Dodano 07-07-2020 23:28
|
User
|
Witam wszystkich.
Zarejestrowałem się niedawno ale już od dawna tu zaglądam.
Jestem posiadaczem WNR3500L v2 z aktualnym FreshTomato i mam prośbę do mądrzejszych.
Niedawno wykupiłem usługę VPN w niechlubnym celu Torrentowania.
Usługa oferuje przekierowanie portów i to działa ale nie tak jak bym chciał.
Nie za bardzo kumam sieciowy żargon, choć nie jestem już zupełnie zielony.
Choć znam poszczególne elementy to mieszają mi się zależności między nimi
więc prosił bym łopatologicznie. Jeśli dobrze zrozumiałem to port zostanie otwarty
jeśli na komputerze zostanie uruchomiony program który na nim nasłuchowuje . N.p. klient torrenta.
Czyli za nim włączę w tomato VPN najpierw muszę włączyć torrenta. I tak to działa.
Ale w taki sposób muszę zatrzymać ruch na torrencie, zanim nie włączę vpn , a to mnie nie
bawi. Włączenie torrenta po włączeniu VPN nie otwiera portu. Ruch jednokierunkowy.
Jeśli zamiast vpn z tomato użyję aplikacji od dostawcy to po włączeniu torrenta najpierw
świeci na żółto ale za jakiś czas włącza się na zielono czyli prawidłowo.
Jeśli na routerze jest włączony VPN i dodatkowo aplikacja na windows-a to również świeci na zielono ale IP torrentów jest z serwera ustawionego na routerze.
Jak wymusić na routerze takie coś co robi aplikacja na komputerze. UPnP mam włączone i na routerze i w aplikacji. Komunikacja w aplikacji jest oparta o OpenVPN.
Szczegółów konfiguracji nie piszę żeby nie zaśmiecać. Najzwyklejsza bez konfiguracji opcjonalnej.
Pytanie dodatkowe jak skonfigurować Killswitch-a na routerze z tomato jeśli klient OpenVPN jest na komputerze. Nie chodzi o program od dostawcy. Ten ma wbudowany.
Liczę na waszą pomoc bo od tygodnia próbuję to ogarnąć.
Kłaniam się nisko,
Lucjan. |
|
|
|
amikot |
Dodano 08-07-2020 01:08
|
Power User
|
Jeśli używasz VPN tylko do torrentowania, a torrenta odpalasz tylko na komputerze, to właściwie po co ci VPN w routerze?