Od jakiegoś czasu, zauważyłem, że w sieciach bezprzewodowych nie widać u mnie sieci w paśmie 5G.
Na routerze wszystko jest odpowiednio skonfigurowane i włączone, przywracałem już tomato do ustawień default, włącznie z instalacją najnowszej wersji, 132 z zaznaczoną opcją clear NVRAM.
Zarówno w telefonie jak i w laptopie mam kartę sieciową wspierającą standard AC, ale oba urządzenia nie widzą sieci 5G.
czy jest możliwe, że w routerze uszkodził się moduł odpowiedzialny za to? ew jak inaczej można przetestować, czy router jest sprawny?
Uruchom cmd: ping -t adres routera, wyczyść nvram. Po wstaniu systemu stabilny ping , ponowne uruchomienie r7000 (ważne) i dopiero teraz można wprowadzać ustawienia.
Zrobiłem to na stabilnym systemie.
Zasadniczo, zrobiłem to tak:
1. z poziomu administration->Configuration wybrałem "Erase all data..."
2. Router się zrestartował, ustawiłem IP dla WAN, net zaczął stabilnie działać, sprawdziłem konfigurację wifi (jest domyślna) w sieciach wifi widzę tylko tomato24
3. Ustawiłem ponownie WiFi po swojemu, oba zakresy włączone, widać tylko ssid z sieci 2,4
4. Ściągnąłem najnowszy firmware 132, miałem 131, dałem upgrade z wyczyszczeniem NVRAM, po wstaniu routera, na czystych, niezmienionych niczym ustawieniach, nadal widać tylko 2,4
5. konfiguracja żeby działał net
6. założenie powyższego tematu na forum
niestety zmiana regionu nie pomogła.
Ale zrobiłem coś innego tj:
1. Powrót do firmware oryginalnego Netgear - wg instrukcji Shibbiego - po restarcie 5g działa
2. Upgrade firmware Netgear do najnowszej wersji - 5G działa
3. Powrót do Tomato wg instrukcji Shibbiego, firmware 132 - 5G działa
4. konfiguracja IP dla interfejsu WAN - 5G działa
5. zmiana SSID dla 2,4 i 5G z tomato24 i tomato5 na bourne_dom i bourne_dom5 + zabezpieczenia WPA/ WPA2 personal TKIP/AES dla 2,4 i WPA/WPA 2 Personal AES dla 5G i... 5G przestaje działać...
i bądź tu mądry... dioda przy 5G się świeci
6. w międzyczasie zrobiłem jeszcze raz upgrade do 132 z czyszczeniem NVRAM i niestety dalej widzi tylko 2,4.
Połączony z 20 październik 2015 11:30:49:
kolejna próba
1. powrót do firmware Netgear i reset z przycisku
2. flash firmware inicjacyjnego
3. flash firmware 132 z zaznaczeniem czyszczenia NVRAM 5G brak
4. reset ustawień za pomocą przycisku - 5G brak.
i udało się, dzięki koledze balagaan - zmieniłem region dla 5G na polska i zadziałało...
Edytowany przez bourne dnia 20-10-2015 11:30