23 Kwietnia 2024 16:11:43
Nawigacja
· Strona Główna
· Forum

· Tomato by Shibby
· FreshTomato


Wątki na forum
Najnowsze dyskusje
· konfiguracja router ...
· Jaki router kupić? ...
· Szukam zaproszenia n...
· [Howto] Xpenology na...
· dodatkowe złącza s...
· RT-N18U - nie można...
· Asus TUF-AX3000_V2 p...
· [MOD] Tomato64 (x86-64)
· Firewall nie zawsze ...
· [MOD] FreshTomato-AR...
· Optware na CIFS
· RT-AX56U - Status kl...
· [MOD] FreshTomato-MI...
· Multiroom N z wykorz...
· [S] Asus RT-AC68U E1
· [S] ASUS RT-AC68U
· Rozłączanie klient...
· serwer VPN za wan'em
· Przejscie z dyndns f...
· WDR3600 i problem z WAN
Najpopularniejsze obecnie wątki
· Jaki router kupi... [551]
· Szukam zaproszeni... [16]
· konfiguracja rout... [8]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
36% [151 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
52% [216 głosów]

Atheros
Atheros
5% [22 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
1% [3 głosów]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [5 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
4% [15 głosów]

Ogółem głosów: 416
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38
Twoje IP
3.230.143.213
Zobacz wątek
OpenLinksys » :: OPROGRAMOWANIE :: » Pozostałe firmware
 Drukuj wątek
Asus ac56u overclocking na najnowszym sofcie Merlin
lovelas1988
Witam, posiadam router asus ac56u, wczoraj zainstalowałem najnowsze oprogramowanie od Merlina 380.65 i mam problem z ustawieniem na stałe overclockingu na 1200 @ 800. Wpisując komendy poprzez putty/telnet wszystko działa jak należy, niestety po restarcie/wyłączeniu routera wracają wartości domyślne. Jest na to jakiś sposób ?
 
jurekk
na toamto sa skrypty w Administration scrits init ,faierwall itd na Rmerlinie tez mozesz to odnazlesc , nie pamietam gdzie , ale poszukaj wtedy jak zapodasz te zmienne do nvram to przy kazdym restarcie bedzie je wczytywać
ea6500v2 @Ac66u_B1 @1000 Aimesh
ea6700v cfe (custom) @AC66u_B1 node
node Aimesh,
 
lovelas1988
Robiłem to tak :

Uruchomiłem router w tryb recovery i poprzez narzędzie asusa zainstalowałem oryginalny ofw

Czyszczenie nvram + instalacja merlina 380.65

Odpalenie telnet + komendy w putty.


nvram set clkfreq=1200,800
nvram commit && reboot


Szczerze powiedziawszy to nawet nie wiem gdzie tego szukać..
 
jurekk
nie ma maktualnie merlina zainstalowanego
a to mi np google wypluło
https://www.snbforums.com/threads/help-asuswrt-merlin-services-start-script-not-working-after-hard-reboot.13562/

z tego co kojarze on te scrity w jjfs przechowuje
patrz ja kobsluga ledow np w merlinie
wiec daltego mi nie pasuje merlin bo niby mozna to samo co w tomato a wydajnosc wieksza ale w tomato to latwiejsze raczej choc to moze kwestia przyzwyczajenie
https://github.com/RMerl/asuswrt-merlin/wiki/Scheduled-LED-control
ea6500v2 @Ac66u_B1 @1000 Aimesh
ea6700v cfe (custom) @AC66u_B1 node
node Aimesh,
 
Adooni
juz na forum inni tez o tym pisali ze w najnowszym sofcie Merlina nie dziala OC Sad

ja na szczescie uzywam tomato Smile
Orange 300/50 Mb/s + ONT Terminal
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 23.X-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
lovelas1988
Właśnie o tym czytałem, że od którejś wersji merlina jest z tym problem, niby było jakieś obejście ale tylko na chwilę.

Wczoraj próbowałem z tomato ale niestety miałem problem z montowaniem daty na ext3 i się w końcu poddałem jak zobaczyłem ile tego wszystkiego jeszcze potrzebuję by móc torrenty pobierać bezpośrednio na dysk Grin

Panowie dziekuję za pomoc Wink
 
jurekk
https://openlinksys.info/forum/viewthread.php?thread_id=20829&rowstart=180#post_161101
tylko to wklejasz w Admnstrtion/Scritps /init i zaspisujesz

dysk formatujesz w tomato lub zewntrznym programem w ext4 i dajesz mu label nas

a zakadce torent wpisujesz w odpoiwiednie miejsce lokalizacje pobiernia /nas i to wszystko Grin
ea6500v2 @Ac66u_B1 @1000 Aimesh
ea6700v cfe (custom) @AC66u_B1 node
node Aimesh,
 
Adooni
duzo osob ma "wyzwanie" ze sformatiowaniem dysku ja wiec polecam sciagnac i zrobic bootowany Hirens boot CD i z niego uzywac gparted do ustawienia partycji.

tak jak powyzej kolega napisal - ustawienie tomato nie jest skomplikowane problem ze soft producenta jest coraz bardziej robiony dla malp :) i czasami przeraza jak cos trzeba ustawic.

ja w 2011 to tez nie wiedzialem jak zamontowac dysk a teraz to sobie nie wyobrazam na sofcie producenta pracowac. Ja to raz na nim odpalam aby sprawdzic czy gui wstanie tak zeby wiedziec ze roter jest OK i od razu tomato wgrywam.

mam jeszcze 2 routerki w rodzinie postawione i sa w 100% bezobslugowe, stabilne jak skala.

jak nie potrzebujesz multiWAN to polecam wgrac tomato v132. Ja uzywam MultiWAN i lubie testowac nowe wersje wiec wgrywam najnowszą ale nie bylo lepszej/bardziej stabilnej niz v132.

co do montowania dysku to jak powyzej napisano Admnstrtion/Scritps /init
oczywiscie partycje opt (ext2) i nas (ext3/4) muszą być fizycznie na dysku.

sleep 10

/bin/mount LABEL=opt /opt
/bin/mount LABEL=dane /nas

Orange 300/50 Mb/s + ONT Terminal
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 23.X-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
lovelas1988
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi, dzięki Wam wszystko stało się o wiele prostsze. Smile

Zaraz instaluję Tomato i działam Smile

Adooni MultiWan nie jest mi potrzebny dlatego faktycznie zainstaluję tę polecaną przez Ciebie wersję v132.

Czy oprócz tego co napisaliście coś jeszczę muszę instalować by wszystko działało?
 
jurekk
Adooni a sprobuj tego skryptu od kille72

if [ ! -e /var/run/firstrun ]; then
echo "firstrun" >> /var/run/firstrun
echo "LABEL=opt /opt ext4 defaults 0 1" >> /etc/fstab
echo "LABEL=nas /nas ext4 defaults 0 1" >> /etc/fstab
fi

w inicie oczywiscie bez zadnych slipow;-) i tu jest bonus bo automontowanie trzeba miec zaptaszkowane i jak wlozy sie jakis pen do huba usb to go za automatu montuje do tmp a niezaelznie jak ktos sie lubi bawic to pojawija sie pola ze skryptami zaladuj po montowaniu i po odmontowaniu
wiec proponuje przetestowac ten sposob co ja pisze mntowania w sposobie co Adoani podaje trzeba koniecznie odznaczyc w automontowaniu ptaszka w zakadce usb tomato

Połączony z 20 luty 2017 16:52:04:
a zakaldce firewall dajesz

sleep 5
service dlna restart

to bedziesz mial dlna ciagle w pogotowiu ;-)
Edytowany przez jurekk dnia 20-02-2017 16:52
ea6500v2 @Ac66u_B1 @1000 Aimesh
ea6700v cfe (custom) @AC66u_B1 node
node Aimesh,
 
lovelas1988
Super.

Zaraz przechodzę do działania Smile

Jeszcze powiedzcie mi proszę jaka aplikacja na androida będzie współpracowała z tomato bym mógł pobierać zdalnie na dysk i czy jest jakaś instrukcja do tego na forum?

Z tym Overclockingiem na tomato jest ok? Używacie może jakiegoś wentylatora do zmniejszania temperatur CPU ?
 
jurekk
Kojarze ze adooni tu ostro dzialał z podkrecanie mac56u t ci to wyluszczy moze ;-)
jak mialem ac56u to go podgonilem na 1200 ale pamieci mi nie poszły na 800 tylko mniej choc miale mniby najnowasze cfe
ale próbnie bo co to daje jak mam lacze 70/7 ;-) starcza mi to co mam a podkrecanie to jednak ryzyko jakies jest choc nikt ne pisal by spalil router dwa jednak pewnie energii wiecej
jak ci pobiera na maks lacza to cie nie trza go podganiac a jesli juz to procek bo pamieci to niewiele daje a mozna sobie podbno zablokowac router
a ta aplikacja to iw windowise i androidzie mozna uzywac
https://sourceforge.net/projects/transgui/

ps
ptaszka zaznacz w Adwanced \Miscellaneous przy ctf bo domyslnie t ojes t wyloczone lubi sie klucic QOS
to ci da okolo 50% poweru na wanie
ea6500v2 @Ac66u_B1 @1000 Aimesh
ea6700v cfe (custom) @AC66u_B1 node
node Aimesh,
 
Adooni
ogolnie to z OC jest tak ze z i bez mam roznice max 2C. Bez podkrecania 83C z podkrecaniem 85C i nie uzywam zadnego wentyla i sptrabilny router jak skala ani jednej zwiechy.

Faktycznie podkrecanie RAM tak naprawde nic nie daje ale proc to juz inna sprawa.

jak zainstalujesz wentylator z tyly routerka to powinnienes zejsc ponizej 60C - ja tak mialem do testow (120mm zamocowany opaskami z tylu routerka) ale wrocilem na pasywne 85C.
Orange 300/50 Mb/s + ONT Terminal
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 23.X-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
lovelas1988
Panowie jurekk i Adooni bardzo dziękuję Wam za pomoc w skonfigurowaniu tomato na rt ac56u Smile

Podkręcenie na 1200,533 działa stabilnie, ok 80-85 stopni, transfery wzrosły i jestem bardzo zadowolony. Wszystko działa elegancko na wersji v138 z poprawkami od kille72.


Pozdrawiam Grin
UPC 500Mb/s + Compal Connect Box (bridge)
ASUS RT-AC56U - OFW
USB HDD - Toshiba Canvio 2 TB
 
ARCZI
Tzn, że na najnowszym oprogramowaniu merlin nie podkręci się procesora nawet do 1000 MHz ?.

Połączony z 02 grudzień 2018 15:39:38:
Po wpisaniu komendy w putty robi sie 1000 mhz, ale po restarcie powraca do 800 Sad czy po wpisaniu komendy bez restartu routera częstotliwość sie odrazu zwieksza ? Co zrobić aby nie wpisywać jej za każdym razem ?.
Edytowany przez ARCZI dnia 02-12-2018 15:39
---------------------------------------------------------------
ASUS RT-AX88U \ QNAP TS-251+-8G
---------------------------------------------------------------
 
jurekk
to nie takie proste w Rmerlinie
musisz utworzyc dysk partycje opt , zainstalować entware na nim przy okazji, potem nano i pisać skrypty ( na pewno są w necie) , dlatego tak lubimy tomato ;-)
ea6500v2 @Ac66u_B1 @1000 Aimesh
ea6700v cfe (custom) @AC66u_B1 node
node Aimesh,
 
ARCZI
Aha ale jak podkrece go komendą z putty to bedzie do póki go bie zrestaruje tak ?
---------------------------------------------------------------
ASUS RT-AX88U \ QNAP TS-251+-8G
---------------------------------------------------------------
 
Adooni
nie do czasu wyczyszczenia nvram co czasami sie robi robisz przy wgrywaniu nowego softu.

Po zwyklym resecie czy update softu bez czyszczenai nvram pozostaja ustawienia podkrecone Smile

tz tak jest w tomato na merlinie nie testowalem
Orange 300/50 Mb/s + ONT Terminal
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 23.X-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
ARCZI
na merlinie mam do czasu restartu routera.

Połączony z 07 grudzień 2018 17:25:54:
Moze ktoś z Was bylby w stanie mi pomóc i wyjaśnić jak zrobic to aby router przy restarcie miał 1000 Mhz.
Chodzi o wydanie polecenia

nvram set clkgreq=1000,533
Edytowany przez ARCZI dnia 07-12-2018 17:25
---------------------------------------------------------------
ASUS RT-AX88U \ QNAP TS-251+-8G
---------------------------------------------------------------
 
jurekk
wstaw swoje czyli 1000,533 bo tego nie zmienisz i włącz jffs i sformatuj - tam jest odpowiednia zakładka ku temu

https://www.snbforums.com/threads/overclocking-on-asuswrt-merlin-378-56_2-rt-ac68u-and-rt-n66u.28043/page-2#post-217468
ea6500v2 @Ac66u_B1 @1000 Aimesh
ea6700v cfe (custom) @AC66u_B1 node
node Aimesh,
 
Przejdź do forum
Zaloguj
Wprowadź adres e-mail lub nazwę użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
· Gości online: 8

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 24,117
· Najnowszy użytkownik: Ja
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

tamtosiamto
23-04-2024 12:35
modem bez smilocka?

man1
22-04-2024 23:27
Czy próbował ktoś uzywac karty voice (z nolimit GB) od tmobile w modemie /routerze? Da się jakoś to zrobić? Bo u mnie neta brak. E3372 Sad

tamtosiamto
31-03-2024 12:54
Wesolego jajka wszytskim forumowiczom Grin

tamtosiamto
28-03-2024 23:24
tak, tak zgadza sie, ale ja pytam o wykluczenie noda na guest network w first set, i to nie dziala

Adooni
24-03-2024 13:16
Guest network is currently designed to allow the first set of each band (2.4G, 5G, 5G-1) available to the AiMesh node

tamtosiamto
24-03-2024 03:03
ale w 1 jest opcja do wyboru - dla calej sieci albo rutera only i wlasnie o tym mowie, ze nie dziala

Adooni
23-03-2024 16:31
w dokumencie asusa jest ze wlasnie dla 1 ma dzialac na nodach tez

tamtosiamto
23-03-2024 15:39
tak, ale nie zmienia to faktu, ze w pierwszej nie dziala wylaczanie aimesh dla goscinnej( a powinno), czyli jest jakis bug. Mam start soft, bo to dsl-ac68 ktory nie jest juz updateowany

Adooni
22-03-2024 18:07
nie, 1 wsza bedzie wszedzie trzeba 2ga zrobic dla kazdego pasma te nie sa przenoszone

tamtosiamto
19-03-2024 19:57
czyli jak mam jedna siec goscinna to powinno dzialac separowanie gosci od noda -a nie dziala Smile

71,261,353 unikalnych wizyt