jestem laikiem, ale postaram sie przedstawic sprawe w miare przejrzyscie.
Otoz jak wiadomo LiveBox (tutaj ze starszym softem i nawet nie chce sie upgradnac) czesto lubi sie zawieszac, a jedyna mozliwoscia przywrocenia internetu jest fizyczne odlaczenie LiveGrozy od zasilania i podlaczenie go. Niestety jednak nie zawsze moge sobie zapezwnic fizyczny dostep do urzadzenia. Zauwazylem, ze podczas zwiechy router odpowiada jednak doskonale na ping. Czy istnialaby mozliwosc restartu urzadzenia za pomoca np. telnetu?Pytam o to, bo mam dzialajacy skrypt wykorzystujacy telnet do zmieniania IP w nowym sofcie Liveboxa. Czy daloby sie taki skrypt jakos skompilowac, by mozna go bylo uruchamiac 2 kliknieciami z poziomu windowsa, tak jak dziala ten skrypt na zmiane IP?
Dodam, ze skrypt powinien dzialac na starej wersji oprogramowania. Ma to znaczenie, bo przykladowy skrypt na zmiane IP dziala tylko na nowym sofcie.
Druga sprawa:
na wakacje chcialbym zabrac swojego RTN-10 do domu i podlaczyc go do kabla sluzacego do podlaczenia Router-PC. Czy RTN-10 ogarnie ten kabel? Czy ewentualnie jest jakies urzadzonko zmieniajace typ kabla. Chcialbym uniknac wymiany koncowki, bo po wakacjach znowu musialbym ja zmienic...
Dziekuje Wam za odpowiedzi, a takze za pomoc, ktorej udzielaliscie mi wczesniej.
EDIT:
Troche poczytalem i przerobilem skrypt reconnectujacy na rebootujacy. Nie sadzilem, ze mi sie to uda ;)
A co do RTN-10, to przypomnialo mi sie, ze iscie prawdopodobne, ze juz jest podlaczony do Liveboxa kablem nieskrosowanym
Przepraszam zatem za zamieszanie, temat wydaje mi sie, ze mozna zamknac. Dla przyszlych pokolen uzywajacych google, podam skrypt na reboot. Skrypt dziala na nowym, jak i starym oprogramowaniu LiveBoxa.
Fajne.
Ale Livebox potrafi się zawiesić w różny sposób. Czasem nie odpowiada nawet na pingi. Mój raz osiągnął taki stan zawieszenia, że nawet to podświetlane logo TP z boku przestało pulsować i świeciło światłem ciągłym .