WRT54G+Tomato+DialNetPPPoE - rozłączenia
|
MDW |
Dodano 18-10-2010 14:55
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Hej!
Od niedawna mam DialNet 2mbit (dynamiczne IP) z Dialogu. Dali mi standardowy ich modem ADSL ASMAX. Za modemem mam router Linksys WRT54G-TM z Tomato 1.27 (kupiony tutaj http://allegro.pl/linksys-wrt54g-tm-r...33235.html). Tomato mi się podoba i wszystko ruszyło bez problemów. Fajnie działa ale... własnie, zawsze jest jakieś "ale".
W mieszkaniu w którym mam ten net jeszcze nie mieszkam. Będę się przeprowadzał za 2-3 tygodnie. No ale wpadam tam co 1-4 dni. No i zauważyłem, że czasem jak przychodzę to nie ma netu. Jedynym ratunkiem na to jest wyłączenie z prądu i ponowne włączenie modemu. Bywało, że nawet po 5 dniach net jeszcze był, a wczoraj na przykład już po jednej dobie od ostatniego używania netu nie było.
Dzwoniłem do Dialogu ale jak oni usłyszą, że jest za modemem router to od razu jego obwiniają za wszystko. Sam poGOOGLEałem i widzę, że to nie jest tylko mój problem. Linksys z Tomato i połączenie PPPoE bywa problematyczne. Trochę się tych wątków naczytałem ale takiego ostatecznego rozwiązania nie znalazłem. Wszystkie wątki były raczej stare (2007-2008) więc pomyślałem, że skoro jest to dosyć znany problem to może jest już jakieś rozwiązanie tylko jakoś nie mogę na nie trafić na Google.
Dodam, że "Connect Mode" mam oczywiście na "Keep Alive" i pod tym "Check Interval" na domyślne "30 seconds". Może zmiana tego "Check Interval" na mniejszą wartość pomoże? To może mieć wpływ?
Czy ktoś spotkał się z rozwiązaniem tego problemu? Czy da się coś zrobić żeby Linksys WRT54G-TM z Tomato 1.27 na Dialog PPPoE działały bez tego losowego tracenia połączenia?
Będę bardzo wdzięczny za jakieś porady. |
|
|
|
shibby |
Dodano 18-10-2010 15:04
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
oczywiscie wiesz ze dialog to net wdzwaniany ktory sam co jakis czas sie rozlacza (tak jak neo) a przy ustawieniu keep alive laczy sie ponownie. Zmienia sie wtedy tylko ip.
zwroc uwage czy masz modem zsynchronizowany (dioda adsl ma palic sie swiatlem stalym). Mozesz tez w tym momencie podpiac komp pod modem, skonfigurowac polaczenie szerokopasmowe i zobaczyc czy dziala. Mozesz tez podpiac sie do routera i zobaczysz w ogole co pisze w logach bo bez tego ciezko cokolwiek powiedziec.
Ten routerem asmaxa (tak tak to router tylko ustawiony w tryb bridge) jest pozadny. Sam go mam od 3ch lat. Wczesniej mialem dialog 6mbps, teraz 10mbps i nigdy nie mialem z nim problemow.
Polaczenie mam ustawione tak jak ty czyli pppoe, login, haslo, jakas nazwa (ja mam wpisane dialog), keep alive, 30, mtu default i wszystko gra jak nalezy.
Moze to i wina routera - zrob czyszczenie nvram i ustaw wszystko od zera. Wgraj tez tomato 1.28.
Edytowany przez shibby dnia 18-10-2010 15:05
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
MDW |
Dodano 18-10-2010 15:43
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Dziękuję bardzo za szybką i całkiem konkretną odpowiedź.
Cytat shibby napisał/a:
zwroc uwage czy masz modem zsynchronizowany (dioda adsl ma palic sie swiatlem stalym).
Z tego co pamiętam (nie jestem teraz w nowej chacie) to jak netu nie ma to wtedy dioda ADSL szybko miga. A jak jest po wyłączeniu i włączeniu to już nie pamiętam ale mam wrażenie, że już świeci światłem ciągłym (ale tego drugiego nie jestem pewien).
Cytat shibby napisał/a:
oczywiscie wiesz ze dialog to net wdzwaniany ktory sam co jakis czas sie rozlacza (tak jak neo) a przy ustawieniu keep alive laczy sie ponownie. Zmienia sie wtedy tylko ip.
W związku z tym może gdzieś tam ustawić żeby robił reconnect jakoś tak powiedzmy o 5:00 rano? Wtedy będzie wiadomo, że nie zrobi reconnect w ciągu dnia. Da się tak w Tomato zrobić?
Cytat shibby napisał/a:
Mozesz tez podpiac sie do routera i zobaczysz w ogole co pisze w logach bo bez tego ciezko cokolwiek powiedziec.
Domyślam się, że Tomato gdzieś tam ma jakieś logi. Jeszcze nie jestem obeznany z Tomato. Jak jutro tam będę i netu znów nie będzie to rzucę okiem na te logi.
Cytat shibby napisał/a:
Moze to i wina routera - zrob czyszczenie nvram i ustaw wszystko od zera. Wgraj tez tomato 1.28.
Nie bardzo wiem jak się ten NVRAM czyści. Z tego co znalazłem do tej pory to trzeba się logować przez Telnet. Hmmm... Średnio się w tym orientuję. Jakby gdzieś był jakiś łopatologiczny opis to byłoby fajnie.
Edytowany przez MDW dnia 18-10-2010 15:49
|
|
|
|
kebas |
Dodano 18-10-2010 19:10
|
User
Posty: 35
Dołączył: 21/04/2007 18:39
|
Też miałem podobne problemy na tym łączu. Zawitała nawet u mnie ekipa z dialogu, popatrzyli na te zwoje kabli ze zdziwieniem i poszli mówiąc, że wszystko w porządku. Poradziłem sobie z tym usuwając filtry do lini telefonicznej, które dostałem z zestawem do instalacji. Od tamtej pory nie mam problemów z rozłączaniem i chwilowymi brakami w łączności. Mój modem speedstream 4100.
Asus RT-N16 + tomato-K26USB-1.28.RT-N5x-MIPSR2-130-AIO
|
|
|
|
shibby |
Dodano 18-10-2010 19:12
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
Cytat Z tego co pamiętam (nie jestem teraz w nowej chacie) to jak netu nie ma to wtedy dioda ADSL szybko miga. A jak jest po wyłączeniu i włączeniu to już nie pamiętam ale mam wrażenie, że już świeci światłem ciągłym (ale tego drugiego nie jestem pewien).
jezeli mruga to wina lezy po stronie dialogu a nie routera. Dzwonisz wtedy do dialogu i mowisz ze ci sie modem desynchronizuje, o routerze nie wspominasz. Musisz z nimi walczyc. Ja tam mialem jak przeszedlem z 2mbps na 6mbps. Mialwm w tedy jeszcze modem siemensa. Rozlaczam sie nagminnie pare razy dziennie. Po 2ch tygodniach wymienili mi modem na admaxa i problem jak reka odjal.
Cytat Nie bardzo wiem jak się ten NVRAM czyści.
administration-configuracja-Restore Default Configuration-erase all data
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
andrew-gp |
Dodano 18-10-2010 19:44
|
User
Posty: 3
Dołączył: 19/10/2006 20:24
|
Wina leży zapewne po stronie modemu to badziewie które daje Dialog sie do niczego nie nadaje (ASMAX AR801MP).Wiem to po własnych walkach z technikami z Dialogu.Problem ze zrywaniem połączenia staje sie powoli normą wsród użytkowników.Poszedłem na całość i zakupiłem inny modem TCOM W303V ADSL2+.Temat rwania połączenia ustał a jak już zerwie to bez problemu łączy ponownie. |
|
|
|
MDW |
Dodano 18-10-2010 19:52
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Cytat kebas napisał/a:
Też miałem podobne problemy na tym łączu. Zawitała nawet u mnie ekipa z dialogu, popatrzyli na te zwoje kabli ze zdziwieniem i poszli mówiąc, że wszystko w porządku. Poradziłem sobie z tym usuwając filtry do lini telefonicznej, które dostałem z zestawem do instalacji. Od tamtej pory nie mam problemów z rozłączaniem i chwilowymi brakami w łączności. Mój modem speedstream 4100.
Możesz wyjaśnić ignorantowi na czym polega usuwanie filtrów do linii telefonicznej? Ja też mogę spróbować to zrobić? Dodam, że nie mam telefonu stacjonarnego w Dialogu. Tylko internet.
Cytat shibby napisał/a:jezeli mruga to wina lezy po stronie dialogu a nie routera. Dzwonisz wtedy do dialogu i mowisz ze ci sie modem desynchronizuje, o routerze nie wspominasz. Musisz z nimi walczyc. Ja tam mialem jak przeszedlem z 2mbps na 6mbps. Mialwm w tedy jeszcze modem siemensa. Rozlaczam sie nagminnie pare razy dziennie. Po 2ch tygodniach wymienili mi modem na admaxa i problem jak reka odjal.
Dostałeś modem "admaxa" czy "asmaxa"? Klawisze S i D są obok siebie na klawiaturze więc chcę się upewnić czy to nie jest literówka. Ja już mam modem ASMAX i jak mi wymienią to pewnie na podobny. Wynika z tego, że mój ASMAX jest po prostu walnięty? |
|
|
|
andrew-gp |
Dodano 18-10-2010 19:57
|
User
Posty: 3
Dołączył: 19/10/2006 20:24
|
Podmień modem do kogoś znajomego i zobaczysz czy jest walnięty.Co do tych modemów z Dialogu to są prekonfigurowane przez operatora i nie masz wejścia do nich,nie wspomne już o sprawdzeniu parametrów łącza któr są dostępne po wejsciu na niego. |
|
|
|
shibby |
Dodano 19-10-2010 10:18
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
asmax oczywiscie (taki bialy, jednoportowy LAN).
teoretycznie da sie do niego dostac. Na necie sa domyslne hasla jakie ustawia dialog dla danego regionu Sam sie w sumie nie probowalem dostac bo nie mialem takiej potrzeby ale dostalem wraz z modemem plytke i instrukcje oblsugi
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
MDW |
Dodano 19-10-2010 17:57
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Cytat shibby napisał/a:
jezeli mruga to wina lezy po stronie dialogu a nie routera. Dzwonisz wtedy do dialogu i mowisz ze ci sie modem desynchronizuje, o routerze nie wspominasz. Musisz z nimi walczyc. Ja tam mialem jak przeszedlem z 2mbps na 6mbps. Mialwm w tedy jeszcze modem siemensa. Rozlaczam sie nagminnie pare razy dziennie. Po 2ch tygodniach wymienili mi modem na admaxa i problem jak reka odjal.
Dzisiaj modem działa dobrze. Ale odłączyłem modem i schowałem do szafy. Wizytę gościa z Dialogu mam umówiona na jutro. Dam znać co i jak... |
|
|
|
MDW |
Dodano 20-10-2010 18:11
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Już jestem po wizycie człowieka z Dialogu. Gdy przyszedł to akurat sieć działała. Router był odłączony i schowany w szafie chociaż pewnie by faceta nie przestraszył, bo sam stwierdził, że router bardzo rzadko jest winny. Profilaktycznie wymienił modem i stwierdził, że ten, który był do tej pory jakoś dziwnie pachnie. Czyżby się faktycznie przegrzewał? Zobaczymy jak będzie teraz... |
|
|
|
shibby |
Dodano 21-10-2010 07:54
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
nigdy nie chowalem routera Poprostu nie przyznaje sie do niego na infolinii. Monterzy leją na router
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
MDW |
Dodano 25-10-2010 18:19
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
No i po 5 dniach na nowym modemie znów to samo. Dioda ADSL mruga równomiernie (na oko 2 razy na sekundę). Dostępu do netu nie ma. Nie miałem przy sobie laptopa ale przez przeglądarkę w telefonie wszedłem do ustawień routera i ściągnąłem log. Gdyby ktoś miał ochotę rzucić okiem to log jest tutaj:
http://www.encore-games.com/temp/sysl...syslog.txt
Jednocześnie zadzwoniłem do Dialogu i powiedziałem, że na nowym modemie znów się to samo stało (po prawie 5 dniach). Sprawdzili i faktycznie była utrata synchronizacji. Podobno zlikwidowali ale technik powiedział, że to trzeba sprawdzić. Wzięli do mnie numer i będą dzwonić.
Myślicie, że może to być jednak wina routera? Bardzo byłoby mi szkoda, bo specjalnie kupowałem Linksys WRT54G żeby mieć Tomato, a może okazać się, że jakbym kupił jakąś zupełną taniochę to nie miałbym problemu.
Mimo wszystko gdyby ktoś miał jakiś pomysł czy doświadczenia to chętnie poczytam jakichkolwiek rad.
Edytowany przez MDW dnia 25-10-2010 20:04
|
|
|
|
shibby |
Dodano 26-10-2010 00:09
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
to modem. Walcz z nimi, dzwon, truj, zglaszaj REKLAMACJE a nie uszkodzenie. Na reklamacje musza ci odpowiedziec pisemnie a usterke powiedza ze naprawili i oleja
Jak linia traci synchronizacje to wina modemu. Nie zwiekszales czasem predkosci lacza ostatnio? moze nie wyrabia u ciebie taka predkosc.
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
MDW |
Dodano 26-10-2010 00:16
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Cytat shibby napisał/a:
to modem. Walcz z nimi, dzwon, truj, zglaszaj REKLAMACJE a nie uszkodzenie. Na reklamacje musza ci odpowiedziec pisemnie a usterke powiedza ze naprawili i oleja
Facet ostatnio wymienił modem na inny. Widać, że używany więc chyba sprawdzony. Ale typ ten sam (ASMAX).
Cytat shibby napisał/a:
Jak linia traci synchronizacje to wina modemu. Nie zwiekszales czasem predkosci lacza ostatnio? moze nie wyrabia u ciebie taka predkosc.
Prędkość jest raczej symboliczna, bo zaledwie 2mbit. To nowe mieszkanie i po raz pierwszy tam zakładamy internet. Wcześniej używałem Dialogu 1mbit przez kilka lat w dwóch mieszkaniach i podobnych problemów nie było. Tylko tam nigdzie nie miałem Linksysa z Tomato.
Ale z tym modemem to chyba masz rację. Jak przyszedł ten sewisant wymienić modem to powiedziałem, że jeszcze nie mam routera. A on na to, że to nie miałoby znaczenia, bo routery bardzo rzadko są winne. |
|
|
|
MDW |
Dodano 31-10-2010 21:21
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Kilka dni temu znów był facet z Dialogu. Sprawdził wszystko i niby wszystko jest ok. Następnego dnia jeszcze gdzieś tam chodził do administracji po klucz żeby dostać się do jakiejś skrzynki i jakiś port zmienić. Niestety to nic nie dało dzisiaj znów modem stracił synchronizację. Dialog już nie wie co robić. Widzę po kolejnych gościach od nich, że są bezradni. Ja myślę, że to jednak wina routera. Mam swoje alternatywne oprogramowanie. |
|
|
|
koralm |
Dodano 31-10-2010 22:21
|
Super User
Posty: 505
Dołączył: 29/07/2006 23:19
|
jakie masz parametry linii?
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|
|
shibby |
Dodano 31-10-2010 22:23
|
SysOp
Posty: 17111
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
chcesz sie przekonac to podlacz modem bezposrednio do kompa i testuj.
Założę się, że też się rozłączy. Poprostu linia niewyrabia na takiej predkosci i tyle. Pewnie skonczy się to zmniejszeniem pasma.
Router nie ma nic do modemu. Jezeli nie moglby sie router polaczyc z netem ale modem byl zawsze zsynchronizowany to moglbys zastanawiac sie czy to aby nie router. U ciebie ewidentnie desynchronizuje sie modem, wiec...
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Netgear MS510TXPP
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD, Intel X710-DA2 SFP+
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
MDW |
Dodano 01-11-2010 00:35
|
User
Posty: 15
Dołączył: 06/09/2010 21:37
|
Cytat koralm napisał/a:
jakie masz parametry linii?
O jakie parametry chodzi? Ja tylko wiem, że mam 2mbit. W dwóch poprzednich miejscach zamieszkania używałem przez 6 lat też DialNetu ale 1mbit i nigdy nie było takich problemów.
Cytat shibby napisał/a:
chcesz sie przekonac to podlacz modem bezposrednio do kompa i testuj.
Założę się, że też się rozłączy. Poprostu linia niewyrabia na takiej predkosci i tyle. Pewnie skonczy się to zmniejszeniem pasma.
Nie wyrabia marne 2mbit? W takim razie skończy się rozwiązaniem umowy, bo ja podpisywałem umowę na 2mbit. Jeżeli nie są w stanie tego dostarczyć to złamali warunki umowy więc ja nie czuję się związany umową. We wtorek dzwonię po raz kolejny i zaproponuję zakończenie współpracy.
Edytowany przez MDW dnia 01-11-2010 00:36
|
|
|
|
koralm |
Dodano 01-11-2010 08:08
|
Super User
Posty: 505
Dołączył: 29/07/2006 23:19
|
chodzi mi o parametry linii adsl.
tak to wygląda w przypadku neo. (odczyt z ovislinka wt-2000arm)
Downstream Upstream
SNR Margin: 20.1 33.2 db
Line Attenuation: 36.0 16.9 db
Data Rate: 2496 316 kbps
jak już shibby wspomniał jeśli parametry linii są do d... to będzie rwać połączenie. powodem może być: stara instalacja, albo spieprz.... albo masz bardzo daleko do centrali. wszystkie pozycje należy sprawdzić.
Edytowany przez koralm dnia 01-11-2010 08:11
Proud winner of Netgear WNR3500L
|
|
|