05 Lipca 2025 06:20:36
Nawigacja
· Strona Główna
· Forum

· Tomato by Shibby
· FreshTomato


Wątki na forum
Najnowsze dyskusje
· Sieć domowa: System...
· Optware na CIFS
· Asus RT-AC56U a Oran...
· [S] Unifi Dream Mach...
· [MOD] FreshTomato-AR...
· Neostrada Biznes - w...
· wnr3500l v2 multicast
· Brak izolacji Guest ...
· [S] Ubiquity Edgerou...
· zmiana dd-wrt na Tomato
· [S] Qnap QSW-2104-2T...
· Komputer Serwer
· Promise VessRAID 184...
· Własna kompilacja t...
· r6400v2 bład przy u...
· drukarka drukuje tyl...
· [S] sprzęt sieciowy...
· Router do światłow...
· [sprzedam] Asus RT-A...
· Netia IPv6
Najpopularniejsze obecnie wątki
· Optware na CIFS [43]
· Sieć domowa: Sys... [9]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
36% [152 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
52% [219 głosów]

Atheros
Atheros
5% [22 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
1% [3 głosów]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [5 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
4% [16 głosów]

Ogółem głosów: 421
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38
Twoje IP
216.73.216.145
Zobacz wątek
 Drukuj wątek
[S] Dysk Seagate surveillance 4TB - nowy
balagaan
Nowe dyski.
Leżaki magazynowe
dla forum przesyłka gratis:
https://www.olx.pl/oferta/dysk-hdd-se...oT3KY.html
po więcej szczegółów
mam 4 szt.
przy zakupie całości 1500 zł.
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
jack78
To nie są leżaki magazynowe tylko dyski z wymiany gwarancyjnej. Podaj numery seryjne w celu sprawdzenia ile zostało gwarancji. Bo ja juz dostałem od WD dysk nowy na wymianę, który nadawał się do ponownego odesłania.

Mikrotik hAP ac2
UniFi AP AC v2
-OFW, UniFi AP PRO- OpenWRT,
Linksys E1000v2 - Tomato-RT-N5x-MIPSR2-116-Hyzoom.4M-Mini
Tenda AC10 - AC1200 OFW
NAS - HP Microserver Gen8 i3-3220T, 8GB RAM 5x 3TB WD RED | Xpenology
 
balagaan
dyski są po gwarancji.
Refuby WD np redy są czarne, a w seageate mają chyba zieloną ramkę.
Tu nie ma żadnej informacji o refub.
Zostały 2
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
b3rok
hmmm są dyski refubrish od WD? ok 2/3 lata temu miałem nieprzyjemną sytuację z dyskami (na szczęście sprzedający finalnie okazał się uczciwy) WD Red - chciałem reklamować u producenta (WD) 1 dysk i podając nr seryjny okazało się, że dysk nie ma gwarancji i że numer seryjny jest jakis dziwny (weryfikacja nr dwóch pozostałych dysków - to samo). S.m.a.r.t weryfikowałem przy 1szym uruchomieniu - były to niby nówki. Potem sprzedający tłumaczył mi się, że to refubrish, ale po skonfrontowaniu z WD okazało się, że WD nie robi refubrish, uszkodzone dyski są wymieniane na nowe (o ile są na gwarancji). Na szczęście sprzedający wymienił mi 3 dyski (1 uszkodzony i 2 dobre) na nowe. Numery zweryfikowalem u WD i teraz już było ok.

Podsumowując - podaj numery, wtedy można zweryfikowac, że dyski mają prawidłowe numery, ale są już po gwarancji.
I. Huawei HG8240 + 1x Netgear r7000 @FreshTomato + Synology DS1512+
II. TP-Link TL-WDR4300 @Obsy OpenWRT Gargoyle
III. TP-Link TL-WDR3600 @Obsy OpenWRT Gargyle
 
mosao
@b3rok: WD przedaje dyski refubrished. Na pewno takie dyski są (czasem?) w nasach z "promo" - smart fabrycznie wyczyszczony (zerowy przebieg), ale naklejka i numer seryjny nie kłamią.
TL-WDR4300 @OpenWrt Barrier Breaker
 
b3rok
Hmmmm, mam maile z 2014, np:

Cytat


Witam,

dziekuje za informacje.

Niestety sprzedawca ten nie ma racji i nie jest warty zaufania.
Ponizej wklejam oficjalne stanowsko firmy WD w sprawie naprawy urzadzen (niestety dostepne tylko po angielsku):

Western Digital does not repair or recommend repair services for our drives. Any repair services performed on a WD drive will void the warranty.

oraz

Western Digital does not sell or replace circuit boards
for our hard drives nor are we aware of any other companies that sell them. Replacing the circuit board on a hard drive is not a recommended method for recovering data or drive functions as this will void the warranty on the hard drive.
(zrodlo: wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a...l/a_id/70/ )
Link nie działa Sad.
Zaden oficjalny dystrybutor firmy WD nie podejmuje sie naprawy urzadzen. Urzadzenia wadliwe sa zwracane bezposrednio do nas, bez jakejkolwiek ingerencji w sprzet.

Tak jak juz wczesniej informowalem, dane znajdujace sie na naklejce nie pokrywaja sie z danymi z naszej bazy danych (numer seryjny, data produkcji).

Z Wyrazami Szacunku,


Podsumowanie pozostaje bez zmian - warto zweryfikować u producenta nr seryjne. Oczywiście piszę o WD. Nie wiem jaką politykę ma Seagate.
Edytowany przez b3rok dnia 10-10-2017 17:55
I. Huawei HG8240 + 1x Netgear r7000 @FreshTomato + Synology DS1512+
II. TP-Link TL-WDR4300 @Obsy OpenWRT Gargoyle
III. TP-Link TL-WDR3600 @Obsy OpenWRT Gargyle
 
balagaan
są podróbki WD które ciężko odróżnić - głównie purple
Najprościej sprawdzić po SN gwarancję, można to zrobić na stronie producenta.
WD nie sprzedaje refub, jednak każdorazowo przy reklamacji wysyłają refuba.
miałem chyba z 5 wd red 3 TB i każdy mi padł do 10tyś/h, w ciągu tygodnia miałem refuba u siebie. Oni chyba ich nawet nie sprawdzają.
Z serwisem seagate nie miałem jeszcze okazji działać.
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
jack78
Mam podobne doświadczenia z WD.
Kupiłem nowy WD Red 3TB, po 4 miesiącach pokazały się 4 bad sektory. Wysłałem na gwarancję bezpośrednio do WD (nie przez sklep) dostałem do tygodnia refurba, w pierwszym dniu, po sprawdzeniu przez NAS wywaliło mi 3 niestabilne sektory, tak pracowałem przez prawie rok, ale w końcu zacząłem się bać o dane (RAID 5) i zamówiłem ponowną wymianę dysku, ale z dostawą przed wysłaniem uszkodzonego - trzeba mieć do tego kredytówkę i najpierw zakładają blokadę na wartość nowego dysku, wysyłają kolejnego refurba, a my mamy 30 dni na zwrot. Jak się spóźnimy to pobierają z karty kredytowej zablokowaną kwotę.
Jedno ostrzeżenie - zanim wyślemy dysk twardy na wymianę, to robimy sobie printscreen ze strony WD z okresem pozostałem gwarancji. Bo nowy dysk potrafi przyjść z 30 dniową gwarancją i czasem ją przedłużą o czas jaki pozostał na odesłanym dysku, a czasem ktoś wymaże dysk i zapomni przedłużyć gwarancję. Mnie ją przedłużali "na słowo", bo sobie zapomnieli sprawdzić ile zostało. Napisałem im że było jeszcze 2 lata i o tyli mi przedłużyli.

Ogólnie mam bardzo dobre zdanie o obsłudze gwarancyjnej przez firmę WD. Wysyłamy do Polski, ale korespondencję prowadzimy po angielsku. Z Seagate również miałem do czynienia, ale już tak miło nie wspominam.

Mikrotik hAP ac2
UniFi AP AC v2
-OFW, UniFi AP PRO- OpenWRT,
Linksys E1000v2 - Tomato-RT-N5x-MIPSR2-116-Hyzoom.4M-Mini
Tenda AC10 - AC1200 OFW
NAS - HP Microserver Gen8 i3-3220T, 8GB RAM 5x 3TB WD RED | Xpenology
 
balagaan
Została 1 szt.
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
Przejdź do forum
Zaloguj
Wprowadź adres e-mail lub nazwę użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
· Gości online: 71

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 24,126
· Najnowszy użytkownik: goldi111
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

amikot
13-06-2025 19:58
to forum wygląda na martwe Sad

Maniek91PL
15-05-2025 19:35
witam! było coś gdzieś o obsłudze asus mesh w tomato moze? chętnie bym przetestował u rodziców

servee
24-01-2025 18:18
Światłowód + mediakonwenter. Ekranowana skrętka nie jest wymagana, taką sytuację już zastałem. Zamierzam ją wymienić na zwykłą. Da to coś?

shibby
17-01-2025 07:45
a ta skrętka ekranowana o której piszesz to jakiś wkopany przewód do bramy/furtki/kamer
y zewn? Jak tak to jego też przez zabezpieczenie podepnij.

shibby
17-01-2025 07:43
no to pora zabezpieczyć kable LAN zabezpieczeniami przeciwprzepięciow
ymi - tanio nie będzie. Jak przychodzi ci internet? Skrętką czy światłem? Jak skrętką to zacząłbym od tego.

servee
12-01-2025 12:52
Ponownie padły mi wszystkie porty sieciowe w routerze - to już 3-ci w 6 m-cy. Podejrzany to ekranowana, nieuziemiona skrętka - 12mb. Czy jest to możliwe?

dawidt
21-12-2024 01:09
siema Grin

Maniek91PL
06-11-2024 22:37
dzięki !Grin

maxikaaz
29-10-2024 14:27
@Maniek91PL - Administration=> Admin Access, i tam masz "Allow Wireless Access" do zaznaczenia

Maniek91PL
26-10-2024 22:07
siemka! ktoś przypomni co się ustawiało jeśli nie mogę wejść od strony wifi do tomato? od lan działa

122,513,339 unikalnych wizyt