Witam wszystkich.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem nowicjuszem w temacie linuxa a co za tym idzie tomato też z początku było dla mnie jak ufo.
Dostałem w swoje ręce router Netgear WNR-3500Lv1 z wgranym tomato w wersji 88 Big-VPN PL. Zapewniano mnie że ma wbudowanego klienta torrent bo w sumie głównie po to go chciałem. Oczywiście okazało się inaczej bo Big-VPN ma tylko gui.
Walczyłem z tematem prawie 2 tygodnie (oczywiście z przerwami ;o) czasem już rezygnacja sięgała chęci pozbycia się sprzętu i zainwestowania w gotowe rozwiązania typu ASUS RTN-56U - fajny wygląd i niby mocny, cena w miarę, ale czytając opinie na forach to też nie było różowo.
Nigdy nie lubiłem rozwiązań typu wszystko jest ale nie wiadomo jak ustawić - a w tomato czytając fora trochę tego jest i trzeba mieć tajemną wiedzą jak to i owo zrobić wklepując komendy w skryptach, bo w interfejsie graficznym nie wszystkie opcje są do zrobienia.
Tak więc wytrwale drążyłem temat tomato i mimo mojej niewielkiej wiedzy, posiłkując się turtorialami z forum udało mi się co następuje:
Wgrałem tomato-K26USB-1.28.RT-MIPSR2-102-PL-BT-VPN (wcześniej za nim wyszła 102 to miałem 101 po angielsku)
na podpiętym pendrivie 32 GB Kingstone DT micro (malutki i prawie niewidoczny po podpięciu do 3500L) według tutków założyłem partycje EXT2 przez telnet, wszystko poustawiałem i o dziwo wszystko nawet fajnie działa (ftp, transmission, DLNA)
Co do transmission to szału nie ma ale jestem świadomy tego że Pen kingston demonem prędkości nie jest i może mieć znaczący wpływ na osiągi w transission.
Ale założenie było takie aby pobierać torciki bez udziału buczącego kompa i nie wprowadzać dodatkowego hałasu generowanego przez nośniki magnetyczne.
Nie zależy mi tak bardzo na błyskawicznym pobraniu tego i owego. Byle skutecznie, bez hałasu i plątaniny kabli, dodatkowych zasilaczy itd, itp!
Mam zamiar jeszcze potestować na wydajniejszych penach.
No dobra przydługi i nudny wstęp...